שתף קטע נבחר

תלונות צרכנים: הסלולריות ממשיכות לכבול אותנו ל-3 שנים

במועצה לצרכנות מבקשים מהשר אטיאס לחייב את חברות הסלולר ליידע את הצרכנים על הרפורמות המתוכננות, גם אם עוד לא נכנסו לתוקף. משרד התקשורת: אנו מצפים מהמועצה לצרכנות לגלות יתר פעילות בנושאים ובתחומים שאינם זוכים לטיפול הדוק ואינטנסיבי

המועצה לצרכנות פנתה לשר התקשורת, אריאל אטיאס, בטענה כי התנהלות חברות הסלולר מכרסמת ברפורמות שהנהיג המשרד בתחום הסלולר וגורמת לפגיעה בצרכנים.

 

לאחר החלטת משרד התקשורת על קיצור תקופת ההתחייבות ל–18 חודש, הגיעו תלונות למועצה לצרכנות, על כך שהחברות ממשיכות לכבול את הצרכנים ל-36 חודשים. המועצה מבקשת מהשר אטיאס לחייב את חברות הסלולר ליידע את הצרכנים, בעל פה ובכתב, על הרפורמות המתוכננות, גם אם הן עדיין לא נכנסו לתוקף. במועצה טוענים, כי במסגרת פעולות שיווק של החברות, הן מציעות לצרכנים מבצעים מפתים המותנים בהתקשרות ל-36 חודשים ולא מציינות בפניהם את דבר הרפורמה.

 

מנכ"ל המועצה לצרכנות, אהוד פלג, אומר כי מהתנהגות זו של חברות הסלולר, עולה חשש כי צרכנים רבים יתפתו להיכנס לעסקאות שיתכן, כי אם יחכו זמן קצר, יוכלו לקבלה אותן בתנאים טובים הרבה יותר. "התנהלות זו מסכלת כוונת משרד התקשורת להיטיב עם אותם צרכנים המתקשרים בעסקאות אלו", טוען פלג.

 

זו אינה הפעם הראשונה בה פונה המועצה לצרכנות לשר התקשורת. בעבר הצביע פלג בפני השר על התנהלות חברות הסלולר, הפוגעת ברפורמות, וטען כי חברות הסלולר מגיבות באופן מיידי לכל שינוי רגולטורי צפוי, כדי להגדיל את הרווחים שלהן.

 

"אנחנו דורשים מהשר לחייב את החברות ליידע את הצרכנים על הרפורמה הצפויה, או לחילופין, להכניס לתוקף במיידי את הרפורמות", אמר פלג. "המצב כיום הוא שהחברות מעלות מחירים לצרכנים, משרד התקשורת לא מתערב, ולמעשה, הכספים שהיו אמורים להיחסך לצרכן באמצעות הרפורמה, נילקחים ממנו בצורת העלאת תעריפים".

 

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "המשרד בוחר ליידע את הציבור אודות רפורמות צרכניות אותן הוא מקדם, מכיוון שחיוני ביותר שציבור הצרכנים ייחשף לפעילויות המתוכננות באופן שיוכל לכלכל צעדיו ולקבל את ההחלטות האופטימאליות עבורו.

 

"מדיניות המשרד אינה מושפעת מדרישותיו של גוף כלשהו, אלא, מראיה כוללת של שוק התקשורת. אנו מצפים מהמועצה לצרכנות לגלות יתר פעילות בנושאים ובתחומים שאינם זוכים לטיפול הדוק ואינטנסיבי, דוגמת טיפול משרד התקשורת בנושאים הנמצאים תחת אחריותו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ויז'ואול/פוטוס
סלולר. החברות לא נוהגות בשקיפות
צילום: ויז'ואול/פוטוס
מומלצים