לבן זה הכסף החדש
נהרות של צבע זרמו מאז שהנרי פורד הציע ללקוחותיו לבחור כל צבע, ובלבד שיהיה שחור. אז איזה צבע הישראלים הכי אוהבים כשהם קונים רכב חדש, ומה המצב בעולם?

באיזה צבע המכונית שלכם? פעם, התשובה לכך הייתה ברורה: כסף מטאלי. אלא שהשנה, אחרי שבע שנות הובלה בלתי מעורערת בטבלת העדפות הצבעים, צבע כסף אינו הבחירה המובנת מאליה. מעתה אמרו - "תן לי את האוטו בלבן פנינה...".

 

הכסף: לא לעולם חוסן

עכשיו זה כבר רשמי. צבע כסף מאבד את מעמדו בחלקים שונים בעולם, לטובת לבן ולבן פנינה. אגב, גם שחור מחזק את מעמדו - ואפילו בישראל. כך עולה ממחקר השוק השנתי והמפורסם של חברת דופונט, המייצרת בין השאר צבע עבור שלל יצרניות רכב. לטענת עורכי המחקר, נהגי העולם נוטשים את הגוון היוקרתי של פעם, ועוברים לצבע בוהק יותר, שבמקרים מסוימים נראה אף מרשים יותר. 

 

לעומת זאת, בישראל מפגרים עדיין אחר השינוי בכיוון. קחו את המותג יונדאי למשל, הממוקם כרגע במקום השלישי בדירוג המכירות בישראל. שם מדווחים כי צבע הכסף עודנו המוביל (33%), לפני לבן (23%), תכלת (13%) ושחור - עם כמעט 8%. ביונדאי הסכימו לפרט באוזנינו גם את החלוקה לדגמים. כך למשל מעניין לגלות כי יותר ממחצית מדגם הטוסון של יונדאי נמכר בצבע שחור, וכמעט מחצית מהסנטה פה. אות ועדות להעדפה ברורה לשחור, בדגמים יקרים וגדולים יחסית. במכוניות צנועות יותר, משפחתיות בינוניות וקטנות, שולט הכסף עם בין 28% ל-44% בהתאם לדגם. במרצדס, מותג היוקרה של כלמוביל, מעדיפים הלקוחות את צבע הכסף, ומייד אחריו מגיע השחור.


33% מרוכשי יונדאי בישראל העדיפו כסף, והם גם הרוב במרצדס וטויוטה

 

ביוניון מוטורס, יבואנית טויוטה שממוקמת שניה בדירוג הפופולריות השנה, מספרים כי בדגמי המותג היקרים יותר - לנד קרוזר וקאמרי למשל, חל גידול

של 25% השנה ברכישת מכוניות שחורות, צבע שלישי בפופולריות אחרי לבן ובז'. במכוניות עממיות יותר, הבחירה המועדפת היא עדיין כסף, לפני אפור ולבן. ביוניון מציינים כי בניגוד מוחלט למגמה העולמית - פועל יוצא של תגובה-מאוחרת בארץ לשינויי אופנה - הצבע הלבן נמצא בירידה.

 

בסמל"ת, אומרים כי הלקוחות מעדיפים את דגמי קאיה בצבע כסף, לפני תכלת ולבן. בקבוצת קרסו, יבואני רנו וניסאן לישראל, מספרים כי צבע הכסף עדיין שולט. כך גם אצל היבואנית הגדולה ביותר בישראל, דלק מוטורס. גם שם אומרים כי בשני המותגים שהם מייצגים - מאזדה ופורד - ניכרת העדפה ברורה לצבע הכסוף.

 

האירופים אוהבים שחור, האמריקנים לבן

הוכחות לכך שהאופי ביבשת הקלאסית שונה מזה האמריקני, יש בשפע. החל מגודל ההמבורגרים והמכוניות ועד תעשיית הקולנוע. כך שלא יפתיע אתכם לשמוע כי בזמן שצבע כהה נחשב בישראל (לאו דווקא בצדק) לא מתאים לתנאי האקלים, באירופה הגשומה הוא זוכה לפופולאריות רבה. 25% מהמכוניות החדשות שנמכרו השנה באירופה היו שחורות, אחוז יותר מבשנה שעברה. הכסף לעומת זאת, איבד נתח שוק משמעותי. 22% בלבד, לעומת 28% אשתקד. אפור ניצב מייד אחריו עם 21%, גידול של 5%.

 

בארצות הברית המצב שונה, והאמריקנים מעדיפים לבן - עם 19% מהמכוניות החדשות. כסף איבד גם כאן חלק מכוחו, וירד מ-19% ל-18%, כשהוא מקדים את הצבע השחור עם 16%. האמריקנים אוהבים מאוד גם צבע אדום, שזוכה אצלם לנתח השוק הגדול ביותר מבין המדינות שנבדקות במחקר של דופונט: 13%. רק מכסיקו משתווה לכך, ולאדום שם שמור מקום שלישי ו-13% מהשוק. באירופה, בוחרים רק 6% מהנהגים במכונית אדומה, ואילו ביפן מדובר בצבע זניח - אחוז בודד.


האמריקנים אוהבים אותן באדום

 

ואם כבר הגענו לארץ השמש העולה, נספר שגם כאן עבר הלבן לשלטון. 24% בחרו בו ב-2007, לעומת 22% שהעדיפו כסף, 5% פחות מב-2006. גם כאן חלה עלייה ברכישת מכוניות שחורות, וזו עמדה על 19% מהשוק (3%+). אחוז אחד מהמכוניות ביפן, אגב, היה סגול - ללא תחרות השיעור הגבוה ביותר של צבע זה בעולם.

 

ולסיום, ההעדפות הסיניות. השוק הצומח במהרה מסגל בזריזות את הרגלי העולם: 39% רכשו מכונית כסופה, 25% העדיפו לבנה ל-22% התאים דווקא צבע שחור. במקום הרביעי ניצב הכחול (15%), והוא מקדים את צבע דגלה של סין - אדום - עם 11% בלבד.

 

ובאיזה צבע המכונית שלכם?

 

לפנייה לכתב/ת
    קישורים ממומנים
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה לבן זה הכסף החדש
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    טעם אישי
    הצבע הלבן דוחק בעולם את הכסף
    צילום: רועי צוקרמן
    אלה הצבעים שאוהבים האירופים (לחצו על התמונה להגדלה)
    וכך בארצות הברית (לחצו על התמונה להגדלה)
    ומה אוהבים היפנים? (לחצו על התמונה להגדלה)
    ynet ספיישל
    ynet רכב בפייסבוק