שתף קטע נבחר

המשביר יפצה לקוחה שקנתה מכשיר בייבי ליס שהתקלקל

מכשיר בייביליס שנרכש במשביר התקלקל לאחר שימוש חד פעמי. הרשת משכה את הלקוחה בתשובה פרק זמן ממושך, ובסופו של דבר קבע ביהמ"ש כי כספה יוחזר בתוספת פיצוי של 500 שקלים

בית המשפט קבע, כי המשביר החדש לצרכן נהג בצורה לא ראויה כלפי לקוחה שרכשה אצלו מכשיר בייבי ליס שהתקלקל לאחר שימוש חד פעמי בו. לפיכך, חויב המשביר להשיב ללקוחה את הסכום ששילמה בגין המכשיר ולפצותה בגין עגמת נפש.

 

התובעת רכשה ביוני 2007 אצל המשביר החדש לצרכן בסניף הקריון מכשיר בייבי ליס להחלקת שיער, שכאמור לאחר שימוש חד פעמי בו, התקלקל. בתחילת יולי פנתה התובעת למנהל המשביר, והוא הציע שהמכשיר יישלח לבדיקת מעבדה. התובעת עמדה על כך, כי היא אינה מעוניינת במכשיר שהתקלקל לאחר שימוש חד פעמי, וביקשה לקבל זיכוי בגובה התשלום ששלמה עבורו.

 

לדבריה, מנהל המשביר התעקש שהמכשיר יישלח לבדיקה מעבדתית, ולכשיחזור, המשביר יעדכן אותה אודות המשך הטיפול בתלונתה. התובעת פירטה בתביעה את מסכת התלאות שעברה, שכן חלף זמן עד שהמכשיר חזר מהמעבדה, והיחס שקבלה לא היה נאות.

 

במהלך הדיון הצדדים הגיעו להסכמה, כי המשביר ישיב לתובעת סכום כספי במזומן בסך 474.05 שקלים, שהוא מלוא הסכום אותו שילמה בעת רכישת המוצר. הסכמה זו קבלה תוקף של פסק דין חלקי. הצדדים הסכימו כי לעניין ההוצאות ועוגמת הנפש, בית המשפט יקבע בנפרד ובהמשך.

 

המשביר "משך" את הלקוחה

השופטת זהבה (קאודרס) בנר, מבית המשפט לתביעות קטנות בעכו, קבעה, כי המשביר "משך" בהתנהגותו את התובעת פרק זמן ממושך, תוך שנגרמו לה הוצאות וטרדה, וכל זה בעבור מכשיר שמחירו איננו כה רב. לדברי השופטת: "שירות ראוי יותר מצד הנתבעת ויחס הוגן ומכבד יותר היה מונע אותה מלשאת בהוצאות עגמת הנפש..".

 

בהתאם לכך, חויב המשביר לשלם לתובעת סכום של 500 שקלים נוספים בגין עגמת הנפש וההוצאות שנגרמו לה.

  

לפסק הדין בעניין ביטון רחלי נגד המשביר החדש לצרכן/סניף קריון - לחצו כאן

 

לאתר המשפט הישראלי "פסקדין"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים