שתף קטע נבחר

מכוניות חדשות: שוק הרכב הישראלי שובר שיאים

חגיגת המכירות נמשכת: בחודשים ינואר-נובמבר 2007 נמסרו בישראל כ-176,000 מכוניות, 27% יותר מבתקופה המקבילה אשתקד. כבר עכשיו מדובר בשיא

שוק הרכב הישראלי שובר את כל השיאים. כמעט 176,000 מכוניות חדשות נמסרו ללקוחות מראשית 2007, ועד סוף חודש נובמבר - זינוק אדיר של 27% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בה נמסרו באותה תקופה כ-139 אלף מכוניות חדשות. כך עולה מנתונים שפורסמו היום (ג') על-ידי איגוד יבואני הרכב.

 

נתונים אלה מצביעים על צמיחה ברורה בכל פלחי שוק הרכב, ללא קשר לארץ המוצא, קטגוריה, ייעוד או תג מחיר: 26% יותר מכוניות נוסעים, 55% יותר רכבי שטח, 16% יותר מיניוואנים ומסחריות קטנות, ו-32% יותר טנדרים. בין 36 המותגים המיוצגים (עדיין) בישראל באופן רשמי, רק ארבעה רשמו הפסדים - סיאט, וולוו, סאנגיונג וסאאב. מנגד, יצרניות יפניות של מכוניות קטנות ומשפחתיות, כמו דייהטסו והונדה, זינקו מעלה בכ-100%.


כמעט אחת מכל ארבע מכוניות - מאזדה או פורד (צילום: ניב קלדרון)

 

מאזדה, כמובן

זה יותר מעשור שמאזדה מוליכה את טבלת המסירות בישראל. וכך יהיה גם השנה. במהלך 11 החודשים הראשונים של 2007 מסרה מאזדה 26,308 יחידות, כ-6,000 יותר מהמקום השני בו מחזיקה טויוטה, עם 20,445 מכוניות חדשות. ואם מביטים רק במסירות רכב פרטי, הופך יתרונה של מאזדה לגדול עוד יותר - 25,342 מכוניות, שהן כ-9,000 יותר מהמקום השני בו מחזיקה יונדאי (16,843). לא יפתיע אתכם לשמוע כי יחד עם פורד, המותג השני אותו מייצגת בישראל דלק מוטורס, עומד נתח השוק של ההרכב היפני-אירופי-אמריקני על 22% מכל שוק הרכב. במילים אחרות, כמעט כל מכונית רביעית שנמכרת בישראל, הגיעה ארצה על-ידי דלק מוטורס, ומיוצרת על-ידי מאזדה או פורד.

 

עוד ניתן לציין כי שלוש היבואניות הגדולות בישראל - דלק, כלמוביל (יונדאי, מיצובישי ומרצדס) ויוניון מוטורס (טויוטה ולקסוס) - חולשות יחד על 51% ממסירות הרכב השנתיות בישראל. או אם תרצו, כל מכונית שנייה בישראל מגיעה ממגרש המסירה של אחת משלוש היבואניות האלה.

 

מאזדה בראש, הונדה חוגגת

בדירוג המותגים עומדת כמובן מאזדה בצמרת, עם צמיחה של 25% לעומת אשתקד. טויוטה אחריה עם צמיחה צנועה יותר של 16.5%, ואילו יונדאי, עם 20,441 מכוניות חדשות שנמסרו עד עתה, מציגה את הגידול הצנוע ביותר מהשלישייה המובילה - 10% בלבד. אגב, לראשונה מאז חודש יוני שיונדאי אינו המותג השני בגודלו בישראל, אלא רק השלישי. טויוטה חזרה למקומה כסגנית בדירוג המסירות.


הונדה. זינוק של 100% (צילום: רועי צוקרמן)

 

במקום הרביעי ממוקמת פורד, שמציגה צמיחה צנועה למדי ביחס לממוצע - רק 6%. המותג האמריקני של דלק, המשווק כאן בעיקר את תוצרתו האירופית, מסר 12,059 יחידות. במקום החמישי ניצבת שברולט ששיפרה את תוצאותיה ב-34%, ומסרה 9,901 מכוניות חדשות. שיפור מעולה ודומה מציגה גם סובארו שנושפת 

10 המותגים החזקים, ינואר-נובמבר
המותג מסירות שיפור מ-2006
1. מאזדה 26,308 25%
2. טויוטה 20,445 16.5%
3. יונדאי 20,441 10%
4. פורד 12,059 6%
5. שברולט 9,901 34%
6. סובארו 9,108 30.5%
7. דייהטסו 9,069 97%
8. הונדה 8,719 100%
9. מיצובישי 8,354 19%
10. סוזוקי 7,335 52%
כל המותגים 175,868 27%

בעורפה, עם 9,108 מכוניות - 30.5% יותר מאשתקד.

 

את רשימת עשרת הגדולות סוגרות דייהטסו (שביעית), שהכפילה את כוחה לעומת 2006 עם 9,069 מכוניות חדשות. אחריה ניצבת הונדה עם זינוק דומה ו-8,719 יחידות. מיצובישי תשיעית עם 8,354, וסוזוקי סוגרת את העשירייה עם צמיחה נאה מאד של 52% ו-7,335 מכוניות חדשות בסך הכל.

 

ומה שלום היוקרה?

בין מותגי היוקרה ממשיכה מרצדס את ההובלה המסורתית בשוק הרכב הישראלי. היצרנית הגרמנית מסרה 1,637 יחידות, וזו עליה של כמעט 20% לעומת אשתקד. ב.מ.וו מכרה השנה 905 מכוניות חדשות, שיפור של כ-17% לעומת אשתקד. אודי עלתה ב-14% ומכרה השנה 757 מכוניות חדשות, ואילו לקסוס, בשנת השיווק המלאה הראשונה שלה, מתייצבת בינתיים כרביעית עם 457 יחידות. וולוו מציגה ירידה של כ-20%, ומכרה השנה 435 מכוניות חדשות בלבד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טויוטה. עלתה למקום שני
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים