שתף קטע נבחר

בניגוד לעמדת הממשלה: אושר בטרומית חוק שבילי אופניים

הצעת חוק שתחייב סלילת נתיב נסיעה לאופניים בכל כביש עירוני חדש או משופץ, אושרה בקריאה טרומית בניגוד לעמדת הממשלה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית, את הצעת החוק לשבילי אופניים - ברוב דחוק של 31 תומכים מול 29 מתנגדים. לפי ההצעה, אותה הגישו ח"כ גלעד ארדן וגדעון סער, בכל כביש עירוני חדש או משופץ תהיה חובה להוספת נתיב נסיעה לאופניים.

 

הצעת החוק, עליה סיפרנו לכם באוקטובר אשתקד, נועדה כדי לעודד את השימוש באופניים במקום כלי רכב מזהמים. זאת, בעיקר עבור תושבי הערים הגדולות, שסובלות ממצוקת חניה, פקקים ורמות גבוהות יחסית של זיהום אוויר. לדברי ח"כ ארדן, "תשתית אופניים נגישה, נוחה ובטוחה יותר תגדיל את מספר הרוכבים ותצמצם את מספר האוחזים בהגה". ח"כ סער הוסיף כי "בהיעדר תשתיות ומתקנים ראויים, מוותרים רבים על השימוש באופניים כאמצעי תחבורה יומיומי". יוזמי החוק מקווים כי מלבד התועלת לאיכות הסביבה ולהפחתת פקקים, הוא יסייע לציבור גם לשפר את בריאותו.

 

הצעת החוק צפויה - אם תאושר - לקבוע את אמות המידה לפיהן ייסללו בעתיד נתיבי אופניים. עם זאת, בידי משרד התחבורה תישאר סמכות להעניק לרשויות

המקומיות פטור מסלילת הנתיבים - זאת במקרים בהם תוואי הכביש אינו מאפשר זאת.

 

יש לציין כי שר התחבורה, שאול מופז, התנגד לחוק המוצע בשם הממשלה. לטענתו, אין מקום להסדיר את הנושא בחקיקה, למרות שהוא מודע לצורך בסלילת שבילי האופניים, ומשרדו מעודד את סלילתם. ח"כ גלעד ארדן השיב לו כי החוק דווקא ראוי, מאחר ולא רצוי שקהל רוכבי האופניים יהיה תלוי ברצונו הטוב של השר או פקידי משרדו - במידה ומופז לא יאריך ימים בכהונתו הנוכחית.

 

לאחר אישורו בכנסת, עבר החוק להמשך טיפולה של ועדת הכלכלה, אשר בראשה עומד ח"כ ארדן.

 

בהכנת הכתבה סייע צבי לביא


פורסם לראשונה 30/01/2008 13:03

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אופניים בתל-אביב (ארכיון)
צילום: יהונתן צור
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים