שתף קטע נבחר

שירותי יאהו יתורגמו לעברית?

גוגל רצתה להכניס את שירות הפרסומות שלה לוואלה. בוואלה רצו להישאר עם הפרסומות שלהם, ובחרו ביאהו, במקומם. עכשיו בודקים שם אם יש ליאהו שירותים ששווה לגייר. הסיפור מאחורי השותפות של וואלה ויאהו

וואלה בוחנת גיור של תכנים וטכנולוגיות של יאהו, וקיימה עם החברה שיחות בנושא, כך אמר המשנה למנכ"ל וואלה, דודו בקר. זאת במסגרת המגעים שהובילו להכנסת טכנולוגיית החיפוש של יאהו למנוע החיפוש של וואלה, עליו הודיעה החברה אתמול (ב'). המנוע המשודרג אמור לשפר את מצבה של וואלה בשוק החיפוש והפרסום המקוון הישראלי, בעיקר מול המתחרה הגדולה גוגל, שמפעילה סניף שיווק מקומי בישראל.

 

בתחילת 2007 השיקה וואלה את מנוע החיפוש החדש שלה, וואלה search, שבנוי משלושה מרכיבים עיקריים: החיפוש הבסיסי, שהציג תוצאות מהאינטרנט; החיפוש הוורטיקלי, שהציג תוצאות מאתרים פנימיים בוואלה, כמו חדשות ואנציקלופדיה; ומערכת הפרסום וואלה AdVantage. החיפוש הבסיסי התבסס בתחילה על טכנולוגיה של אוברצ'ור, לשעבר GoTo.com, אחת מחברות החיפוש הראשונות שהציעו למכירה מיקומים בתוצאות החיפוש, ואשר נרכשה על ידי יאהו ב-2003 ב-1.7 מיליארד דולר. חצי שנה לאחר מכן דווח על מגעים בין וואלה לגוגל, להחלפת הטכנולוגיה לזו של גוגל.

 

עכשיו מודיעה וואלה כי בחרה ביאהו, בעלת מנוע החיפוש מספר 2 בארה"ב, שלדברי בקר מספקת טכנולוגיה טובה מזו של אוברצ'ור ב-10-20 אחוזים. מדוע לא גוגל, שזוכה לפופולריות גדולה יותר ומוכר לגולש הישראלי? בקר מסביר: "בזמנו דובר עם גוגל על פתרון כולל, שכלל גם את תוצאות החיפוש הגנריות וגם את מערכות הפרסום סביבן, בעוד שההסכם עם יאהו הוא רשיון לתוצאות החיפוש ללא נגיעה במערכות הפרסום מסביב. אנחנו מאמינים במערכות הפרסום שלנו ומרוויחים מהן טוב, כך שלא רצינו להפוך גם את המרכיב הזה לחלק משיתוף הפעולה, אז לא רק שהלכנו עם שחקן אחר, אלא גם לסוג אחר של הסכם, שהוא יותר מוגבל".

 

ההסכם עם יאהו לא נוגע להכנסות מהפרסום, וּוואלה תשלם ליאהו רק על השימוש בטכנולוגיה כל עוד החוזה יהיה בתוקף. בוואלה לא מדברים על סכומים ולא על טווח החוזה, אבל מגדירים זאת "הסכם אסטרטגי ארוך טווח".

 

יאהו ישראל: הסיבוב הקודם

בעבר היו מספר נסיונות לפתוח בישראל פורטל מקומי של יאהו, כולל מגעים עם וואלה. בסוף שנת 2000, ימי הבועה של תעשיית האינטרנט, יאהו ישראל כבר אמור היה לעלות לאוויר האינטרנט, כפי שהבטיח תמיר אשל, אז נציג יאהו בישראל. "בעבר כבר פורסם כי יאהו לא התכוונה להקים פורטל בעברית. ואולם הדברים השתנו", הסביר אז אשל ל-ynet. "עברנו לכפיפות הנהלת יאהו באירופה, ואנו זוכים כיום לתשומת לב רבה יותר. מסתכלים עלינו יותר בציפייה, ועד סוף השנה יופעל אתר של יאהו בעברית". לגבי התחרות המקומית אמר אשל: "אנו במרוץ צמוד עם וואלה מבלי כל מאמץ מצידנו. אם נשתדל יותר נדע לשמור על מקומנו".

  

יאהו בכלל היו בעניין?

היום לא נראה שיש טעם להקים גירסה ישראלית של יאהו, אבל בקר מספר שההסכם הנוכחי בין וואלה ליאהו הוליד גם דיון בגיור שירותים ספציפיים, תוכניים או טכנולוגיים. לדבריו, "אנחנו עסקנו מזה תקופה, ואני מאמין שעוד נעסוק, בלבחון ולראות איפה יש עוד מקומות שאנחנו יכולים לשתף פעולה עם יאהו. יאהו היא חברה גדולה ויש לה טכנולוגיות שמעבר לחיפוש. התחלנו לשאול את עצמנו ואותם, ולחשוב ביחד, אילו עוד דברים ניתן לצקת לתוך שיתוף הפעולה בין הגופים".

 

עם זאת, הוא לא מוכן לפרט באילו שירותים מדובר או להתחייב שהדבר אכן יקרה: "אני לא יכול להתנבא לגבי העתיד, כי אני לא יודע לאן הוא יוביל, ולכן אני לא טוען שום דבר כלפיו מעבר לעובדה שאנחנו התחלנו לחשוב אם יש דברים נוספים, ומה הם הדברים הנוספים שאנחנו יכולים לעשות יחד עם יאהו בשוק הישראלי; דיברנו איתם על רעיונות ראשוניים, אבל הם לא הבשילו בינתיים למשהו ששווה לכתוב עליו הביתה". שירותי יאהו שעשויים לעניין את וואלה הם שירות המידע הכלכלי Yahoo Finanace, שירות המידע התיירותי Yahoo Travel ותוכנת המסרים המיידיים Yahoo Messenger.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים