שתף קטע נבחר

חלומות 2008: לוטוס מרעננת את הצי

מכוניות הספורט האהובות של לוטוס - אליז ואקסיג' - שלצערנו אינן משווקות בישראל, עוברות רענון לקראת 2008. כמובן, יותר כוח, אבזור ונוחות

צמד מכוניות הספורט נמוכות המשקל ובעלות ההתנהגות המשובחת של לוטוס, זוכות לרענון לקראת שנת 2008, כך מדווחת יצרנית מכוניות הספורט הבריטית. האליז (Elise), וגרסת הקופה הקיצונית שלה, האקסיג' (Exige), עוברות מתיחת פנים שתשנה קלות לא רק את העיצוב החיצוני, אלא גם את תא הנוסעים וביצועי המנוע. שתי המכוניות יזכו מעתה למגדש-על חדש, שישודך למנוע ה-1.8 ליטר המוכר שמקורו בטויוטה.


לוטוס אקסיג', דגם 2008

 

יחד עם המגדש תפיק יחידת הכוח הספק מרשים של 220 כ"ס, שמספיקים למיאוץ קלאסי בתוך 4.6 שניות בלבד, או 10.7 שניות מעמידה ל-160 קמ"ש. המהירות המרבית עומדת על 240 קמ"ש, ותודות למשקל עצמי צנוע מאוד של 903 ק"ג תצרוכת הדלק נמוכה למדי - 11 ק"מ לליטר בממוצע.


לוטוס אליז, דגם 2008

 

מי שיחפוץ ביותר, יוכל להזמין מ-2008 גם ערכת ביצועים משופרים עבור האקסיג'. המכונית, שמשמשת רבים בבריטניה לימי מסלול בסופי שבוע, תזכה עם ערכה זו לתוספת של 20 כ"ס - 240 בסך הכל. ביצועים? 100-0 קמ"ש בתוך 4.2 שניות; 160-0 ב-9.7 שניות; מהירות מרבית של 246 קמ"ש. וגם פה, תצרוכת הדלק טובה למכונית כה חזקה - 11 ק"מ לליטר בנזין.

 

יותר אבזור

במסגרת הרענון, שכולל באליז גם ספויילר אחורי חדש וחישוקים אחוריים רחבים יותר ("8 במקום "7.5), יזכו המכוניות גם לתא נוסעים משודרג. בלוטוס מתגאים בלוח מחוונים חדש, שיציג מעתה יותר נתונים באופן דיגיטלי. שאר יצרניות הרכב מכנות את זה בפשטות "מחשב דרך"...


ושוב האקסיג'

 

החל משנת הדגם הבאה יהיו גם שתי כריות אוויר תקניות בכל הגרסאות, שתי רמות גימור (במקום ארבע) עם יותר אבזור, וקונסולה מצופה בפלסטיק נעים יותר למגע - כך לוטוס. מי שיזמין את חבילת הביצועים באקסיג', יקבל גם בלמי AP-רייסינג משופרים עם רפידות משודרגות, בקרת משיכה שניתן לקבוע את מידת ההתערבות שלה, מצמד מחוזק ואפילו בקרת שיגור לטובת זינוקים מהירים במיוחד מהמקום. מדובר במערכת המאפשרת בחירת סל"ד מרבי להאצה, ובנוסף מונעת סבסוב גלגלים במהירות נמוכה. מערכת ה"שיגור" פועלת במשולב עם בקרת המשיכה.


ומבט אחרון על האליז. רוצים אחת?

 

לוטוס, שנחשבת לאמת מידה בפיתוח מכוניות מהנות לנהיגה, ומרכז המחקר והפיתוח שלה מסייע ליצרניות רבות בתכנון דגמים חדשים, אינה משווקת את מוצריה בישראל. באירופה לעומת זאת, ישווקו האליז והאקסיג' במחיר של קרוב ל-38,000 יורו (218,000 שקל), כולל מסים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לוטוס אליז, דגם 2008
מנוע עם 220 כ"ס, לפחות
וזו האקסיג'
תא הנוסעים - אפשר גם עם הגה שמאלי
בלמים משודרגים לאקסיג' המחוזקת
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים