שתף קטע נבחר

בעלי מניות במיקרוסופט: "עסקת יאהו - מטומטמת"

היוזמה לרכוש את ענקית האינטרנט יאהו תמורת 44.6 מיליארד דולר הפחידה חלק מהמשקיעים. אחרים דווקא מרוצים

משקיעים רבים במניות מיקרוסופט מאוכזבים מהצעת הרכישה של יאהו משלשום. המשקיעים חוששים שההצעה דווקא תפגע ביכולת של מיקרוסופט להתחרות בגוגל בשירותי אינטרנט ובפרסום.

 

"זו עסקה ממש מטומטמת, ואני מאוד לא מרוצה", אומרת ג'יין סנורק, מנהלת בחברת פירסט אמריקן פאנדס, המחזיקה נכסים של יותר מ-70 מיליארד דולר. סנורק מספרת שאחרי העסקה החלה למכור את אחזקותיה במיקרוסופט. מניית החברה ירדה במסחר ביום שישי ב-6.6% - הירידה הגדולה ביותר מאז אפריל 2006.

 

קולין גיליס, אנליסט בבנק ההשקעות קאנקורד אדאמס בניו-יורק, אומר שהמיזוג, אם אכן יתרחש, איננו מאיים על גוגל: "סרגיי ברין ולארי פייג (מייסדי גוגל) לא יסבלו הלילה מחוסר שינה - כנראה הם אפילו לא יתהפכו במיטה".

 

מניית יאהו, שדיווחה בשבוע שעבר על רבעון שמיני ברציפות של ירידה בהכנסות, נפלה ב-18% השנה - לפני שהצעת הרכש פורסמה. אחרי פרסום ההצעה, המניה עלתה כאמור בכמעט 48%. בשנתיים האחרונות איבדה מניית יאהו כמעט מחצית מערכה.

 

"מיקרוסופט הולכת לשלם מחיר יקר, והייתה יכולה לעשות יותר בחוכמה אם הייתה מתמקדת ברכישות קטנות יותר כדי לבנות את העסק שלה" אומר דייב סטפהרסון, מנהל קרנות בחברת הרדסטי קפיטל מנג'מנט, המחזיקה ב-281 אלף מניות של מיקרוסופט, "יאהו נאבקה בעוצמה נגד גוגל, והתוצאה אינה הולכת להשתנות כיוון שהם חוברים למיקרוסופט".

 

ביולי 2006 מסר מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, לאנליסטים כי רכישת יאהו לא תעזור למיקרוסופט בעסקי החיפוש שלה, כיוון שרק לגוגל יש מוצר יותר טוב מלמיקרוסופט. "אין שום תוכנית רכישה", אמר אז באלמר בתשובה לשאלה האם היא מתכננת רכישה גדולה כזו.

 

נכון לסוף 2007, גוגל חולשת על 56% מהחיפושים באינטרנט - כמעט כפול מהחלק של מיקרוסופט ויאהו ביחד - 18% ו-14%, לפי נתוני חברת המחקר נילסן.

 

לא כולם כועסים

כמה ממחזיקי מניית מיקרוסופט דווקא מרוצים מהצעת הרכישה. "אם מיקרוסופט תעשה אותה נכון, זו יכולה להיות עסקה ממש טובה", אומר רוברט דול, מנהל ההשקעות של בנק בלקרוק, המנהל אחזקות של 1.3 טריליון דולר. "הכדור יהיה במגרש של מיקרוסופט" הוא מוסיף.

 

בוב איוונס, סגן נשיא חברת המחקר והנתונים קומסקור, אומר שהעסקה הגיונית כיוון שיאהו חזקה יותר באסיה, בזמן שאתרי האינטרנט של מיקרוסופט פופולריים בעיקר באמריקה הלטינית ובאירופה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"מיקרוסופט הולכת לשלם מחיר יקר"
מומלצים