שתף קטע נבחר

היום יושק Hulu - אתר הווידאו של NBC ופוקס

אתר הווידאו המדובר פותח היום את שעריו ומציע לצפייה און ליין יותר מ-250 סדרות טלוויזיה ו-100 סרטים. מדובר במהלך המשמעותי ביותר של חברות הטלוויזיה ברשת - בשלב זה בגבולות ארה"ב בלבד

Hulu.com, אתר הווידאו המשותף ל-NBC ופוקס, צפוי לצאת היום (ד') משלב הבטא ולהיפתח לציבור הרחב. אתר הווידאו בסטרימינג ישדר תוכניות טלוויזיה, קליפים ותכנים נוספים באיכות גבוהה של NBC, פוקס ו-50 חברות מדיה נוספות, בהן סוני ו-Metro Goldwyn Mayer. עם ההשקה תכריז Hulu על צירוף קבוצת הטלוויזיה של וורנר, רגעי שיא של ה-NBA ו-Lionsgate למאגר התכנים באתר.

 

בין התכנים הזמינים לצפייה באתר יותר מ-250 סדרות טלוויזיה, בהן פרקים מהסדרות 24, נמלטים, הסימפסונים, The Office, ובמקביל סדרות עבר כמו A-Team, Babylon 5 ובאפי ציידת הערפדים, 100 סרטים באורך מלא כמו ביג לובבסקי, Me, Myself & Irene ועוד. המשתמשים יכולים לשלוח תוכניות לחברים או לפרסם אותם באתרים ובלוגים (embed). עם כל צפייה באתר חיצוני, Hulu תרשום הכנסה נוספת מהחשיפה לפרסום. קטעי הווידאו של Hulu אינם זמינים לצפייה מחוץ לארצות הברית, כולל ישראל.

 


 

הווידאו של Hulu יופיע גם ב-AOL, MSN, Comcast, MySpace ויאהו ויהיה זמין לצפייה חינם עבור חשיפה לפרסומות. בכך יבטיחו מפעילות האתר חשיפה לעיני קהל גדול, במקום להתבסס על אתר חדש ולא מוכר, שיתקשה למשוך קהל גדול בשלב ראשון.

 

Hulu לא הצליחה לגייס שתי רשתות טלוויזיה גדולות לאתר - ABC, חטיבה של וולט דיסני ו-CBS. מ-Hulu נמסר כי מגעים עם החברות האלה עדיין נמשכים וכי מאגר התכנים באתר גדל פי ארבעה מאז החל שלב הניסוי שלו.

 

הערכה גוברת

NBC Universal, חטיבה של ג'נרל אלקטריק ופוקס, חטיבה של News Corp, הכריזו על המיזם המשותף

 שלהן לפני כשנה. ההכרזה התקבלה בספקנות בתעשייה, שהתייחסה לעניין כניסיון נואש לספק תשובה ל-YouTube של גוגל, אתר הווידאו המוביל. עם זאת, בחודשים האחרונים זכה Hulu להערכה רבה בזכות הממשק הנוח החדשני, וידאו באיכות גבוהה ותכנים ברמה גבוהה אטרקטיביים למפרסמים.

 

האתר הושק בשלב בטא סגור בחודש אוקטובר, אך הגדיל בהדרגה את מספר המשתמשים בו באמצעות משלוח הזמנות. על פי נתוני החברה, יותר מחמישה מיליון אנשים צפו בווידאו ב-Hulu ב-30 הימים האחרונים, ו-80 אחוזים מהתוכניות באתר נצפו לפחות פעם בשבוע. חידוש נוסף באתר היא אפשרות הבחירה לצופים לקבוע לאילו פרסומות להיחשף על פי העדפותיהם. חלק מהצופים יוכלו לבחור אם לצפות בפרסומת מקדימה בת שתי דקות בתחילת תוכנית וליהנות אחר כך מצפייה רצופה ללא פרסומות.

 

הפרסום בווידאו מקוון נמצא בחיתוליו בכל העולם, אך צפוי לגדול בשנים הקרובות. ארבעה מתוך חמישה משתמשי אינטרנט בארה"ב דיווחו על צפייה בווידאו ברשת לפחות פעם בחודש, על פי דו"ח של חברת EMarketer לחודש פברואר. אחד מכל ארבעה צפו בפרקים מלאים ברשת במהלך שלושת החודשים האחרונים, על פי נילסן מדיה.

 

על אף ש-Hulu הוא ההימור המשמעותי ביותר של חברות מדיה ברשת, האתר משקף ניסיון לאזן בין רצון חברות התכנים להפגין נוכחות ברשת לבין הרתיעה שלהן לאבד מקורות הכנסה קיימים. פשרות אלה באות לידי ביטוי בזמינות של 11 פרקים בלבד של הסדרה "24" באתר, החל מפרק 18. חברות המדיה מעוניינות כי הצופים יצפו בתכנים גם בטלוויזיה. עם זאת, מדיניות כזו עלולה לפגוע באטרקטיביות של האתר בעיני הצרכנים, בחוויית השימוש המלאה וברצון של המשתמשים לחזור ל-Hulu.

 

האתגר של מפעילי האתר טמון במערכת היחסים הבעייתית עם רשתות השידור והאולפנים. אלה יכולים לתרום באופן משמעותי לאטרקטיביות התכנים באתר או לחילופין לפגוע בו באמצעות הסרת תכנים - אם הם יסברו כי זמינותם באתר פוגעת במכירות ה-DVD ובהכנסות מהורדות בתשלום.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים