שתף קטע נבחר

הגזמתם: אוסף התלונות המופרכות ביותר

אלפי ישראלים מתלוננים בצדק על החופשה שלהם בחו"ל, אבל יש גם תלונות מופרכות ביותר - מתלונה על כוס קולה קטנה ועד לחשיפה של בגידה. קבלו עשר דוגמאות הזויות

איזה פיצוי מגיע לנוסעת שחטפה קלקול קיבה בטיסה ומדוע חברת הנסיעות היא זו שאמורה לפצות אותה? מי שקרא את התלונה ששלחה אותה נוסעת לחברת הנסיעות ולחברת התעופה, אינו יכול שלא לגחך.

 

הגברת חזרה בחודש יולי מבודפשט לת"א לאחר טיול מאורגן של חברת נסיעות מובילה. בטיסה, שארכה כשלוש שעות, היא אכלה כריך עם נקניק וכאשר הגיעה לביתה החלה לסבול מכאבי בטן חזקים, הקאות ושלשולים. לפנות בוקר היא הזמינה רופא ובשל מצבה הנורא, לטענתה, היא נשלחה מיד לחדר מיון, שם חוברה לעירוי.

 

בזאת לא הסתכם הסיפור: במשך שלושה ימים היא קיבלה אנטיביוטיקה ובמשך שבוע המשיכה לחוש בכאבי ראש ובטן וגם חול־ שה וסחרחורות. מיותר לציין, נכתב בתלונה שלה, כי בשל האירוע הזה נפגם טעמו של הטיול.

 

אז מה רוצה המתלוננת? "כדי לחסוך התדיינויות רבות היא דורשת סכום של 25 אלף שקל, אחרת תיאלץ להגיש תביעה לבית המשפט ובו תדרוש סכום הרבה יותר גבוה, כולל כל ההוצאות". מי שקורא את הדרישה של עורכת הדין שמייצגת את המתלוננת,

לא יכול שלא להתפקע מצחוק. עם כל הצער על קלקול הקיבה, שאין כל הוכחה שהוא קשור בהכרח לכריך שאכלה במטוס, מה קשור העניין לחברת הנסיעות? האם היא אחראית לטיב המזון בטיסה? וסליחה, על זה דורשים 25 אלף שקל?

 

מדי שנה מוגשות לבתי המשפט,לסוכנויות הנסיעות, לחברות התעופה, לחברות השכרת הרכב וגם לגופי צרכנות וצרחנות שונים, מאות אם לא אלפי תלונות של לקוחות שיצאו לטיול והנאתם נפגמה מסיבה כזו או אחרת. יש מקרים לא מעטים שבהם התלונות מוצדקות (וגם בתי המשפט החלו להחמיר באחרונה בקנסות שהם מטילים‭,(‬ אולם במקרים רבים נראה שהנוסעים מכינים את התלונות עוד כשהם נמצאים בבית. או אם נאמר: שיטת הקומבינות עובדת אצל עם ישראל 25 שעות ביממה.

 

יוסי פתאל, מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, אומר כי מכלל התלונות שמוגשות מדי שנה נגד גורמי תיירות שונים, כ־‭60%‬ נמצאות מוצדקות. אבל באשר לתלונות שאינן מוצדקות, הוא אומר כי "הנוסע הישראלי מביא לפעמים לרמה של אמנות את הרצון שלא לצאת פראייר. יש הרבה טענות מופרכות לחלוטין של אנשים שמנסים את 'שיטת מצליח‭.'‬ סוכני הנסיעות, לדבריו, מקפידים היום בכל הקשור לחוק גילוי נאות ולכן העצה ללקוחות היא לא לנסות להתחכם, כי בסופו של דבר תביעות הסרק נידחות, ובמקרים רבים אלה שמגישים אותן גם משלמים עבור זה".

 

אספנו 10 תלונות כאלה, כדי שתדעו איך לא כדאי לנהוג.

 

1. "ביקשו ממני לשלם על עוד ילד, בניגוד לרצוני"

לקוחה הזמינה חופשה מלון בת"א לה ולבני משפחתה. בעת ביצוע ההזמנה נמסר לסוכן הנסיעות כי מדובר במשפחה עם שני ילדים, שאותם מבקשים להלין בחדר ההורים. הלקוחה התבקשה למסור פרטים על כל אחד מהאורחים, כולל תאריכי לידה ומספרי תעודת זהות. הסיבה: ילדים אפשר להלין בחדר ההורים רק עד גיל מסוים.

 

כששבה הלקוחה מחופשתה היא שלחה מכתב לחברת הנסיעות תחת הכותרת: "רשלנות פושעת בהתאמת המוצר ללקוחות". לטענתה, כאשר הגיעה המשפחה למלון, היא גילתה שחסרה מיטה אחת לילד, ובנוסף לכך היא התבקשה לשלם בחדר אוכל עבור הארוחות של אחד הילדים. לפיכך דרשה הלקוחה פיצוי כספי או חופשה חלופית.


שלושה במיטה אחת (צילום: ויז'ואל/פוטוס) 

 

בדיקה שערכה חברת הנסיעות מול המלון גילתה כי המתלוננת הגיעה עם בעלה ושלושה ילדים. זאת למרות שההזמנה בוצעה עבור זוג ושני ילדים. מאחר שהמתלוננת ידעה שעבור ילד שלישי היא תצטרך להזמין 2 חדרים - היא ניסתה להגניב עוד ילד מבלי לשלם עבורו, וכשזה לא הסתדר, ניסתה לקבל פיצוי מחברת הנסיעות.

 

2. "למרות שרבתי עם חברתי, לא הקדימו לי את הטיסה חזרה"

תושבת ת"א הזמינה דרך סוכנות נסיעות חבילה לפראג עבורה ועבור חברתה. כאשר היו השתיים בפראג, פרצה ביניהן מחלוקת על התשלום. "ואז החברה שלי התפרצה בצעקות רמות, הוציאה אותי מהחדר החוצה באלימות, זרקה למסדרון את המזוודה שלי והחזיקה ברשותה את הדרכון שלי ועוד חפצים אישיים וסירבה להחזירם‭,"‬ סיפרה המתלוננת.

 

היא יצרה קשר עם סוכנות הנסיעות וביקשה להחזירה לארץ, אבל בגלל שכל הטיסות היו מלאות, לא ניתן היה להקדים לה את הטיסה והיא החליטה להישאר בנמל התעופה עד למועד טיסתה המקורי. ומי אשם בדבר? חברת הנסיעות כמובן, ולכן היא דרשה ממנה פיצוי מלא על כל מה שעבר עליה.

 

3. "אשתי גילתה שאני בוגד בה באשמת סוכנות הנסיעות"

ג' תובע מחברת נסיעות פיצוי על הרס חיי הנישואים שלו. האיש ביצע הזמנה זוגית לנופש. כמה ימים אחרי כן התקשרה אשתו לחברת הנסיעות וביקשה לקבל פרטים על החופשה, לאן נוסעים,

כמה זה עולה ופרטים נוספים. לא חלפו כמה שעות וג' התקשר לחברת הנסיעות והחל לצרוח על הסוכנת שהיא הרסה לו את החיים, שזו חברה של פושעים ומנוולים ושהוא דורש פיצוי של 100 אלף שקל.

 

מתברר שג' ביצע הזמנה לחופשה עבורו ועבור אישה אחרת, ככל הנראה המאהבת שלו. הוא השאיר את פרטי ההזמנה בבית ואשתו, ממש במקרה, מצאה את השוברים. היא התקשרה למשרד, הציגה את עצמה בשם שהיה רשום בהזמנה וכך גילתה כי בעלה בוגד בה. כשהוא שב הביתה היא התעמתה איתו, דרשה להתגרש ואיימה לקחת את כל כספו. הוא, מצדו, האשים את חברת הנסיעות.

 

4. "למה הגמלאים קיבלו הנחה על הטיול ואנחנו לא?"

כמה פעמים אנחנו מזכירים לכם לא לשאול את הנוסעים שיושבים לצדכם במטוס כמה הם שילמו על החופשה שלהם? ואתם, כמובן, לא מקשיבים. בני זוג הזמינו טיול מאורגן לתאילנד. הטיול היה נפלא, כפי שהם העידו בעצמם, וגם המדריכה הייתה מקצועית וטיפלה בכולם באופן מופתי. אלא שבדרך חזרה הם החליפו מידע עם חברי הקבוצה האחרים וגילו כי כמה מהם היו גמלאים של אחד ממשרדי הממשלה ולכן זכו להנחה של 200 דולר לנוסע. בני הזוג דרשו מסוכנות הנסיעות החזר כספי דומה. משום ש"הם נוסעים הרבה פעמים ומעולם לא סידרו אותם ככה‭,"‬ כדבריהם.

 

5. "לא סיפרו לי שצריך חגורת בטיחות ברכב, ולכן קיבלתי קנס"

נוסע ישראלי יצא לטיול במערב אירופה ושכר רכב באמצעות חברת הנסיעות שבה הזמין גם טיסה ומלון. בעת שנהג ברכב עצרה אותו המשטרה ורשמה לו קנס של 210 יורו על נהיגה ללא חגורת בטיחות. כששב לארץ הוא הגיש תביעה לבית משפט לתביעות קטנות ודרש מחברת הנסיעות פיצוי של ‭3,700‬ שקל. על מה? על כך שלא עידכנה אותו בעניין חוקי התנועה המקומיים.

 

חברת הנסיעות הגישה כתב הגנה ובקשה לסילוק התביעה על הסף, שכן חגורת בטיחות היא חובה בסיסית ויסודית וקיימת כמעט בכל העולם ובוודאי במערב אירופה. השופט קיבל את בקשת החברה מבלי שאפילו נערך דיון וציין בהחלטתו כי אין זה מחובתה של סוכנות נסיעות ליידע את הנוסעים בדבר חוקי התנועה במדינות זרות.

 

6. "לא קיבלנו כרטיסים למשחק כדורגל. אז מה אם לא הזמנו"

שני לקוחות של חברת נסיעות שבו לארץ מחופשה בחו"ל ותבעו את חברת הנסיעות על כך שרכשו חבילת כדורגל, אך לא קיבלו כרטיסים למשחק ונאלצו לשבת מחוץ לאיצטדיון "נטושים, מבוזים, מושפלים ואומללים‭."‬ לטענתם, הם רכשו חבילת ספורט שכללה טיסות, שהות במלון וכניסה למשחק כדורגל, אולם כאשר הגיעו, גילו שהם אינם מופיעים ברשימת מקבלי הכרטיסים ולכן לא יוכלו להיכנס למשחק. השניים, ששילמו ‭1,500‬ שקל עבור החבילה, הגישו תביעה ודרשו פיצוי של ‭10,000‬ שקל לכל אחד.

 

בירור הסוגיה העלה שהם מעולם לא הזמינו חבילה שכללה כרטיסי כניסה למשחק, וגם חתמו על מסמך שמאשר זאת. עוד התברר שנאמר להם במפורש שאם ירצו - יוכלו לרכוש כרטיסי כניסה מנציג החברה תמורת 120 יורו.

 

וזה עוד לא הכול. התברר כי ביום המשחק הם נסעו לאיצטדיון עם ההסעה שאירגנה חברת הנסיעות. נציגה של החברה אפילו ראתה אותם בתוך האיצטדיון, שתי שורות לפניה, כשהם נהנים ומריעים במשחק.

 

7. "לגרמנים במלון נתנו כוס קולה גדולה ולנו רק כוס קטנה"

האם הטורקים מגישים לישראלים קולה בכוסות קטנות יותר מלשאר התיירים? זוג שיצא לחופשה במלון

באזור אנטליה תבע את חברת הנסיעות על אפליה בבית המלון. לדבריה האישה, היחס במלון כלפי הישראלים היה שונה מאשר לאורחים האחרים.

 

"מדי פעם ביקשנו קולה בכוס גדולה ולא הסכימו לתת לנו. לאחר שראיתי שאורחים אחרים כן מקבלים קולה בכוס גדולה, הבנתי שזה בגלל שאנחנו ישראלים. אז שלחתי את בעלי ואפילו את האחיין שלי לימדתי איך לבקש כוס גדולה של קולה. אבל גם לו - כנראה שקל לזהות ישראלים - לא הסכימו לתת קולה בכוס גדולה ואילו לרוסים ולגרמנים כן נתנו", היא סיפרה.

 

8. "לא ישנתי כל החופשה, כי בחדר היו 2 מיטות"

אדם שיצא עם אשתו לחופשה בת 4 ימים ברומניה הגיש תלונה ובקשה לפיצוי נגד חברת הנסיעות על כך שבכל הלילות היו לו נדודי שינה. וכל כך למה? כי בחדר היו שתי מיטות ואילו הוא, לטענתו, רגיל לישון רק עם אשתו במיטה זוגית.

 

9 . "כייסו אותי בשוק בצרפת, מי יפצה אותי על כך?"

לקוחה הגישה תביעה בסכום של 700 שקל נגד משרד הנסיעות, בגלל שבעת ביקור באחד השווקים בריביירה הצרפתית היא כויסה ונגנב ממנה הטלפון הסלולרי.

 

10. "פינו אותי מהחדר מוקדם מדי"

לקוח אחר תבע פיצוי על כך שהיה בחופשה בבולגריה ואולץ לפנות את החדר במלון בשעה ‭12:00‬ בצהריים, למרות שהטיסה שלו בחזרה יוצאת רק בשעות הערב. זאת כאשר בכל העולם ידוע כי פינוי חדרים בבתי מלון הוא בין השעות ‭10:00‬־‭.12:00 ‬

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ויז'ואל/פוטוס
סוכנות הנסיעות תפצה על ריב עם חברה?
צילום: ויז'ואל/פוטוס
"לא ידעתי שצריך לחגור"
מומלצים