שתף קטע נבחר

כמעט אסון בנתב"ג: מטוס כמעט ונחת על אחר

בשל שיפוץ בנמל התעופה, משמש מסלול אחד להמראה ולנחיתה גם יחד. אתמול נכנס מטוס איטלקי לשטח המסלול, בשעה שמטוס "ישראייר" החל בנחיתה. ברגע האחרון נסק המטוס הישראלי

עוד אירוע של "כמעט תאונה" התרחש אתמול (יום א') בנתב"ג. מטוס של חברת "ישראייר" קיבל אישור לנחות, למרות שעל המסלול החל מטוס של חברת התעופה האיטלקית "יורופליי" בהכנות לקראת המראה.

 

מחקירה שנפתחה במשרד התחבורה על ידי חוקר התעופה הראשי, יצחק רז, עולה כי המטוס האיטלקי אמור היה לבקש אישור ממגדל הפיקוח כדי להיכנס למסלול ההמראה, אך לא עשה זאת. לפי העדויות הידועות עד כה, המטוס האיטלקי החל בנסיעה לכיוון מסלול ההמראה בשעה שמטוס "ישראייר" החל בהכנות לנחיתה - פעולה שנעשית בשדה התעופה עשרות פעמים ביום.

 

ואולם, בשל השיפוצים הנערכים בימים אלה באחד מהמסלולים בנתב"ג, משמש

מסלול ההמראה גם כמסלול נחיתה. המטוס האיטלקי נדרש לקבל אישור על מנת להיכנס למסלול, אך ככל הנראה כתוצאה מבלבול בין מגדל הפיקוח לטייס המטוס, לא הובנו דברי הפקח שדרש ממנו לעצור. טייס מטוס "אל על" שעמד בתור להמראה אחרי המטוס האיטלקי הבחין בטעות ודיווח למגדל הפיקוח.

 

במגדל הפיקוח הבינו כי המטוס האיטלקי כבר התיישר על הקרקע לקראת ההמראה ולא ניתן להחזירו, מיהרו לבטל את הוראת הנחיתה שניתנה זמן קצר קודם לכן למטוס ישראייר. המטוס הישראלי, שכבר החל בהכנות לנחיתה, נאלץ לנסוק ולבצע הקפה נוספת סביב שדה התעופה עד לאחר המראת המטוס האיטלקי.

 

מחברת ישראייר נמסר בתגובה כי מטוס החברה קיבל אישור נחיתה ממגדל

 הפיקוח והיה בשלבים סופיים לקראת "נחיתה במסלול 08, כארבעה ק"מ מתחילת המסלול". עוד נמסר כי טייסי "ישראייר" ביצעו את הוראות מגדל הפיקוח.

 

בעקבות האירוע מתחקרים כעת בשדה התעופה את פקחי הטיסה, ומאזינים לקלטות של מגדל הפיקוח על מנת להבין כיצד קרה הכשל בין המגדל למטוס.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תחקיר במגדל הפיקוח
צילום: גלעד קוורצ'יק
מומלצים