שתף קטע נבחר

 

גוגל השיקה תוכנית פרסום באמצעות יישומונים

ה-Gadget Ads מאפשרים למפרסמים ליצור פרסומות השואבות נתונים ממקורות ושירותים שונים, ולהגדיל את האינטראקציה עם הגולשים

גוגל החלה לבחון סוג חדש של פרסומות בשם Gadget Ads המאפשרות למפרסמים למדוד את תגובות הצרכנים וליצור עמם אינטראקציה בדרגה שלא הייתה אפשרית בעבר ברשת הפרסום של החברה.

 

מדובר בפורמט פרסום חדש באמצעות יישומונים (המכונים גם גאדג'טים או ווידיג'טים), המאפשר למפרסמים לבנות פרסומות השואבות נתונים ממקורות ושירותים שונים, לשלב אותן בפורמטים שונים - טקסט, תמונות או וידאו, ולהציגן בכל אתר ברשת האתרים המסונפים לרשת הפרסום הגדולה של גוגל. הצופים בפרסומות אלה יכולים להעתיקן ולהדביקן בקלות בכל אתר.

 

תגובות, טפסים, תשלומים ועוד

נוסף על הגשת המודעות, גוגל יכולה לעודד קבלת תגובות מצרכנים באמצעות תגובות, מילוי טפסים ואף לקבל תשלומים באמצעות Google Checkout, שירות התשלומים המקוון של החברה. למשל, מפרסם יכול לשלב בכל פרסומת מפות בשירות Google Maps, עדכוני תנועה חיים וטופס הצטרפות המיועד ללקוחות. בין החברות שהחלו לנסות את השירות נמנות אינטל, הונדה ועוד.

 

למשל, יצרנית המכוניות Honda קידמה את דגם ה-Civic ההיברידי שלה באמצעות Gadget Ad חסות ללהקה Fall Out Boy. המודעה שילבה קטע וידאו מסיבוב ההופעות של החברה, ואיפשרה לגולשים להגיב ולשאול שאלות בעניין הלהקה והרכב. נוסף על כך, Honda עודדה את הצרכנים להוסיף את הגאדג'ט לבלוג או לאתר שלהם.

 

"לא מדובר עוד במודעה פשוטה המופעלת באמצעות הקלקה", אמרה כריסטיאן אוסטליאן, מנהלת המוצר בגוגל, "המודעות החדשות מציעות למפרסמים אינטראקציה עם המותג שלהם על בסיס יומי".

 

גוגל מתכוונת לשלב Gadget Ads ברשת הפרסום Adsense, הכוללת מאות אלפי אתרים חיצוניים, וכן באתרי החברה, בהם YouTube, דף הבית האישי iGoogle ואחרים. החברה תמכור את המודעות בשיטת המכירה הפומבית המוכרת ממודעות הטקסט של גוגל. המפרסמים יוכלו לבחור אם לשלם עבור הפרסום באמצעות עלות לכל הקלקה (cost-per-click או CPC) או עלות לכל חשיפה (cost-per-impression).

 

פילוח דמוגרפי

ניתן לכוון פרסומות לקהלים שונים, על פי אתר, אזור גיאוגרפי ומאפיינים דמוגרפים. המפרסמים יוכלו ליצור גירסאות מיוחדות של הגאדג'טים עבור רשתות חברתיות כמו Facebook ו-MySpace. "אנחנו רוצים לטפח מערכת אקולוגית סביב Gadget Ads", אמרה אוסטליאן, "אנחנו אוהבים את הפורמט היצירתי הזה מכיוון שהוא מאפשר לפרסומאים ומפרסמים ליצור פרסומות יעילות באמת".

 

הטכנולוגיה תאפשר למפרסמים לדעת לא רק אם המשתמש הקליק על מודעה מסוימת אלא גם כמה זמן הם צפו בווידאו, אם צפו בו יותר מפעם אחת, אם הריצו אותו לפנים או לאחור, ואם השתמשו באפשרויות התפריט.  

 

"על בסיס הפלטפורמה הזו גוגל תבנה את כל שירותי הפרסום החוצים מספר אמצעי מדיה", סבור אנדרו פרנק, אנליסט בחברת המחקר גרטנר.   

 

המתחרות, בהן Yahoo ומיקרוסופט, ומספר חברות סטארט אפ בתחום הפרסום, מציעות טכנולוגיות שונות המאפשרות למותגים להגיש מודעות מדיה עשירה, אך הן אינן מקיפות מספיק כמו הטכנולוגיה של גוגל, סבור פרנק. 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
גוגל. שיטות פרסום חדשות
צילום: רויטרס
מומלצים