שתף קטע נבחר

המוסכניקים: חברות הביטוח מפחידות מבוטחים

איגוד המוסכים פנה למפקח על הביטוח בטענה כי חברות הביטוח באמצעות סוכניהן, מאיימות ומפחידות מבוטחים מתיקון במוסכים שאינם שייכים להם

"חברות הביטוח מאיימות ומפחידות את המבוטחים, ועושות הכל כדי שהרכב שלהם יגיע למוסך הסדר". כך טוענים באיגוד המוסכים, במכתב דחוף ששלחו למפקח על הביטוח במשרד האוצר, ידין ענתבי. לטענת האיגוד, נוקטות חברות ביטוח שונות בגישה קיצונית שמטרתה בסופו של דבר - שליטה מוחלטת על מעריך הנזק שברכב המבוטח, מהות התיקון שיבוצע בו והיכן זה יקרה. בדרך זו, כך מאמינים באיגוד, דואגות לעצמן חברות הביטוח מבחינה פיננסית, כאשר טובתו של האזרח נמצאת בתחתית סדר העדיפויות.

 

"מכתבי הפחדה ואיום"

לראיה מביאים באיגוד מכתבי "הפחדה" שונים שנשלחו למבוטחים שנדרשו להכניס את רכבם למוסך. הנוסח בכל המכתבים שנשלחו למבוטחים נוקט בלשון ברורה, לפיה כדאי מאד לתקן במוסך הסדר, ומאד לא רצוי לעשות זאת במוסך אחר, אותו יבחר בעל הרכב. החל בנקודת מבט כספית (פיצוי, החזר, השתתפות עצמית וכו'), וכלה באחריות שתינתן או בפיקוח על הביצוע.

 

באחד המכתבים שהגיעו לידי מערכת ynet, פונה חברת איילון לסוכן ביטוח באופן ישיר, ומבהירה לו כמה כסף בדיוק "הפסיד" המבוטח שלו בכך שלא בחר במוסך הסדר מטעמה השייך לרשת "שרות 2000". איילון מבהירה כי מדובר בהפסד של 3,001 שקל, כמו-גם (באותיות מודגשות) אובדן "שאר היתרונות המשמעותיים הנלווים בעת תיקון הרכב ברשת...". גישה זו חוזרת על עצמה גם במכתב שנשלח לסוכן "דורון ענק הביטוח" (מקבוצת הכשרת היישוב).

 

לטענת איגוד המוסכים, נדרשת התערבותו של המפקח על הביטוח כדי להפסיק לאלתר את הפעילות השערורייתית של חברות הביטוח, אותה אסר אגב כבר בעבר. לדברי הארגון, גם חברות גרירה אליהן מתקשרים מבוטחים במקרה של תאונה, עומדות תחת לחצי חברות הביטוח, על-ידי אנשים המתודרכים בכך באופן מקצועי ומדויק.

 

משמעות "חגיגת המתנות"

רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים, ויו"ר "פורום התיקון הבטוח" להבטחת האיכות והתקינות בתיקוני רכב, טוען כי חברות הביטוח מאחזות יותר מאי פעם את עיני המבוטחים, ועושות זאת לאחרונה באמצעות מה שהוא מכנה "חגיגת מתנות". לוי טוען כי מאחורי המבצעים השונים שהתפרסמו לאחרונה, כמו הנחות גדולות בפרמיות, ויתור על השתתפות עצמית ודומים, עומד ניסיון חברות הביטוח "לכבול" את המבוטח באופן מלא.

 

כל ההבטחות והפרסומים, כך לוי, נועדו לצורך מטרה אחת בלבד - שימוש של בעל הרכב בשירותי חברת הביטוח כולל השמאי, המוסך, החלקים ואף מבקרי האיכות. כל זאת - כך הוא כותב - בניגוד מפורש לחוק. שיטת מוסך ההסדר מבחינתו היא "בגדר פיקציה, מנוגדת לדין, פוגענית ומסוכנת ועלויותיה ונזקיה לכלל הציבור - גבוהות ובלתי מוצדקות". עוד הוא מאשים כי "השיטה מקבלת סיוע ותמיכה עקיפים באמצעות שתיקת הרגולטורים והגופים האמונים. לוי מסיים ואומר כי "זכותם של המבוטחים לבחור בעצמם את נותני השירות בהתאם לשיקולי מקצועיות ואמינות, ולא תרגילים שיווקיים"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: זום 77
לוקחים את הרכב למוסך הסדר? תקראו היטב
צילום: זום 77
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים