שתף קטע נבחר

בזק משקיעה 40 מיליון שקל בתחום ה-Data Center

בבזק מתכוונים להפוך לשחקן דומיננטי בתחום שוק שרתי האירוח, על חשבון מוביל השוק כיום - חברת מד 1. אבי גבאי: המהלך נועד לייצר לחברה מקורות הכנסה חדשים בעולם התקשוב והפתרונות לעסקים

בזק ממשיכה בקו האסטרטגי של מעבר מחברת תשתיות לחברת שירותים, ומשיקה את אתר ה-Data Center, בהשקעה של למעלה מ-40 מיליון שקלים. מדובר במתקן תת קרקעי מאובטח, המספק למגזר העסקי פתרון אירוח שרתים כולל ופתרונות מחשוב נוספים, כגון שירותי אחסון, גיבוי ושחזור מידע.

  

שוק שרתי האירוח (הוסטינג), מגלגל בארץ כ-60 מיליון דולר בשנה, ובבזק מתכוונים להפוך לשחקן דומיננטי בתחום, על חשבון מובילת השוק כיום - חברת מד-1 (בבעלות כללקום מקבוצת IDB וחברת השקעות פרטית).

  

מנהל החטיבה העסקית בבזק, קובי פז, אמר כי "מטרת בזק היא להוביל את שוק ה- Data Center בארץ, בתוך 3 שנים". לדבריו, העולם העסקי הולך היום לכיוון של התלכדות שירותי התקשורת, מה שמהווה יתרון עבור בזק המציעה למעשה שירותי תקשוב, אחסון מידע וניהול אפליקציות, המנוהלים על-ידי חברה אחת.

  

מנכ"ל בזק, אבי גבאי, ציין עוד כי המהלך נועד לייצר לחברה מקורות הכנסה חדשים בעולם התקשוב והפתרונות לעסקים. המתקן החדש צפוי לייצר הכנסה שתעמוד, על פי הערכות, על כ– 45 מיליון שקלים, כבר מהשנה הרביעית לפעילותו.

  

שוק ה-Data Center העולמי נמצא בשנים האחרונות במגמת צמיחה, לאור התגברות התלות במערכות המידע, המחייבת שיפור ושדרוג תחום הגיבוי והשרידות. גם החשש מאירועי טרור, שהתגבר בעולם בעקבות פיגועי ה- 9/11, הוביל חברות תקשורת מובילות בעולם להציע ללקוחותיהם העסקיים שירותי Data Center. בריטיש טלקום למשל, הקימה כ-500 מתקנים כאלו ברחבי אירופה ואילו דויטשה טלקום פרסה 32 מתקני Data Center, בגרמניה בלבד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים