שתף קטע נבחר

צילום: ויז'ואל/פוטוס

פה בשביל להישאר

העונה השנייה של "בטיפול" שנפתחה אמש מוכיחה שהפורמולה המבריקה עדיין פועלת. אמנם לא בשלמות, אבל אסי דיין לבדו הופך את הצפייה לתענוג אמיתי


 

 

הבשורה הטובה היא, שזה עדיין עובד. הצפייה בחמשת הפרקים הפותחים את העונה השנייה של "בטיפול", שהראשון בהם שודר אמש בערוץ הוט 3, מעידה שהפורמולה המבריקה, זו שהושיבה את הבורגנות הישראלית על ספת הפסיכולוג, במבנה דרמטי מהפכני כמעט (ככל שהדברים אמורים בסדרות טלוויזיה) – פועלת, ועוד איך, גם אם כמה מקריאות ההתפעלות שליוו את העונה הקודמת נדמו מופרזות בהחלט.

 

את מקומן של נעמה המאוהבת ואיילה האובדנית תופסים עתה בקליניקה של ראובן דגן אפי ברעם (מוני מושונוב), מנכ"ל חברת כימיקלים הסובל מהתקפי חרדה, איריס (טלי שרון), סטודנטית לאמנות השומרת בסוד את עובדת היותה חולה בסרטן, וגם הילד איתי בן ה-10 (ניב זילברברג), בנם של הזוג מהעונה הקודמת, רמי הויברגר ועלמה זק. ימי חמישי מוסיפים להיות מוקדשים למפגשיו של ראובן עם הפסיכולוגית גילה (גילה אלמגור), במהלכם נחשפת שבריריות חייו שלו.

 


אסי דיין. הקלף המנצח (צילום: דודי חסון)

 

זה משתפר בהמשך

מבחינה דרמטית, היה משהו פגום מאוד בפרק הבכורה ששודר אתמול. אסי דיין בתפקיד הפסיכולוג הלאומי מוצא עצמו נתבע על רשלנות מקצועית על ידי מנחם (ישראל פולי פוליאקוב ז”ל), אביו של הטייס ידין ירושלמי (ליאור אשכנזי), מטופל ימי ב', שבסוף העונה הקודמת מצא את מותו בספק התאבדות ספק תאונת אימונים. בנוסף, דגן עתה פרוד מאשתו, מנהל את הקליניקה שלו בסלון דירתו, ומנותק סופית מנעמה, המטופלת שהתאהבה בו והוא בה. התביעה המשפטית מובילה אותו למפגש טעון עם פציינטית שלו לשעבר, עורכת דין מצליחה בגילומה של אסי לוי, שבינה לבינו שורר מתח שטיבו יובהר בהמשך מן הסתם.

 

אף שלא יהיה זה הוגן לשפוט בשלב הזה, ניכר שהיציאה החוצה, אל משרדה של הנ"ל, פגמה באפקטיביות של הפרק, שנדמה היה כמו עוד אפיזודה בסדרה משפטית. החלל נראה היה טעון וקלאוסטרופובי פחות, והסיטואציה התקשתה להתפתח כראוי – כולל אב מנג'ס ומכונת קפה מקולקלת כאמצעי קלוש להפוגה דרמטית. אף זאת: קשה היה להבין – בשלב הזה, יודגש – מדוע בכלל מטריח עצמו פסיכולוג מצליח למצב כה מביך של מפגש מחודש עם מי ממטופליו.

 

עם זאת, הפרקים הבאים בתור – שעל יוצריהם נמנים הכותבים אסף ציפור, דפנה לוין ועוזי וייל והבמאים חגי לוי ואיתן צור – מוצלחים יותר. במיוחד אלה שמעורבים בהם חולת הסרטן ההיא (עוד הופעה נפלאה של טלי שרון) והילד הסובל מהפרעות אכילה (ניב זילברברג הצעיר מרשים פה ביותר). הסיפור שבו מושונוב מגלם מנכ"ל השרוי במשבר אישי ומקצועי לוקה, על סמך צפייה לא מייצגת בפרק אחד, בעודף קלישאות – למין "המנהל המצליח בעסקים אך כושל ביחסיו עם ילדיו” ועד ה"אני לא פה בשביל להישאר".

 

אך זהו אסי דיין שממשיך להיות הקלף המנצח של "בטיפול", גם בעונתה השנייה. הבעות פניו המינימליסטיות ועם זאת מלאות התוכן, מלוות את המונולוגים הארוכים בדיוק מושלם. עוצמת הצפייה בו נובעת מכל מה ש"אסי דיין" מייצג, בחייו ובפרסונה הקולנועית שלו, ומעצם הצבתו הטעונה דווקא בדמות האב הסמכותית, והשבורה אף היא (בדומה לזו שגילם בסרטים כ”הדברים שמאחורי השמש” ו”הבשורה על פי אלוהים”). אמרו את זה קודם, לפני, זה לא משנה – הופעתו מעניקה לסדרה כולה ערך מוסף.

 

רוצים להציץ בפרקים הבאים? היכנסו לאתר הרשמי של הסדרה

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אסי לוי. כמו עוד אפיזודה בסדרה משפטית
צילום: דודי חסון
לאתר ההטבות
מומלצים