שתף קטע נבחר

Last.fm מציג: האזנה לשירים על פי דרישה

האתר, בבעלות CBS, מאפשר למאזינים בארה"ב, בריטניה, גרמניה ובחודשים הקרובים גם ליתר העולם - להאזין לכל שיר שנמצא בקטלוג המוזיקלי של החברות הגדולות, יוניברסל, סוני/BMG, וורנר ו-EMI

Last.fm משתפר. אתר המוזיקה בהתאמה אישית השיק אתמול (ד') שירות חדש מבוסס פרסומות המאפשר לאנשים להאזין לשירים על פי בחירה.

 

Last.fm היא רשת חברתית מבוססת מוזיקה, המציעה לכל גולש לצרף חברים ולהאזין לשירים שהם אוהבים. עד כה איפשר האתר לגולשים להאזין לשירים המותאמים לסגנון המוזיקלי שלהם במתכונת של רדיו. ניתן להצביע בעד או נגד כל שיר על מנת לשפר את ההתאמה האישית או לדלג לשיר הבא. עם זאת, ברוב המקרים לא ניתן לחפש שיר

 ולהאזין לו במלואו אלא ל-30 שניות בלבד.

 

חברות המוזיקה הגדולות משתפות פעולה

כעת Last.fm, בבעלות CBS מאז חודש מאי האחרון, מציע למאזינים בארה"ב, בריטניה, גרמניה ובחודשים הקרובים גם ליתר העולם - להאזין לכל שיר שנמצא בקטלוג המוזיקלי של החברות הגדולות, יוניברסל, סוני/BMG, וורנר ו-EMI, על גבי האתר (סטרימינג).

 

"ברור לנו כי קהילות המבוססות על תכנים נפלאים תורמות לגידול בתנועה ובהכנסות", אמר מנכ"ל CBS, לזלי מונבס. Last.fm מגביל את מספר ההאזנות למשתמש עבור כל שיר לשלוש פעמים בלבד. בניסיון הרביעי להאזין לשיר מופנה הגולש לרכישתו ב-iTunes, אמזון וחנויות מוזיקה נוספות.

 

נוסף על כך, Last.fm פתח מסלול לתשלום ישיר של תמלוגים עבור מוזיקאים שאינם חתומים בחברות מוזיקה. יוצרים אלה יכולים להעלות שירים לשירות ולקבל תשלום עבור כל האזנה למוזיקה שלהם. "אנו בונים פלטפורמה המיועדת לעצב מחדש את כלכלת המוזיקה, ולאפשר ליוצרים ולייבלים לרשום הכנסות בהתאם להאזנה למוזיקה ולא על פי רכישתה", אמר מייסד האתר, פליקס מילר.

 

סחף לכיוון שירותים חינמיים?

שיתוף הפעולה של חברות המוזיקה מעיד על הגמישות הגוברת של תעשיית המוזיקה ביחס למודלים להאזנה חינם למוזיקה המבוססים על פרסום. החברות, המתמודדות עם ירידה מדאיגה במכירות התקליטורים, הכריזו על הסכמים דומים עם הרשתות החברתיות imeem ו-Ruckus. בעוד שירותי מוזיקה בתשלום, אם באמצעות דמי מנוי כמו אצל Napster או רכישת שירים כמו iTunes, ההסכם האחרון בו מעורבת ענקית מדיה כמו CBS, עשוי להצביע על סחף לכיוון של

שירותים חינמיים.

  

Last.fm מדווחת על 20 מיליון משתמשים מדי חודש מ-240 מדינות ברחבי העולם. הוספת שירות האזנה על פי דרישה לשירים מלאים היא צעד נוסף בדרך להפיכת האתר לשירות מוזיקה גדול בהרבה. בין הצעדים הצפויים בהמשך: פלטפורמה סלולרית, יישום מנוע ההמלצות של Last.fm לאתרים נוספים ברשות CBS והרחבת מאגר הווידאו הזמין באתר.

 

נשיא CBS Interactive, קווינסי סמית, רמז לגבי הצפוי בהמשך כאשר העיר כי החברה מתכוונת לעשות שימוש עתידי בכתובת Last.TV, אותה רכשה. "נכון קודם כל לטפח קהילה כמו זו שנמצאת ב-Last,fm ובאתרים נוספים בבעלות CBS, ולאחר מכן ליצור עבורה הכנסות", אמר סמית.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים