שתף קטע נבחר

גוגל תעניש אתרים שעולים לאט

בעלי אתרים עם זמן טעינה גבוה במיוחד או פרסומות שמוצגות בשעה שממתינים לדף שייטען - ירוויחו פחות מפרסומות AdWords

בעלי אתרים איטיים וכבדים במיוחד המשתמשים בשירות הפרסום AdWords של גוגל ייענשו, כך מדווח אתר Cnet. האתרים הכבדים יזכו בניקוד נמוך במערכת הדירוג של גוגל, ובהתאם יזכו לפחות הקלקות ממודעות פרסומת ולתעריפי שימוש גבוהים יותר בשירות. 

 

שירות הפרסום AdWords מאפשר לבעלי אתרים לרכוש מילות מפתח רלוונטיות לאתר שלהם, כך שהפרסומת לאתר תוצג באתרים שמשתתפים בתוכנית ובתוצאות החיפוש בגוגל. כך למשל יכול מפרסם לרכוש את המילה "סלולרי", ובאתרים רלוונטיים שעוסקים בנושא תופיע המודעה שמפנה לאתרו, או בתוצאות החיפוש של המילה בגוגל עצמו.

 

הרווחים מתקבלים על פי כל הקלקה של גולש על פרסומת. גוגל משתמשת במדד שמכונה "דירוג איכות" (Quality Score), הקובע את מיקום המודעה ואת התמחור שלה. מודעה עם ניקוד נמוך עשוייה לעלות למפרסם קצת יותר.

 

אתרים שזמן הטעינה שלהם ממושך מאוד, או שמציגים לקוראים פרסומת פלאש בזמן הטעינה של הדף כביכול, יאבדו נקודות איכות ובהתאם יזכו לפחות תעבורה כתוצאה מהקלקות על AdWords.

 

בבלוג הרשמי של שירות Adwords הסבירה גוגל כי הענישה תתבצע באמצעות הוספת גורם חדש למשוואה הקובעת את הניקוד של האתר - זמן הטעינה שלו. החישוב כולל גם את פרסומות המעבר ו-redirects, הכוונה מחדש לאתרים אחרים.

 

הנימוקים להחלטה היא טובת המשתמש, מסבירים בגוגל. רוב הגולשים מעדיפים שלא להמתין דקות ארוכות לאתר שייטען אחרי שהקליקו על מודעת פרסומת, וסביר יותר שיינטשו את האתר לפני שהוצג במלואו בדפדפן, מה שמעקר את התועלת מ-AdWords.

 

כדי לסייע לאתרים קיימים בשירות לשפר את זמני הטעינה שלהם, גוגל תציע לבוני האתרים כלים למדידת זמן טעינה. המדידות שגוגל מבצעת ייערכו אחת לחודש, מה שיאפשר למעצבי האתרים זמן לשנות ולתקן.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
גוגל. אתרים לא יעלו לאט
צילום: רויטרס
מומלצים