שתף קטע נבחר

יאהו: "נתכנן בישראל את הדור הבא שלנו"

מרכז הפיתוח הישראלי של החברה נחנך אתמול בפארק מת"מ בחיפה, קומה אחת מתחת לגוגל. "המדיניות של יאהו היא לקחת את מרכזי הפיתוח אל המקומות שבהם נמצאים הכשרונות", אומר יו"ר מחלקת המחקר העולמית. עכשיו רק נותר למצוא עובדים

מבין כל האפשרויות, בחרה יאהו למקם את הסניף הישראלי הראשון שלה דווקא במקום שמסמל את מקומה בשוק החיפושים ברשת - בקומה מתחת לגוגל. מרכב המחקר והפיתוח הישראלי של החברה נחנך אתמול בבניין הצופה אל הים בפארק מת"מ בחיפה. בטקס השתתפו מעט אנשים. בסניף המקומי אין עדיין עובדים.

 

מרכז המחקר והפיתוח הישראלי קם במטרה לסייע בשיכלול מנוע החיפוש של החברה. ינהל אותו ד"ר רוני למפל, מומחה לאיחזור מידע ולשעבר חוקר בכיר בחברת יבמ.

 


ד"ר ריקרדו באזה ייטס, ד"ר פרבהאקר רגהאבן וד"ר רוני למפל

 

"פיתוח טכנולוגיות החיפוש הוא בהחלט אחת העדיפויות העליונות של יאהו באופן גלובלי", אומר ד"ר פרבאקאר רגהאבן, סגן נשיא בכיר ויו"ר מחלקת המחקר העולמית של יאהו, שהגיע לישראל במיוחד כדי להשתתף בטקס ההשקה. "מצד שני, זוהי חברה שמתייחסת לחיפוש כחלק מחוויה מלאה. החיפוש הוא אמצעי, לא מטרה. כשגולשים ברשת נכנסים לאתר חיפוש, חלקם רק רוצים בידור, חלקם מחפשים מידע ספציפי וחלקם רוצים לתקשר עם חברים. האתגר הוא להפוך את תוצאות החיפוש לרלוונטיות יותר עבור כל אחד מהם".

 

מה הביא אתכם דווקא לחיפה?

 

"המדיניות של יאהו היתה מאז ומתמיד לקחת את מרכזי הפיתוח אל המקומות שבהם נמצאים הכשרונות. רק בשבוע שעבר, למשל, פתחנו מרכז פיתוח בבנגלור, הודו. אנחנו מבססים את מרכז המחקר על אנשים שביכולתם להנהיג מרכז כזה, ולא להיפך. חיפוש מידע הוא תחום חדש יחסית, ומספר האנשים שקיבלו בו תארים וגם מסוגלים להנהיג צוות פיתוח הוא קטן. במקרה הזה, מצאנו את רוני, והחלטנו להקים את צוות המחקר החדש סביבו".

 

פתיחת המרכז החדש עשוייה להוות הזדמנות קריירה לחוקרים ולמהנדסים ישראלים, אבל ראגבן ולמפל ממהרים להבהיר שאין פה בשורה למשתמשים הישראלים. המרכז, הם אומרים, יהיה חלק מחזית המחקר של יאהו העולמית, ולא יעסק בפיתוחים המיועדים ספציפית לשוק הישראלי. גם גירסה עברית למנוע החיפוש של יאהו לא תצא מכאן.

 

האם כבר יש כיוונים ספציפיים לפיתוח?

 

למפל: "אנחנו מתכוונים לפתח כאן את התשתית שעליה תבוסס טכנולוגית החיפוש של הדור הבא. מובן מאליו שזה יהיה כרוך בין השאר בהרבה ניסוי וטעיה. תפקידו של אגף המחקר הוא להסתכל אל מעבר למה שקיים היום, ולנסות לחזות מה יהיה מצב הדברים בעוד שנה או שנתיים. אל תצפו משום דבר שנפתח כאן להתחיל לפעול כבר בשבוע הבא".

 

איזה סוג של חוקרים אתם מחפשים?

 

רגהאבן: "אנחנו מחפשים מהנדסי תוכנה עם ניסיון רב בתחום החיפוש, ובעלי יכולת לעבוד על בעיות בקנה מידה גלובלי. יאהו מטפלת מדי יום במאות מיליוני חיפושים ובנפח של כ־20 טרה־בייט. העיסוק בנפחים עצומים כאלה מצריך יכולות לא פשוטות, ולא קל למצוא מהנדסים שיודעים להתמודד עם הבעיות הללו".

 

המשרד ששכרתם לא יכול להכיל יותר מ־20-30 איש. האם יש לכם כוונה להרחיב אותו בעתיד, או לפתוח מרכז נוסף בארץ, כפי שעשו מיקרוסופט וגוגל?

 

למפל: "הרבה יותר קל למצוא נדל"ן מאשר צוות מחקר איכותי. קודם נדאג למלא את המשרדים שיש לנו. אם אחר כך נרצה להתרחב, אז למצוא משרד חדש לא תהיה הבעיה".

 

בנוגע לשכנים מלמעלה - האם אתם מנסים לרדוף אחרי הטכנולוגיות של גוגל?

 

רגהאבן: "מבחינת רמת הטכנולוגיה הקיימת היום, הרמה שלנו ושל המתחרים היא פחות או יותר שווה. על פי הסקרים האחרונים, רמת שביעות הרצון של המשתמשים במנועי החיפוש של גוגל ושל יאהו היא כמעט זהה. שיפורים זעירים לא יהפכו אותנו למובילים בשוק. הדרך היחידה לגבור על גוגל היא לשנות באופן דרסטי את חוויית השימוש בחיפוש ברשת. זה מה שאנחנו מנסים לעשות במרכז המחקר הזה: אנחנו מנסים להעלות את רלוונטיות החיפושים לא ב־3-4 אחוזים, אלא ב־50-70 אחוזים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים