שתף קטע נבחר

ה-S60 Touch של נוקיה - התשובה ל-iPhone?

במסגרת אירוע ה-Symbian Smartphone Show בלונדון, הציגה נוקיה לראשונה ממשק מגע למערכת ההפעלה שלה, ה-S60

בחודשים האחרונים הציגו מספר חברות טלפונים ניידים חדשים שזכו לעניין תקשורתי רב. מכשיר ה-iPhone, הטלפונים המתקדמים של סוני-אריקסון, מכשירי ה-Touch של HTC וה-Palm החדש הם רק חלק מהמגמה.

 

בשבוע החולף הדגימה נוקיה, בשתי הזדמנויות שונות, מדוע אסור להתעלם מכוחה לעצב את שוק הסלולר העתידי בדמותה.

 

 

התשובה ל-iPhone?

במסגרת אירוע ה-Symbian Smartphone Show בלונדון, הציגה נוקיה לראשונה ממשק מגע למערכת ההפעלה שלה, ה-S60. הממשק החדש יאפשר סוף-סוף לחברה ייצור ומכירת מכשירים בעלי מסך מגע.

 

הממשק יתמוך במבחר שפות, וישתמש בטכנולוגיית משוב, המעניקה רטט חלש בנקודה במסך בה אתה נוגע. הוא יתמוך בכל האפליקציות הקיימות ל-S60 ויאפשר התאמה ושיפורים פשוטים לממשק המגע. נוסף על כך, דפדפן האינטרנט החדש, יתמוך ב-Flash Lite 3, מה שיאפשר הזרמה מלאה של סרטוני וידיאו מאתרים כמו YouTube.

 

תחום נוסף עליו שמה דגש נוקיה הוא חיישנים: המכשירים החכמים הבאים ישלבו חיישני תנועה, אותם יהיה ניתן לתכנת למספר פעולות דרך תפריט המכשיר. פעולה אחת תהיה דחיית שיחה על ידי הפיכת הטלפון על פניו, פעולה נוספת תהיה לדוגמא השתקת שעון מעורר.

 

אך נוקיה מתכוונת לאפשר הרבה יותר: היא תוציא כלים למפתחי תוכנה בכדי שיוכלו לשלוט בעצמם בחיישנים כך שניתן לצפות למבחר אפליקציות המשתמשות בחיישנים, החל ממשחקים בסגנון ה-WII ואפקטים גרפים מתקדמים.

 

המכשירים הראשונים שיתמכו בטכנולוגיות המרגשות האלו יצאו כבר ב-2008 המתחילה בקרוב, וככל הנראה יהיו חלק מסדרת ה-N המצליחה.

 

  • סרטון המדגים את ה-S60.

 

גידול ברווחים

נוסף על כך, בתחילת השבוע פירסמה החברה את דוחותיה הכלכליים לרבעון השלישי של השנה: הרווחים גדלו בכ-85% ברבעון החולף ביחס לשנה שעברה והסתכמו בסכום מדהים של 1.56 ביליון יורו (8.95 מיליארד שקלים).

 

במשך רבעון זה, מכרה נוקיה כ-111.7 מיליון מכשירים בהשוואה ל-88.5 מיליון מכשירים ברבעון אשתקד - גידול של 26.2%. מכירותיה היו מוצלחים במיוחד באפריקה, במזרח התיכון ובאסיה שם עלו אחוזי המכירות ביותר מ-40%. גם באירופה היה גידול משמעותי של 16.9%. לעומת זאת, בשוק האמריקני ממשיכה לגמגם נוקיה עם ירידה של 1.7% אחוז במכירות בהשוואה לרבעון הקודם.

 

תחום מכשירי ה-Low-End המיועדים לשווקים מתפתחים בלט במיוחד, אחוז המכשירים שנמכרו בפחות מ-30 יורו (171 שקלים) גדל משמעותית ביחס לשנה שעברה. סדרת N של Nokia למגמת גידול זו הצטרפה גם סדרת ה-N היוקרתית נמכרה היטב עם מכירות של 9 מיליון מכשירים כשבראש עומדים ה-N73 וה-N95.

 

מחירו הממוצע של מכשיר נוקיה ירד השנה מ-90 יורו ל-82 יורו בלבד. אך עם זאת, הרווח השולי מכל מכשיר, עלה באופן הדרגתי. החברה מעריכה שבעקבות הרבעון המוצלח, יעלה נתח השוק העולמי שלה ל-39%, זאת לאחר שהוא עמד על 36% בשנה שעברה. רף ה-40% אחוז, אותו הציבה לעצמה נוקיה כמטרה ארכות טווח, נראה קרוב מתמיד.

 

אולי-פקה קאלאסוואו, מנכ"ל נוקיה העולמי, אמר בעקבות הדו"ח כי נוקיה חיזקה את מעמדה כמובילה בתחום בתום הרבעון השלישי. אך למרות זאת, נוקיה צריכה להתייחס לתחרות שמגיעה מכיוונם של אפל ו-RIM (יצרנית ה-Blackberry). קלאסוואו הוסיף כי נוקיה תשקיע כסף בתחומים בהם היא יכולה לא רק להשתוות, אלא גם לעקוף את התחרות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים