שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    012: לא פעלנו בעניין הביטורנט
    הספקית מכחישה טענה של Torrentleech.org לפיה היא וספקיות אחרות מזייפות הודעות המתקבלות בתוכנות הביטורנט של מנויי החברה במטרה לגרום להחרמתם ולמנוע ניצול הפס לצורך שיתוף קבצים. 012 בתגובה: "החברה אינה פועלת כך"

    עדכון: "סמנכ"ל הטכנולוגיות של 012 סמייל, מקס בלומברג, מוסר : החברה אינה פועלת בשום צורה ותוכן כמתואר בכתבה".

     

    האם ספקיות אינטרנט ישראליות, לפחות חלקן, מנסות לחסום שיתוף קבצים? עדות נוספת שעשויה להצביע על כך התקבלה מאתר הביטורנט Torrentleech.org, אשר פירסם הודעה המאשימה כמה ספקיות אינטרנט, בייחוד 012, בזיוף ההודעות המתקבלות בתוכנות הביטורנט של מנויי החברה במטרה לגרום להחרמת הגולשים באתר ועקב כך למנוע את ניצול הפס שלהן לצורך שיתוף קבצים.

     

    Torrentleech.org הוא אתר שיתוף קבצים הפועל באמצעות פרוטוקול ביטורנט. האתר, המפנה גולשים

    להורדת קובצי טורנט מהרשת, סגור לגולשים רשומים בלבד. מכיוון שמדובר באתר סגור, החברים מוזמנים להוריד קבצים במהירות גבוהה, אך חובה עליהם לאפשר לאחרים להוריד קבצים מהם בהיקף שאינו עולה על נפח הקבצים היורדים.

     

    ב-Torrentleech.org מאשימים את ספקיות האינטרנט הישראליות בכך ששלחו למשתמשים מידע פיקטיבי מתוכנות שיתוף הקבצים לאתר, לפיו משתפי הקבצים הישראלים העלו והורידו קבצים בנפח עצום של 16 טרה בייט, במטרה לגרום לחסימה (ban) תמידית מהשירות. אם טענה זו נכונה, סיבה אפשרית לכך היא ניסיון של ספקיות האינטרנט להילחם בניצול רוחב הפס שלהן לצורך שיתוף קבצים. על פי הערכות של ספקיות האינטרנט, יותר מ-70 אחוז מרוחב הפס שלהן מנוצל לצורך שיתוף קבצים פיראטי.

     

    "כתבנו סקריפט שמאתר אוטומטית את ההודעות המזויפות ומאפס את החשבונות של המשתמשים האלה. מדובר בפתרון זמני לבעיה בלבד", נכתב בהודעה של האתר, "לא נוכל לעשות יותר, מאחר ולא מדובר בבעיה בטראקר שלנו. אנו יודעים כי איפוס החשבונות אינו נעים, אך החלופה היא לחסום את כל כתובות ה-IP של מנויי 012. לא מן הנמנע כי נאלץ לעשות זאת בהמשך".

     

    שולחים מידע שקרי לשרת

    זה התחיל לפני כחודש, ותוך שבוע הבנו מה באמת קורה", כותב מפעיל TorrentLeech, א', ל-ynet. "כ-1,000 חשבונות משתמשים מישראל נחסמו בגלל זה, אבל איפסנו אותם והפשרנו אותם מחדש. כמעט כל המשתמשים שנפגעו הם של קווי זהב", הוא מציין, אך מוסיף כי גם כמה מנויים של בזק בינלאומי סובלים מהבעיה.

     

    "אנחנו לא מסוגלים לקבוע אם אף ספקית מבצעת Traffic Shaping (התערבות בתעבורת האינטרנט של הגולשים על מנת להקל על העומסים ברשת), אבל אנחנו מזהים שקווי זהב שולחת מידע שקרי לשרת, על בסיס קבוע", הוא טוען

     

    סמנכ"ל הטכנולוגיות של 012, מקס בלומברג, מוסר: "החברה אינה פועלת בשום צורה ותוכן כמתואר בכתבה".

     


    טענות קודמות

    גולשים ישראלים מעלים טענות על הגבלת תוכנות שיתוף קבצים זה מספר חודשים. הכוונה אינה לחסימה מוחלטת של תוכנות ופרוטוקולים לשיתוף קבצים כמו ביטורנט או eMule אלא להגבלה של קצב ההורדה על מנת לייאש את הגולש ולהפחית את העומס על תשתית הרשת של הספקיות. על פי הערכות, תעבורת שיתוף קבצים מקיפה יותר מ-70 אחוזים מהפס של ספקיות האינטרנט.

     

    בחודש שעבר דיווחנו, כי נציגי מכירות של ספקית האינטרנט בזק בינלאומי טוענים בפני לקוחות כי ספקיות האינטרנט המתחרות מגבילות את הגלישה שלהם, וכן משקרות ללקוחות שלהן על כך ומטעות אותם. נציגי השירות של בזק בינלאומי טוענים כי היא הספקית היחידה שאינה חוסמת פורטים - כלומר, אינה מגבילה גלישה של תוכנות שונות, ולמעשה לא מגבילה את הגלישה ואת שיתוף הקבצים. בשנה שעברה פירסמנו תלונות של גולשים על חסימות פורטים בחברת ברק, טענות שהוכחשו על ידי החברה.

     

    הדיווח הראשוני התקבל באמצעות האימייל האדום

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "012: לא פעלנו בעניין הביטורנט"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים