שתף קטע נבחר

מתיחת פנים למרצדס SLK רודסטר

הרודסטר הקטנה, חלוצת הגג הקשיח-מתקפל של ימינו, זוכה למתיחת פנים ראשונה מזה שלוש שנים. בתפריט: 650 חלקים חדשים, בהם מנועים חסכוניים יותר

מרצדס הודיעה על מתיחת פנים ל-SLK, הרודסטר הקטנה שמציעה גג קשיח מתקפל. ה-SLK, דור שני מאז הוצג המקור ב-1996, היא חלוצת הגג הקשיח בעידן המודרני, לאחר שהוצג לפני עשרות שנים אך לא נחל הצלחה. מאז השקתה, מרבית המכוניות הפתוחות זוכות למנגנון גג קשיח, עדות לפופולריות של המנגנון היקר - אך שימושי.

 

במסגרת מתיחת הפנים, מבטיחים במרצדס 650 שינויים. רק אל תחפשו אותם בעיצוב החיצוני, משום שה-SLK נותרה נאמנה לעיצוב הדור השני, שיצא לדרך במרץ 2004. השינויים הבולטים ביותר הם בפגוש הקדמי המפוצל בחלקו התחתון, יחידות תאורה מעודכנות (ומאחור מושחרות, כמו בגרסת ה-AMG), ושינויים קלילים נוספים. תא הנוסעים ממשיך באותה רוח, עם הגה ולוח מחוונים חדשים, אפשרות לעור אדום בהשראת ה-300SL גלווינג ועוד כמה הבדלים זניחים.

 

מתחת לעור, ניתן כבר למצוא הבדלים משמעותיים יותר. שני המנועים העיקריים - גרסאות 200 קומפרסור ו-350 - זכו לשדרוג כוח וצורכים פחות דלק. כתוצאה מכך ירד גם זיהום האוויר שהם פולטים.

 

בגרסת ה-350, יש מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר (3.2 בעבר) עם 305 כ"ס, לעומת 272. למרות זאת, תצרוכת הדלק שופרה עם תיבה אוטומטית (שבעה הילוכים) מ-9.9 ק"מ לליטר ל-10.9 ק"מ כעת. גרסת שישה הילוכים ידנית עדיין צורכת מעט יותר, עם 10.5 ק"מ לליטר לעומת 9.4 בעבר. ובשני המקרים, ירדה רמת פליטת ה-CO2 (פחמן דו-חמצני) ביותר מ-20 גרם לק"מ.

 

מנוע ה-200 קומפרסור, עדיין בנפח 1.8 ליטר וארבעה צילינדרים, מפיק 184 כ"ס לעומת 164 בעבר ויפלוט 27 גרם CO2 פחות. גרסת ה-SLK 280, שלא שונתה בנפח או בהספק, תזהם אף היא פחות את הסביבה. רק גרסת ה-SLK 55 AMG החזקה מכולן - V8 עם 360 כ"ס - נותרה מזהמת (וגם חזקה) כבעבר.

 

עוד מספרים במרצדס על מערכת היגוי חדשה, שתוצע בתוספת תשלום. היא מכונה "היגוי ישיר", ומטרתה לשדרג את חווית הנהיגה ב-SLK. מדובר במערכת מכנית המשנה את תגבור ההגה בהתאם לתנאי הנהיגה, ומטרתה לצמצם את מספר הסיבובים מנעילה לנעילה ב-25%, בלי לגרום לתזזיתיות בנהיגה רגועה בקו ישר, כך מרצדס.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מרצדס SLK המחודשת
מרצדס SLK המחודשת
סביבת הנהג שופרה
סביבת הנהג שופרה
העיצוב מאחור כמעט לא השתנה
העיצוב מאחור כמעט לא השתנה
מנועים פחות מזהמים
מנועים פחות מזהמים
מומלצים