שתף קטע נבחר

מנכ"ל הרכבת: "דיוק נמצא בראש סדר העדיפות"

"אני רואה בשיעורי הדיוק של הרכבת פרמטר ראשון במעלה במהפכת השירות, ולכן קבעתי יעד שמעמיד אותנו בסטנדרט בינלאומי", כך סיכם היום מנכ"ל הרכבת את 2007. התכנית עד סוף העשור: יותר שירות, יותר פיתוח, יותר בטיחות

רכבת ישראל מסכמת היום את השנה האזרחית החולפת, ומבטיחה עתיד ורוד בהרבה. כך עולה מנתונים שהציג היום מנכ"ל רכבת ישראל, יצחק הראל. לדבריו, בשלוש השנים הקרובות יתרכזו פעולות הרכבת בשלושה תחומים: שירות, פיתוח ובטיחות, תוך כוונה לשדרג את פעילות הרכבת בכל אחד ואחד מהתחומים המוזכרים. תכניתו התלת-שנתית של הראל מבטיחה רמת דיוק קבועה של 92% (של עמידה בלוחות זמנים מוצהרים, בסטייה של עד חמש דקות). בנוסף, תוספת של 87 קרונות, שישה קטרים, ארבע תחנות רכבת וכ-300 ק"מ של מסילה. ומבחינה בטיחותית, להשלים בניית עד 57 הפרדות מפלסיות (כביש-מסילה), ולהוסיף 24 מכשירי רדאר ומערכות וידאו לזיהוי תנועה.


צילום: גלעד קוולרצ'יק 

 

הראל מסר עוד כי בשנה החולפת הסיעה רכבת ישראל 31.8 מיליון איש, צמיחה של למעלה מ-10% לעומת 2006. השנה מתכננת רכבת ישראל גידול נוסף של כ-10%. גידול דומה נרשם גם במספר הרכבות אשר פעלו ב-2007 - 94 אלף. עוד מצויין בדו"ח כי חודש דצמבר 2007 היה חודש השיא של הרכבת בכל הזמנים מבחינת מספר נוסעים: 3.11 מיליון.

 

ברכבת מאמינים כי עד שנת 2012, יוכפל מספר הנוסעים השנתי ויעמוד על כ-61 מיליון, יחד עם הכפלת מספר הרכבות ביום ל-642, לעומת 340 המתוכננות השנה. לשם השוואה, בשנת 2001 הפעילה הרכבת 238 רכבות ביום, והסיעה 15.1 מיליון נוסעים בלבד. 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רכבת ישראל
צילום: צביקה טישלר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים