שתף קטע נבחר

חברות הסלולר לא יוכלו לקשור לקוח ליותר מ-18 חודשים

משרד התקשורת קבע כי תקופת ההתחייבות המקסימלית שיוכלו חברות הסלולר לדרוש מלקוחותיהם תהיה 18 חודשים, ולא 36 חודשים כפי שנהוג כיום. חייב אותן גם להציג ללקוח תוכניות תעריפים שאינן כוללות התחייבות

משרד התקשורת משלים את מהלך ניידות המספרים, והודיע היום (ב') כי חברות הסלולר לא יוכלו יותר לקשור את הלקוח בהתחייבות ארוכה של 36 חודשים.

 

המשרד קבע, כי תקופת ההתחייבות המקסימלית שיוכלו חברות הסלולר לדרוש מלקוחותיהם תהיה 18 חודשים בלבד. בנוסף, חייב המשרד את חברות הסלולר להעמיד לבחירת הלקוח בכל עת תוכניות תעריפים שאינן כוללות כל התחייבות. מדובר במהלך צרכני חשוב, שמטרתו לאפשר ללקוחות הסלולר לנטוש בקלות רבה יותר את המפעיל שלהם לטובת מתחרה.

 

שר התקשורת, אריאל אטיאס, התייחס להחלטה באומרו כי "התקנה החדשה תשחרר את הצרכנים מהסכם הכובל אותם ל-36 חודשים, תקל על המעבר בין החברות, תעודד את התחרות ותביא להוזלת מחירים". מנכ"ל משרד התקשורת, מרדכי מרדכי, הוסיף כי "בעידן בו לקוחות נוטים להחליף את מכשיר הטלפון הסלולרי בממוצע כל שנתיים, אין הצדקה להתחייבות של המנויים לחברות הסלולריות לתקופה ארוכה של 36 חודשים".

 

במשרד התקשורת מסבירים, כי בשנתיים האחרונות משווקות החברות הסלולריות תוכניות למנוייהן הפרטיים, המחייבות את המנויים בהתקשרות לתקופה של 36 חודשים עם החברה, כאשר לעתים ההתחייבות היא לתוכנית תעריפים ספציפית ולעתים ההתחייבות היא להשארות המנוי ברשתו של המפעיל.

 

לטענת המשרד, הפרה של התחייבויות אלו גוררת קנסות של עד 1,500 שקלים, דבר המונע מעבר קל של הלקוח מחברה לחברה. במשרד מסבירים כי תקופת ההתחייבות המקובלת בעולם המערבי נעה בדרך כלל בין 12 ל-18 חודשים בלבד, וזאת לעומת ישראל בה התחייבות היא בדרך כלל ל-36 חודשים.

 

על פי נתוני משרד התקשורת, מנוי סלולרי מחליף בממוצע את מכשירו כל שנתיים, כך שבעת השדרוג הוא עדיין מחוייב לחברה. מצב זה גורם ל-74% מהמשדרגים להיקשר בהתחייבות מחודשת לחברה המקורית שלהם ולא לנדוד בין חברות.

 

"מצב דברים זה, מכניס את המנוי למעגל של כבילה מתמדת, החוזרת ונשנית, ולפיו, בכל פעם שהמנוי מעוניין לשדרג את מכשיר הסלולר שלו, יהיה עליו לחדש את ההתחייבות ל-36 חודשים נוספים, לרשת או לתוכנית", כותבים במשרד התקשורת.

 

המהלך הנוכחי מצטרף למספר יוזמות צרכניות של המשרד בשנים האחרונות. היוזמה האחרונה, שנמצאת כיום בשימוע, היא לאסור על חברות הסלולר להעלות את התעריפים במהלך תקופת החוזה שלהם עם הלקוח הפרטי. כמו כן, אסר המשרד את תוכניות הדקה הראשונה, בהן היה קיים מינימום תשלום עבור שיחה של דקה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ויז'ואול/פוטוס
נהיה מקושרים, אבל לפחות זמן
צילום: ויז'ואול/פוטוס
אריאל אטיאס, שר התקשורת
צילום: גבי מנשה
מומלצים