שתף קטע נבחר

הצעה: להקטין פערי השתתפות עצמית בין מוסכים

למה צריך לשלם עוד כמה מאות שקלים השתתפות עצמית בתיקון רכב, רק כי המוסך אינו שייך להסדר עם חברות הביטוח? איגוד המוסכים מנסה לשנות את המצב

איגוד המוסכים יוזם הצעת חוק, שמטרתה לאסור על חברות הביטוח להפריד בין מוסכי הסדר עמם הן עובדות, לבין מוסכים אחרים, בכל הקשור לגובה ההשתתפות העצמית הנגבית מהמבוטחים בתיקון נזק.

 

בפוליסות הביטוח התקניות לרכב נקבעים שיעורי השתתפות עצמית שונים לתיקון רכב במוסכי הסדר (העובדים עם חברות ביטוח) ולתיקון רכב בכל מוסך אחר. במוסכי הסדר נעה ההשתתפות העצמית סביב 900־‭1,100‬ שקל לתיקון, ואילו במוסך רגיל ההשתתפות העצמית נעה בין ‭1,600‬ ל-‭1,900‬ שקל.


צילום אילוסטרציה: איי פי

 

באיגוד טוענים כי מדובר באפליה לא מוצדקת, שנועדה לגרום למבוטחים לתקן את רכבם במוסכי ההסדר של חברת הביטוח, שם המבטחת שולטת על ההוצאה לתיקון ועל סוג החלפים המותקנים ברכב. רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים, טוען שחברות הביטוח משלמות למוסכים שכר נמוך עבור התיקון, מספקות להם את החלפים ומפעילות לחץ לחסוך בעלויות תיקון, לעיתים על חשבון בטיחות.

 

בחברות הביטוח טוענים שהאינטרס שלהן הוא לתקן את הרכב באיכות גבוהה, כדי לא לסכן את הרכב ואת הנהג במעורבות בתאונות - שכן בסופו של דבר, הנזקים יגיעו לכיסן של חברת הביטוח. חברות הפניקס, איילון, ביטוח ישיר ומנורה מבטחים, אף יצאו לאחרונה במבצע למבוטחיהן, במסגרתו יהיה המבוטח פטור לחלוטין מתשלום השתתפות עצמית במוסך הסדר, כאשר הנזק ברכב הוא מעל 10,000 שקל.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מכוניות במוסך
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים