שתף קטע נבחר

נוקיה מציגה: דור ההמשך של ה-N95

ליצרנית הסלולר המובילה אין בשורות לישראלים גם השנה בתערוכת Mobile World: תוכנת הניווט של החברה עדיין לא כוללת את מפות ישראל. סמסונג שמה דגש על מכשירים מותאמים אישית ו-LG מהמרת על מסכי מגע

נוקיה, יצרנית הסלולר המובילה בעולם, הכריזה בתערוכת Mobile World על שדרוג תוכנת הניווט של החברה. המהלך מתבטא בהוספת יכולות ניווט רגליות ומדריכי ערים ייעודים לערים מרכזיות בעולם. אך גם השנה לא ניתן לראות סימנים לכך שבחברה הפינית לוקחים ברצינות את ישראל - שאינה נתמכת במפות.

 

עוד דיווחים מ-Mobile World:

 

החברה ממשיכה להצהיר על המגמה לאחד את שירותי האינטרנט הסלולר והמחשב. פלטפורמת האיחוד של החברה שנחשפה בעבר, קרויה OVI, והיא מציעה חיבור פשוט ואינטגרלי יותר מבעבר. 

 

בפורטל ה-OVI תשולב לשונית בשם Share, שתאפשר למשתמשים לשתף קטעי וידאו, תמונות

 וקבצים בין מכשירים סלולריים, האינטרנט והמחשב האישי. אפשרות העלאה של הקבצים שולבה עוד בסדרת המולטימדיה N, אך בנוקיה מעוניינים לאפשר לכלל המשתמשים לגשת בקלות לקבצים ולשתפם. חנות המוזיקה של נוקיה תיפתח ב-10 מדינות במחצית הראשונה של השנה, ישראל אינה אחת מהן. 

 

המכשירים החדשים: 

נוקיה N78 - ממשיכו של ה-N73, מכשיר המולטימדיה, אשר יושק ברבעון השני של 2008, תומך ב-HSDPA, WI-FI, GPS. במכשיר משולב משדר FM המאפשר להאזין לשירי הנגן בכל רדיו (גם ברכב וגם בבית). גם נוקיה מגלה את החשיבות של סידור התמונות על פי מיקומן הגיאוגרפי, ומכיוון שלמכשיר יש GPS נוכל לקטלגן לפי המיקום ולצפות בהן על מפה ב-OVI.

 

נוקיה N96 – ממשיכו של ה-N95, מכשיר סליידר כפול עם זרוע אחורית שנפתחת המאפשרת להציב את המכשיר כדי לראות בו סרטים ותמונות. הוא כולל 16 גיגה בייט, מסך של 2.8 אינץ', DVB-H, חיבור HI-SPEED USB ותמיכה מליאה ב-FLASH.

 

נוקיה 6220 קלאסיק - מכשיר הכולל מצלמת 5 מגה פיקסל עם יכולת GPS-A המאפשרת למכשיר לקטלג את הצילומים עלתה על פי המקום הגיאוגרפי שבהם הם נלקחו (פונקציה זו מושקת לראשונה בלא מעט יצרניות סלולר השנה). השיווק צפוי להתחיל ברבעון השלישי של 2008.

 

נוקיה 6210 Navigator - המכשיר הנייד הראשון של החברה עם יכולות GPS ומצפן מובנה להדרכת הולכי רגל. הנוקיה 6210 Navigator מגיע עם תוכנת Nokia Maps 2.0, אף היא הושקה היום, והוא כולל הדרכה קולית וויזואלית מלאה ללא תוספת מחיר. השיווק צפוי להתחיל ברבעון השלישי של 2008.

 

לא כמו כולם

בשונה מהיצרניות האחרות שפנו לכיוון המסכי מגע (בעקבות ה-iPhone של אפל), נוקיה לא נגררת אחרי הטרנד ומרגישה בטוח בשידרוג המכשירים המוכרים והמצליחים. האם מדובר בהימור מוצלח של החברה? כל עוד היא מספר אחת בפער כה משמעתי יש גם מקום לטעויות.

 

הכותב הוא אורח חברת מוטורולה בברצלונה

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים