שתף קטע נבחר
המדיניות "הבלתי סבירה בעליל" של מלון פקיעין
מלון פקיעין הודיע ללקוח שביקש לבטל הזמנה, כי הוא יבצע את הביטול רק אם החדרים שהוזמנו יימכרו ללקוח אחר. ביהמ"ש קבע כי מדובר בהתניה בלתי סבירה, וכי על המלון להחזיר ללקוח מחצית מהסכום

בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים קבע, כי המדיניות של מלון פקיעין ביחס לביטול הזמנת חדרים, שמתנה החזר התשלום בהצלחת המלון למכור את החדרים לאחרים, בלתי סבירה בעליל, והופכת את הצרכן ל"שבוי" בידי העוסק.

 

התובע הזמין ב-17.7.07 שני חדרים במלון פקיעין שבגליל המערבי לתאריכים 15.8.07 עד 17.8.07. ההזמנה נעשתה בטלפון, בעקבות פרסום המלון באינטרנט.

 

התובע מסר את מספר כרטיס האשראי שלו, כאשר הסכום לחיוב בשל שני החדרים עמד על סך של 2,400 שקלים. באותו יום, נשלחה לתובע על ידי המלון באמצעות הפקס הזמנה.

 

ב-9.8.07, שבוע לפני תאריך ההגעה למלון, הודיע התובע, הן בעל פה והן בכתב, על ביטול העסקה. המלון השיב לתובע באמצעות הפקס, כי  "הזמנה מאושרת לביטול רק במקרים והחדרים נמכרים לאחרים. המלון שבועיים מראש לא מקבל ביטולים אלא אם מצליח לשווקם לאחרים".

 

כרטיס האשראי של התובע חויב באותו יום. הואיל וחברת האשראי סירבה להחזיר לתובע את סכום החיוב והפנתה אותו להסדיר העניין ישירות עם המלון, הגיש
התובע את התביעה.

 

עסקת מכר מרחוק

השופטת אנה שניידר מבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים קבעה, כי מדובר ב"עסקת מכר מרחוק" כמשמעותה בחוק הגנת הצרכן, וכי בעסקה מסוג זה חייב העוסק לגלות לצרכן, בין היתר, פרטים בדבר זכות הצרכן לבטל את החוזה. כן קובע החוק, כי בעסקת מכר מרחוק מסוג שירות רשאי הצרכן לבטל בכתב את העסקה בתוך 14 ימים מיום עשיית העסקה, ובלבד שביטול כאמור ייעשה לפחות שני ימים, שאינם ימי מנוחה, קודם למועד שבו אמור השירות להינתן.

 

מכאן, קבעה השופטת, באתר האינטרנט של המלון או למצער בטופס ההזמנה שנשלח לתובע ביום 17.7.07 , היה על המלון להודיע לתובע על מדיניות ביטול העסקה כפי שנקבעה בחוק, דבר שלא נעשה. עם זאת נקבע, כי גם התובע לא עמד בתנאי החוק, שכן הוא בטל את העסקה רק ביום 9.8.07, ולא עד ל- 31.7.07.

 

השופטת הוסיפה, כי אין בחוק זכר למדיניות שננקטה על ידי המלון קרי, התנאת החזר התשלום בהצלחתו למכור את החדרים לאחרים. לדבריה: " זוהי התנאה בלתי סבירה בעליל, אשר הופכת את הצרכן ל"שבוי" בידי העוסק".

 

נקבע, כי הואיל ושני הצדדים לא עמדו בדרישות החוק, התוצאה הצודקת תהיה חלוקת הנזק ביניהם באופן שווה.

 

לפיכך נפסק, כי המלון ישלם לתובע סכום של 1200 שקלים בתוספת הפרשי הצמדה וריבית מיום הגשת התביעה ועד לתשלום בפועל.

 

לפסק הדין בעניין זהבי צבי נגד מלון פקיעין - לחצו כאן

 

לאתר המשפט הישראלי "פסקדין"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
כל התגובות לכתבה "המדיניות "הבלתי סבירה בעליל" של מלון פקיעין "
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים