שתף קטע נבחר

אחרי 56 שנה: קו רכבת סדיר בין שתי הקוריאות

יותר מיובל אחרי המלחמה בין קוריאה הצפונית לדרומית, חודש קו הרכבת בין שתי המדינות. רכבת משא מדרום קוריאה כבר חצתה את הגבול לשכנתה הקומוניסטית, כפי שיקרה מעתה מדי יום. גם רכבות נוסעים עשויות לחבר בקרוב בין שני חלקי חצי-האי

אחרי יותר מיובל יצאה הבוקר (יום ג') לראשונה רכבת משא סדירה שחצתה את הגבול בין קוריאה הדרומית והצפונית. לפני עשרות שנים הושבתו קווי הרכבות בין שתי המדינות בשל המתיחות ביניהן, ובמאי השנה חודש אחד מהם - כשרכבת נוסעים ראשונה עשתה את הדרך ההיסטורית באופן חד-פעמי.

 

רכבת המשא, שעשתה את דרכה לקוריאה הצפונית וחצתה את האזור המפורז (DMZ) בין שתי המדינות, כללה 12 קרונות מלאים בחומרי בנייה. על פי התוכנית, הרכבת תעשה את הדרך חזרה כמה שעות לאחר מכן.

 

חידוש קו הרכבת הוא אחד מהישגי מפגש הפסגה בין קוריאה הדרומית לשכנתה הקומוניסטית באוקטובר שעבר, אז הוסכם על שורת פרויקטים משותפים של שתי המדינות. קו רכבת המשא, באורך של כ-16 קילומטר, מתוכנן לפעול בכל ימי החול.


הרכבת עוזבת את התחנה בדרכה לצפון קוריאה, הבוקר (צילום: רויטרס) 

 

לעת עתה לא ברור האם קו רכבת נוסעים יחל לפעול בקרוב באופן קבוע. עם זאת, אחד מאנשי הצוות של הרכבת נשמע אופטימי: "אני מאמין ומקווה שהיום שבו יוכלו תיירים מדרום קוריאה לפקוד אטרקציות תיירותיות בצפון קוריאה קרוב".

 

בדרום קוריאה מקווים שעם הזמן, וככל ששיתוף הפעולה עם צפון קוריאה בנושא התחבורה יתקדם, תוכל מערכת הרכבות שלה להתחבר את הקווים של הרכבת הטרס-סיבירת, שתאפשר לתושבי המדינה לנסוע מסיאול ועד לאירופה דרך היבשה ולא הים.  

 

"למרות שהתחלנו עם רכבת משא, גם רכבות הנוסעים יתחילו לנסוע בקרוב בין שתי המדינות", אמר ראש מינהל הרכבות בקוריאה הדרומית. "ההיבטים הכלכליים של מהלך כזה הם אינסופיים"

 

שתי הקוריאות עדיין נמצאות במצב של מלחמה, מאחר שמלחמת קוריאה, שהתנהלה בין 1950 ל-1953, לא הסתיימה בהסכם שלום אלא רק בשביתת נשק. בין שתי המדינות מפריד כאמור שטח מפורז שבקרבתו מוצבים קרוב למיליון חיילים. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אין להם כרטיסים, רק חומרי בנייה
צילום: רויטרס
מומלצים