שתף קטע נבחר

סוף סוף: איירבוס מעבירה את הסופרג'מבו הראשון

בטקס שיתקיים היום בטולוז יועבר המטוס הראשון לסינגפור איירליינס. העברת המטוס התעכבה בכמעט שנתיים בגלל בעיות בייצור, עיכוב שגרם לחברה להפסדים ומבוכה, והוביל אותה ליישם תוכנית רה-ארגון מקיפה, שכוללת פיטורים של כ-10,000 עובדים

אחרי חבלי לידה ממושכים וקשים, מעבירה היום (ב') ענקית התעופה האירופית איירבוס את מטוס ה-A380 סופרג'מבו הראשון לחברת סינגפור איירליינס בטקס שיתקיים בדרום צרפת.

 

ראשי שתי החברות צפויים להלל את ההתקדמות המשמעותית בתחבורה האווירית עם עזיבתו של ה-A380 הראשון, מטוס הנוסעים הגדול בעולם, את מפעל החברה בטולוז.

 

העברת המטוס מתבצעת 18 חודשים לאחר התכנון, בגלל סדרה של בעיות בייצור שגרמו לאיירבוס למבוכה והפסדים, פגעו במוניטין שלה, ואילצו אותה ליישם תוכנית רה-ארגון מקיפה שכוללת פיטורים של כ-10,000 עובדים.

 

החברה תחשוף היום לראשונה את פנים ה-A380, ואלו מאפיינים שולבו בתא הנוסעים. אורכו של המטוס החדש 73 מטרים, והוא יכול להטיס מקסימום של 853 נוסעים בתא שכולל רק מחלקת תיירים, ו-525 נוסעים במבנה של שלוש מחלקות.

 

שטח הפנים של המטוס גדול בכ-50% משטח הפנים של המטוס הגדול ביותר הבא, הג'מבו 747-400 של בואינג. סינגפור איירליינס ביקשה מטוסים עם 470 מושבים, והבטיחה מחלקות ביזנס וראשונה מרווחות יותר ומרחב גדול יותר לנוסע במחלקת תיירים.

 

המטוס הראשון יטוס מחר ממשרדיה הראשיים של איירבוס לסינגפור, והטיסה המסחרית הראשונה שלו תתקיים ב-25 באוקטובר, בנתיב סינגפור-סידני (אוסטרליה). הוא ייכנס לשימוש סדיר ב-28 באוקטובר.

 

העברת מטוס הסופרג'מבו הראשון מתבצעת ימים מספר אחרי שיריבתה הגדולה של איירבוס, בואינג, הודיעה על בעיות בפרוייקט הדגל שלה, מטוס הדרימליינר 787, ועל עיכוב העברתו ללקוחות בשישה חודשים.

 

הבעיות שפקדו את איירבוס ובואינג מדגימות את מורכבות העיצוב, ההנדסה והייצור המעורבים בכלי הטיס החדשים. פרוייקט ה-A380 נמשך 7 שנים ועלה כ-15.5 מיליארד דולר.

 

16 חברות תעופה הזמינו כבר את הA380, ויש לאיירבוס כבר 180 הזמנות בטוחות, אך החברה מודה כי היא צריכה למכור לפחות פי 2 יותר מטוסים כדי שהפרוייקט יהיה רווחי.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים