שתף קטע נבחר

בקרוב: המשחק C&C Tiberium - נראה מבטיח

Tiberium עתיד להיות משחק השני בז'אנר היריות מגוף ראשון בסדרת Command & Conquer המצליחה והוותיקה. המשחק יכלול אלמנטים של אסטרטגיה, לחימה קבוצתית, שליטה על יחידות שריון ואוויר, וכל זאת תחת המנוע הגרפי של Unreal 3

סדרת Command and Conquer היא מסדרות המשחקים הותיקות והפופולאריות ביותר, עם מספר מרשים של כ- 7 כותרים (לא כולל חבילות הרחבה) לאורך 13 (!) השנים האחרונות. לסדרה יש שלוש תתי-סדרות, לא מן הנמנע בסדרת משחקים כה גדולה וארוכה, כשכל סדרה מתמקדת בתקופת זמן וסיפור שונה.

 

סדרת Tiberian - שהיא הסדרה המקורית – מתמקדת בעתיד והיא מד"ביסטית ברובה, ומציגה את המלחמה בין ה-GDI, ארגון הגנה בינלאומי, ל- NOD, כת טרוריסטית.

 

סדרת Red Alert השניה והפופולרית מתמקדת בתקופת מלחמת העולם השנייה, אם כי במציאות אלטרנטיבית ובה הנאצים לא היו קיימים והמלחמה הייתה בין המערב לבין ברית המועצות. נוספת ויוצאת דופן היא סדרת Generals המתקיימת בהווה, ומציגה מציאות חצי-בדיונית אם כי לא אלטרנטיבית או מד"ביסטית בכלל.

 

 

יוצאים לפעולה

למרות שכל משחקי הסדרה היו כותרי אסטרטגיה בזמן אמת, אחד מהם, Renegade, היה משחק פעולה בגוף ראשון שמבוסס על סדרת Tiberian, ובו שיחקנו בדמותו של חייל קומנדו שיוצא להלחם ב-NOD. המשחק היה אהוד על המבקרים, אבל נחל כשלון במכירות ולכן חברת Westwood, שהיתה בעלת הכותר דאז, החליטה לגנוז את התכניות לכותר המשך, ולהתרכז בכותרי אסטרטגיה נוספים.

 

כיום, לאחר שענקית המשחקים EA השתלטה על Westwood, מפותח משחק פעולה חדש ביקום Tiberian. מפתחי המשחק מבהירים שלא מדובר בהמשך ל-Renegade הכושל, אלא במשחק חדש לגמרי. הגישה מאחורי הפיתוח היא לא ליצור משחק פעולה גנרי ולצבוע אותו בצבעי C&C (כפי שלטענתם נעשה ב-Renegade), אלא ליצור משחק שירגיש ממש כמו חלק מהסדרה המפוארת, דבר שיבוא לידי ביטוי גם בעלילה וגם במשחקיות.

 

 

פלוגות או לא להיות

המשחק יקח אותנו 11 שנים לאחר מלחמת הטיבריום השלישית, אותה ראינו במשחק C&C 3, ויכניס אותנו לנעליו של ריקרדו וגה, קצין GDI שנקלע למקום הלא נכון בזמן הלא נכון ומגלה כי ה-'סקרין', גזע החייזרים שפלש לכדור הארץ במלחמה הקודמת, מתכנן פלישה נוספת.

 

עלילת המשחק תהווה מעין המשך ישיר לזאת של C&C 3, אך לטענת המפתחים גם מי שלא שיחק בכותר האסטרטגיה יוכל להכנס למשחק הפעולה ולהבין על מה מדובר. לעומת זאת, מעריצי הסדרה שמכירים כל פינה בעלילת הסדרה הסבוכה, יזכו לחוויה מספקת ועמוקה יותר.

 

מבחינת המשחקיות, הדגש ב-Tiberium הוא על פיקוד. קצין ה-GDI יוכל לזמן ולשלוט על פלוגות נוספות מסוגים שונים, וכדי להצליח במשימות יהיה צורך לפתח חוש טקטי, מעבר לאינסטינקטים זריזים. המפתחים מבססים את המשחקיות על מבנה "אבן נייר ומספריים" - לרשות השחקן יעמדו שלושה סוגי פלוגות: שריון, אוויר ורגלים. כל פלוגה חזקה אל מול יחידות אוייב מסויימות, אך חלשה לעומת יחידות אחרות - מה שידרוש מהשחקן לנתח מצבים בזהירות ולדעת איזו יחידה עליו לזמן.

 

למרות הדגש הרב על טקטיקה, אין לשכוח שמדובר, בבסיס, במשחק פעולה בגוף ראשון. כדי לשמור על קצב משחק גבוה למרות השליטה הדקדקנית בפלוגות, דאגו המפתחים להטמיע מערכת שליטה אינטואטיבית במיוחד, שתהפוך גם פעולות מורכבות לברות-ביצוע ע"י לא יותר משלושה קליקים.

 

 

באוויר, בים וברשת

כיאה לכל משחק פעולה מודרני, Tiberium צפוי לכלול גם מצב מרובה משחקים, שלטענת המפתחים יוכל להוות לשחקנים רבים את הבסיס לרכישת המשחק. גם כאן עבדו בהדיקות כדי להקנות למשחק את האווירה המייחדת את הסדרה, ובמקום קרבות Deathmatch רגילים, הפכו את המצב התחרותי לטקטי גם הוא.

 

המטרה, ככל הנראה, היא להשתלט על נקודות מפתח ברחבי המפות, כדי שיהיה אפשר לשגר טיל עצמתי שיחריב את בסיס היריב ובכך להקנות לכם ניצחון בקרב. ככל הנראה, גם במצב האונליין תהיה לשחקן את האפשרות לזמן ולשלוט על פלוגות נוספות, מה שיבדיל את המשחקיות מזו המוכרת לנו ממשחקים כמו Enemy Territory.

 

 

קשה שלא להתרגש

למרות שעדיין לא ידועים פרטים רבים, קשה שלא להתרגש מבואו של Tiberium. נראה שהמפתחים עושים כמיטב יכולתיהם להשאר נאמנים למקורות הסדרה, מה שמבטיח עלילה מסוגננת ועמוקה, וכנראה גם משחקיות ממכרת ואיכותית. המשחק הזה, ביחד עם חבילת ההרחבה של Command & Conquer 3 ופיתוחו של Red Alert 3, תהפוך כנראה את 2008 לאחת השנים הטובות ביותר לחובבי הסדרה.

 

אנחנו, כמו מכורים רבים נוספים, לא יכולים לחכות לצאת המשחק, במחצית השנייה של 2008, לקונסולות הדור הבא ולמחשב האישי.

 

כתבו: אלעד אברון וארז רונן, Vgames

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים