שתף קטע נבחר

אל תקרא לה מותק

קורין אלאל אף פעם לא חיפשה להתחנף למאזינים שלה. ברגע האחרון היא שינתה את שם האלבום הראשון שלה מ"מותק" ל"קורין אלאל". ב"אלבומים הגדולים" היא מספרת איך איבדה את כל הכסף שיועד לו, ומי הציל אותה

 

האלבום "קורין אלאל" הוקלט ב-1983 על ידי קורין אלאל לבדה, שהיתה אחראית על ההפקה והמימון מבלי שאף חברת תקליטים עמדה מאחוריה. היצירה המוזיקלית של אלאל נעה בין המוכר והפחות מוכר, בצליל שהיה עתידני לזמנו ושהושפע מצליל הניו-וויב ששלט אז בלונדון. למרות שכמלחינה לאחרים היא כמעט תמיד קליטה ו"נעימה", באלבומה הראשון פנתה אלאל לקו מוזיקלי יותר כועס וקשה עם קולה ודרך שירתה המיוחדים. היא אף פעם לא ניסתה להיות "סתם נחמדה", ובדרך כלל ניסתה, והצליחה, להגיד משהו.

 

האלבום כלל בעיקר את לחניה, ביניהם "מותק", "חיה בתוך קופסה", "ציפור", "אני רוצה לעצור", "מוכר זה לא מוכר" "תמונה בכחול", וגם את "תן לי קצת ממך" שהלחין לה חבר ילדות, יזהר אשדות. הוא גם השתתף בעיבודים ובהפקה המוזיקלית.

 

ביוני 1984 יצא התקליט, כשברגע האחרון הספיקה אלאל להוריד את השם "מותק" מהעטיפה. היא לא הייתה "מותק" אלא יוצרת כואבת וחזקה, שלא ניסתה להתחנף ולהתחבב בכוח על המאזינים, ואכן התקליט דיבר אל מעט קונים. רק ב-1993, כשיצא התקליט בקומפקט, הוא נחשב לקלאסיקה ברוק הישראלי ולנקודת מפנה ביצירה ובשירה הנשית.

 

הפרק הרביעי בסדרה התיעודית "האלבומים הגדולים", בערוץ מוזיקה 24, מפגיש בין אלאל ליוצרים שליוו אותה לאורך אותה תקופה והיו שותפים ביצירתו של האלבום הראשון שלה.

 

בתוכנית משתתפים גדעון כפן, מירי פיגנבוים ודורי בן זאב, שכתבו את המילים לשירים באלבום, וביחד הם נזכרים בסיפורים שמאחורי השירים. בין השאר מספרת קורין על תאונת הדרכים שגרמה למותה של חברתה השחקנית דבורה בקון שכיכבה בסרטיו של יהודה ברקן וב"אסקימו לימון", ועל השיר "חיה בתוך קופסה" ו"בננ" שנכתבו בעקבות הטרגדיה. אלאל גם מספרת על הרגע שבו נפלה הבורסה ב-1983, אז איבדה את כל חסכונותיה שיועדו להפקת התקליט ועל התורם המסתורי שעזר לה להשלים את העבודה.

 

צפו בפרקים הקודמים:

 

  • האלבומים הגדולים", ערוץ מוזיקה 24, מדי שלישי ב-18:00.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אלאל. קו מוזיקלי כועס
צילום: דביר כחלון
לאתר ההטבות
מומלצים