שתף קטע נבחר

סוכן ביטוח לא יקבל עמלה ממוסך

בעקבות תלונה של איגוד המוסכים, המפקח על הביטוח קובע כי סוכן ביטוח לא רשאי לדרוש עמלה עבור העברת לקוחות לתיקון במוסך מסוים

"הפניית מבוטחים על-ידי סוכן ביטוח למוסך ממנו הוא מקבל טובת הנאה - אסורה לחלוטין". כך כתב ידין ענתבי, המפקח על הביטוח, במכתב אזהרה לסוכן ביטוח שקיבל עמלות ממוסך שאליו הפנה לקוחות. ענתבי הורה גם על ביטולו המיידי של הסכם קבלת העמלות.

 

התלונה למפקח הוגשה על-ידי בעל מוסך מירושלים ועל-ידי איגוד המוסכים. לדבריהם, כל עוד שולמה לאותו סוכן ביטוח עמלה הוא הפנה מבוטחים שלו לתיקון רכבם במוסך. אולם, משהפסיק המוסך לשלם לו עמלות, חדל הסוכן להפנות אליו מבוטחים.

 

סוכן הביטוח טען כי הפסיק את ההתקשרות עם המוסך משום שזה התקין בכלי הרכב שנשלחו אליו חלקים לא בטיחותיים. המוסך הגיש תביעה נגד סוכן הביטוח בטענה שנגרם לו נזק כספי, ובמקביל התלונן בפני המפקח על הביטוח.

 

המפקח ציין כי אין בכוונתו להתערב במחלוקת הכספית בין הצדדים, משום שהנושא נמצא בערכאות, אך אמר שאסור לסוכן ביטוח לקבל טובת הנאה כלשהי מהפניית כלי רכב למוסכים. "סוכן ביטוח, המקבל טובת הנאה מהמוסך לשם הפניית לקוחות אליו, מפר את חובת האמון כלפי לקוחותיו בכך שהוא עשוי להפנות אותם למוסך הזה לתיקון רכבם. הוא גם מפר את חובת האמון שלו כלפי חברת הביטוח, בכך שכתוצאה מהעמלות אשר נדרש המוסך לשלם לסוכן הביטוח, עלול המוסך להעלות את מחיר החלפים של הרכב ולייקר את עלות התיקון. הדבר מייקר את עלות תגמולי הביטוח שבהם תיאלץ לשאת חברת הביטוח. אם כתוצאה מהעמלות יבחר המוסך שלא לייקר את חלקי החילוף, אלא לספק חלקי חילוף באיכות ירודה, יגרום הדבר להפרת חובת האמון של הסוכן כלפי לקוחותיו", כתב ענתבי.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: לע"מ
המפקח על הביטוח, ידין ענתבי
צילום: לע"מ
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים