שתף קטע נבחר

הטייס לנוסעים: לא כיביתם פלאפונים? לא נוחת!

טיסתם של נוסעי חברת התעופה "בריסל איירליינס" נחתה בנתב"ג באיחור של כחמש שעות, גם בשל מזג האוויר הסוער בבריסל אבל גם בגלל שהטייס סירב לנחות עד שהנוסעים ישפרו את התנהגותם ויחגרו חגורות. החברה: התנהגות הנוסעים חיונית לתפקוד הטיסה

נוסעי חברת התעופה "בריסל איירליינס" למדו הלילה (יום ו') על בשרם שלא כדאי "להתעסק" עם טייסים. טיסתם, שהיתה אמורה לנחות בנתב"ג מעט אחרי חצות, התעכבה אמנם בשל מזג האוויר הסוער בבריסל, אבל גם בגלל שטייס המטוס החליט "להעניש" את הנוסעים שהרגיזו אותו.

 

הטיסה הלילית של חברת התעופה הבלגית אמורה היתה לנחות בתל-אביב ב-00:20, אולם המראת המטוס התעכבה כמה שעות עקב מזג האוויר סביב נמל התעופה בבריסל. ואולם, גם אחרי שהמריא המטוס והגיע כמעט לישראל, היתה הטיסה המעיקה רחוקה מסיום.

 

בזמן שהמטוס התקרב לנחיתה בנתב"ג והחל להנמיך טוס, הוא הסתובב לאחור במפתיע וביצע ""go around - הסתובב וטס חזרה לכיוון מערב, מעל הים, במקום מזרחה לאזור הנחיתה. הסיבה: נוסעי המטוס לא חגרו חגורות ולא כיבו את הטלפונים הניידים. בסופו של דבר, המטוס שב על עקבותיו ונחת ב-5:30 לפנות בוקר.

 

נוסעים שנכחו בטיסה סיפרו ל-ynet כי צוות המטוס לא הסביר להם את הסיבה לסיבוב הפתאומי. את ההסבר סיפק כמה שעות מאוחר יותר מנהל בריסל איירליינס בישראל, רובי הרשקוביץ'. לדבריו, "בזמן שהמטוס כבר היה קרוב להנמיך, ציבור הנוסעים עדיין לא היה ערוך לנחיתה".

 

הרשקוביץ' סיפר כי "זה היה כבר כמה דקות אחרי שנשמעה ההודעה הרגילה להתיישב, לחגור את החגורות ולכבות את הפלאפונים, אבל הנוסעים לא נענו והצוות נאלץ לבצע את הנוהל הבטיחותי ולא לנחות לפני שהנוסעים היו ערוכים לכך. לצערי מדובר בתופעה נפוצה בארץ ובעולם של התנהגות לא ממושמעת של נוסעים בזמן טיסות. הנוסעים צריכים להבין שהתנהגותם התקינה בזמן הטיסות היא חיונית לתפקודה של הטיסה".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"הטייס ביצע את הנוהל הבטיחותי"
מומלצים