שתף קטע נבחר
 

ב.מ.וו M5 טורינג - אלוהית, גם בסטיישן

בא לכם על מכונית ספורט חזקה ומאוד מהירה, שתהיה גם שימושית להפליא? לב.מ.וו יש הצעה עבורכם - M5 כוחנית, עם תא מטען מאוד ארוך. אה, ונהגנו בה

אל גור, סגן נשיא ארצות הברית לשעבר, כמעט זכה בתואר "איש השנה 2007" של מגזין טיים. הפעילות האינטנסיבית שלו למען איכות הסביבה כבר זיכתה אותו בפרס נובל לשלום, ובתחרות היוקרתית של טיים הגיע למקום השני המכובד. ואיזו אישיות ניצחה את "אל הירוק" במירוץ לתואר הנכסף? ולדימיר פוטין, נשיא רוסיה. המרגל נמוך הקומה של הק.ג.ב, צמח להיות שליט במיטב המסורת של הצארים הרוסיים: תקיף, נחוש ובעל כוח כמעט בלתי מוגבל.

 

מוסר ההשכל של הסיפור הקצר הזה הוא פשוט: עם כל הכבוד לעצים, קרחונים נמסים וגרבילים נכחדים, מה שבאמת מעניין את כולנו זה כ-ו-ח. וכמה שיותר כוח, יותר טוב. וזה נכון גם בתעשיית הרכב, למרות שאף אחד לא יודה בכך - בוודאי לא בימים בהם יצרניות הרכב מחפשות בנרות דרכים לכבס את תדמיתן הציבורית.

 

קחו למשל את גרסת הטורינג (סטיישן בבווארית) של ב.מ.וו M5. במהירות של 250 קמ"ש, היא כנראה ידידותית לסביבה כמו שריפה משתוללת בבאר נפט. ובכל זאת, אם יציעו לכם לקנות, לקבל, לשאול או לנסוע במושב האחורי שלה - כדאי שתקפצו על ההזדמנות. לעולם תודו לנו. ואנחנו יודעים, כי לנו למשל הציעו.

 

מאמה-מיה

כמו כל מכונית, ל-M5 טורינג יש עיצוב, תא נוסעים, ואפילו תא מטען ממש-ממש גדול. וזה מצוין. ככה אפשר למצוא אותה בחניון, ואפילו לקנות רהיט גדול ולהסיע אותו ממקום למקום. וכמו בכל מכונית, יש בה גם כמה דברים מעצבנים. למשל ממשק המולטימדיה i-Drive, ששולט על כל בורג במכונית, אבל הפעלתו נוחה ומהנה כמו טיפול שורש.


 

שלא כמו בכל מכונית אחרת, כאן זה לא חשוב. תמצית המכונית כולה נמצאת בכפתור אחד ששוכן על ההגה: "M" קטן כתוב עליו, ולחיצה קצרה תעלים את תא המטען, את מערכת המולטימדיה המתסכלת - ובעיקר את כל המכוניות האחרות שבמקרה נוסעות ליד ה-M5.

 

וכל זה קורה מסיבה נורא פשוטה. כאשר הוא מתוכנת במקור, לחיצה על כפתור ה-M מעלה את הספק המנוע מ-400 כ"ס ל-507, מחדדת את תגובות דוושת המצערת וההגה, מקשיחה את כיול המתלים, והופכת את העברת ההילוכים של התיבה הרובוטית למהירה במיוחד. אה, ועל החלון הקדמי מוקרנת תצוגה עילית, שכוללת מד סל"ד צבעוני, חיווי הילוכים ומד מהירות דיגיטאלי. "עכשיו הבנתי - ה-M זה קיצור של 'מאמה-מיה!'".

 

מסור חשמלי

מה שקורה לאחר מכן הוא מאוד בעייתי. בעידן שבו כולם רצים לחבק עצים, ה-M5 היא כמו מסור חשמלי שבא לדלל קצת את היער. אולי לא פוליטיקלי-קורקט, אבל זה הרבה יותר מהנה מלראות תוכנית תיעודית על פינגווינים בערוץ 8.


 

ב.מ.וו טוענת שאם ב-M5 לא היה מותקן מגביל מהירות אלקטרוני, היא הייתה מגיעה למהירות מרבית של יותר מ-300 קמ"ש. וזה ממש לא מוגזם. רוצים כמה נתונים "יבשים"? בבקשה: 0 ל-100 קמ"ש ב-4.8 שניות, או 0 ל-200 קמ"ש ב-14.8 שניות. על אוטובאן גרמני רחב ותלת-מסלולי, כל מהירות מתחת ל-230-220 קמ"ש נראית במכונית הזו כמו זחילה שבלולית.

 

למעשה, הדבר היחיד שעוצר את ההאצה המטורפת של ה-M5 הוא הגבלה אלקטרונית, שאמורה להתערב ב-250 קמ"ש, אבל במכונית ההדגמה לעיתונאים היא מתעוררת רק ב-275. וכשהיא נזכרת להפסיק את המסיבה, בהילוך שביעי, למנוע יש עוד כמעט 2,000 סל"ד עד הקו האדום.


 

וכמובן שאי אפשר בלי כמה מלים על המנוע המופלא: V10 בנפח 5.0 ליטר ששותה בנזין בלי הכרה, אבל בתמורה מספק כוח אינסופי ופסקול ממכר. נכון, אפשר ללחוץ פעם נוספת על כפתור ה-M ולחזור ל-400 כ"ס ולתצרוכת דלק שפויה יותר. אבל אחרי שמתרגלים לכוח המלא והלא-מצונזר של המנוע, אי אפשר לחזור פתאום לגרסה הצמחונית. "עכשיו הבנתי, ה-M זה קיצור של 'משוגע מי שחושב שאני אוותר על 107 כ"ס'".

 

ציפיות ומציאות נפגשים במסלול

בשלב הזה ה-M5 ודאי נראית לכם כמו מכונית מושלמת: מהירה כמו מכונית ספורט, שימושית כמו סטיישן, מפוארת כמו מכונית סאלון. ובאמת, על כביש ציבורי, קשה למצוא בה פגמים. נכון, היא נוקשה, ויש לה צריכת דלק מחרידה, אבל הכוח שלה ממכר ונדמה שפשוט אין לה מגבלות דינמיות: היא מהירה, מדויקת ומהנה יותר מהרבה מכוניות ספורט "אמיתיות".

 

אבל כשמעמתים את כל הציפיות הספורטיביות האלה עם המציאות של מסלול מירוצים, קשה שלא להתאכזב קלות. מתברר שמתחת לכל האלקטרוניקה והכוח, יש ל-M5 מגבלות. פתאום, היא מרגישה קצת כבדה, קצת פחות "מהודקת", קצת יותר... אנושית. על אותו מסלול, באותם תנאים, פורשה 911 תהיה מהירה יותר, מדויקת יותר - והרבה יותר מהנה.


 

ולמרות שנהיגה על מסלול מרוצים אינה מהווה שיקול-רכישה עבור 99.9% מהנהגים בישראל, נדמה שאחרי כמה הקפות הזוהר של ה-M5 מתעמעם מעט. גם בגלל שזו ב.מ.וו, וגם בגלל שזו "M", אפשר היה לצפות ליותר יכולת - ובעיקר ליותר רגש ותחושות.

 

מי צריך את זה? 

אז לקנות או לא לקנות? אם יש לכם קרוב למיליון ו-200 אלף שקל, ואתם רוצים-מוכרחים לקנות רק מכונית אחת, קשה למצוא טיעונים נגד קנייתה של M5 טורינג. על תצרוכת הדלק והנוקשות אפשר לסלוח לה, וכל השאר מאוד קרוב לשלמות: תא הנוסעים, המנוע, ההתנהגות והביצועים.

 

אבל אחרי שההתרגשות שוככת, יש שאלה אחת קצת מטרידה: מי לעזאזל צריך מכונית סטיישן שיכולה להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב-4.8 שניות, או להגיע למהירות תיאורטית של יותר מ-300 קמ"ש? אתם רוצים מכונית ספורט? קנו פורשה 911. רוצים מכונית סטיישן? קנו מכונית סטיישן. השילוב הזה, טוב ככל שיהיה, הוא המצאה לא ממש הגיונית, שקצת קשה למצוא נימוקים לקיומה.

 

מצד שני, קניית מכוניות - ודאי כמו ה-M5 - היא לא ממש תהליך הגיוני. אף אחד לא קונה מכונית ספורט-סטיישן כי הוא צריך להסיע מדפים של איקאה במהירות של 250 קמ"ש. קונים מכוניות כאלה כי רוצים. ויש הרבה סיבות טובות לרצות את ה-M5 טורינג.
ב.מ.וו M5 טורינג

ב.מ.וו M5 טורינג
מנוע 10 צילינדרים, 40 שסתומים
נפח / סוג דלק 4,999 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 507 כ"ס ב-7,750 סל"ד
מומנט מרבי 53 קג"מ ב-6,100 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים אחורית / רובוטית, שבעה הילוכים
מרכב חמש דלתות, סטיישן
אורך 485.5 ס"מ
רוחב 184.6 ס"מ
גובה 151.2 ס"מ
בסיס גלגלים 288.8 ס"מ
משקל 1,955 ק"ג
נפח תא מטען 500 ליטר
100-0 קמ"ש 4.8 שניות
מהירות מרבית 250 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 6.8 ק"מ לליטר
פליטת פחמן דו-חמצני 348 גרם לק"מ
מחיר לגרסה שנבחנה 1.2 מיליון שקל (הערכה)
כריות אוויר שש (קדמיות, צדיות, וילונות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
כוכבי בטיחות: נוסע/ילד/הולך רגל 1/4/4 לפי EuroNCAP

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ב.מ.וו M5 טורינג
המון מקום למטען
סביבת הנהג כמו בסדאן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים