שתף קטע נבחר

פיוניר תפסיק לייצר מסכי פלזמה

החברה, שנחשבה למובילה טכנולוגית בתחום הפלזמה, הודיעה כי יצור הפנלים גורם לה להפסדים כלכליים, ותתמקד בייצור מסכי LCD ושיתופי פעולה עם יצרניות גדולות אחרות

חברת פיוניר היפנית, אחת מיצרניות האלקטרוניקה המובילות והגדולות בעולם, הודיעה היום (ו') על הפסקת ייצור פנלים למסכים בטכנולוגיית הפלזמה.

 

לאחר שהצליחה להגיע למעמד של מובילה טכנולוגית בתחום מסכי הפלזמה, וליצור קפיצת מדרגה בעזרת מותג ה-Kuro (שהביא לעולם רמת ניגודיות ועומק שחור הטובים ביותר בתחום הפלזמה), מצהירה החברה כי כל הענין אינו כלכלי עבורה.

 

עוד ב-dtown: סמסונג בלקג'ק - איתוראן GPS : צמד בדרכים

 

מפסידה כסף

החברה נאלצה לשנות את תחזיתה השנתית שעמדה על רווח, לתחזית הפסד בגובה 146 מיליון דולר, הפסד שנובע ברובו מקווי היצור של הפלזמה. מפעל הפלזמות כולל ארבעה קווי ייצור ושניים נוספים שרכשה בעבר מחברת Nec. גדלי המסכים עומדים על 42" ועד ל- 60" ברזולוציות HD Ready עד ל- 1080P.

 

הפנלים היוו חלק עיקרי בייחודיות של פיוניר שהצליחה לבדל עצמה משאר היצרניות וזאת בזכות הישגים שעלו על המתחרים, אך עלויות הייצור חייבו פער מחירים - מה שהשפיע בהכרח על גודל השוק וכמות המכירות.

 

פיוניר היתה יצרנית הפלזמות החמישית בגודלה בעולם והתקשתה להתחרות ביכולות הייצור והמכירה של המתחרות הגדולות כמו LG, פנסוניק וסמסונג או במילות החברה "יצור המסכים עומד בליבו של תחום מוצרי אודיו / וידאו של החברה ומהווה גורם משמעותי במיתוג החברה, אך יצור עצמאי מול צפי המכירות אינו מצדיק את המשך ייצור הפנלים".

 

האם הפלזמה תעלם?

כיצד ישפיע מהלך זה על תחום מסכי הפלזמה?  במובן הטכנולוגי פיוניר נחשבה למובילת התחום והסמן העליון שלו, עתה תתפזר טכנולוגיה זו בין מספר גורמים ולא בטוח כי יהיה לה המשך. להכרזה זו ישנה גם משמעות פסיכולוגית ב"קרב" בין הפלזמה ל-LCD (בדיוק כמו שהכרזת גורם משפיע כמו אולפני וורנר השפיעה בצורה משמעותית על גורל מלחמת הפורמטים בין Blu-ray ל- HD DVD).

  

אסטרטגיית החברה בתחום הוידאו פונה לשני כיוונים. הראשון הינו להמשיך בתחום הפלזמה אך בנישה צרה יותר, התכנון כרגע הוא לפנות לעבר המתחרה - פנסוניק ולרכוש מהם את הפנלים, לכך לצרף את מעבד הוידאו שאר האלקטרוניקה שתשאר פרי פיתוח פיוניר. נישה צרה זו תפנה אל הלקוחות המבקשים לקבל מוצרים בעלי ערך מוסף ייחודי בהשוואה למתחרים.

 

כוח האדם שיתפנה ממפעל הפנלים בעקבות השינוי יופנה לכיוון תחום הרכב, אל תחום הציוד המקצועי ולשאר קוי מוצרי האלקטרוניקה הבידורית (כגון נגני Blu-Ray). הכיוון השני והמשמעותי יותר מצביע על שינוי דרמטי יותר: מעבר לפיתוח ושיווק מסכי LCD.

 

מסכי LCD בשיתוף עם שארפ

בהמשך ההודעה שנמסרה לתקשורת, פיוניר מצהירה על כך שהיא תקבל מסכי LCD מחברת שארפ בעקבות הסכם שיתוף הפעולה שנחתם עם שארפ בשנת 2007. הצהרת הכוונות מדברת בפירוש על פיתוח משותף של מוצרים, כבר עכשיו מפתחת פיוניר מערכות אודיו עבור מסכי ה-LCD של שארפ - רמקולים שטוחים.

 

הכניסה לתחום ה- LCD תתבצע בעתיד הקרוב: פיוניר תשיק מסכי LCD (המבוססים על שארפ) באירופה כבר בסתיו הקרוב. לאחר מכן, טכנולוגית Kuro שנולדה בתוך מסך של פלזמה , תמשיך את דרכה בקו חדש של מסכי LCD שיפותחו במשולב עם שארפ. שיתוף הפעולה יתרחב גם למוצרים בתחום הבלורי ואפילו לתחום הרכב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים