שתף קטע נבחר

הונדה תשווק מכונית מימן סדרתית

הונדה הודיעה כי החל בקיץ הבא, יוכלו תושבי לוס אנג'לס לרכוש מכונית מימן לא מזהמת בשם FCX קלריטי, שנתיים לאחר שהוכרז על הפרויקט

צעד גדול קדימה לתוכנית המימן של הונדה. היפנים הכריזו בתערוכת לוס אנג'לס כי ה-FCX, מכונית מימן משפחתית, תשווק החל בקיץ 2008 תחת השם FCX קלריטי (Clarity, בהירות). מדובר בגרסה הסדרתית לאב הטיפוס FCX שהוצג לפני שנה.

 


 

המכונית החדשה, שמתודלקת במימן ופועלת בטכנולוגיית תא-דלק, תשווק במסגרת תוכנית חכירה (ליסינג) בלבד. השיווק יתבצע תחילה בלוס אנג'לס, ובשלב זה לא ידוע האם או מתי צפוי שיווק נרחב יותר, או מכירת כלי רכב לבעלות הלקוחות. תוכניות ליסינג מסוג זה מוגבלות בזמן (במקרה זה - שלוש שנים), ובסופן מוחזרת המכונית ליצרנית הרכב ובדרך כלל מושמדת.

 

ה-FCX קלריטי שהוצגה בלוס אנג'לס, מציעה נתונים משופרים בהשוואה למכונית התצוגה משנה שעברה. יש לה יחידת מימן מחוזקת וקומפקטית יותר, עם 136 כ"ס לעומת 117. היא תוכל לנסוע 434 ק"מ בין תדלוקים, תצרוכת דלק המקבילה ל-24 ק"מ לליטר במנועי בנזין. בהונדה טוענים כי מדובר בתצרוכת דלק טובה פי 3-2 ממכונית בנזין בגודל מקביל, או פי 1.5 ממכונית כלאיים (בנזין-חשמל) מקבילה. כל זאת, בזמן שלא נפלט זיהום אוויר כלשהו כתוצאה מפעולת המנוע. תוצר הלוואי היחיד של פעולת מנוע מימן, הוא מים זכים.


 

ה-FCX קלריטי תצויד במצברי ליתיום-יון לאגירת האנרגיה החשמלית, והם יטענו הן על-ידי המנוע והן באמצעות אנרגיית האטה ובלימה. מנוע תא-דלק פועל באמצעות תגובה כימית, המתרחשת בין מימן לבין חמצן הנשאב מהאוויר. האנרגיה הכימית שנוצרת מתורגמת לאנרגיה חשמלית, שבתורה מניעה את הגלגלים.

 

מי שיחפוץ באחת מהמכוניות שיוחכרו, יידרש לשלם 600 דולר לחודש למשך שלוש שנים. סכום זה כולל ביטוח והוצאות תחזוקה. ואם הזכרנו תחזוקה, נספר כי זו תתבצע במרכז השירות היחיד של הונדה שמסוגל לטפל ב-FCX, בלוס אנג'לס. המכונית תועבר לשם בעת הצורך על-ידי הונדה, ובתום הטיפול תוחזר לסוכנות הקרובה ביותר ללקוח.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הונדה FCX קלריטי בתחנת תדלוק מימן
כך מתדלקים
זו יחידת הכוח
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים