שתף קטע נבחר

75% מהציבור: הממשלה לא מגנה על זכויות הצרכנים

כך עולה מסקר רשות ההסתדרות לצרכנות לקראת יום הצרכן הבינלאומי. על פי הסקר, 82% מהצרכנים חושבים כי על הממשלה להמשיך לפקח על מחירי מוצרי היסוד

75% מהציבור סבורים שהרשויות הממשלתיות לא מגנות על זכויות הצרכנים. כך עולה מסקר שערכה רשות ההסתדרות לצרכנות לקראת יום הצרכן הבינלאומי שיחול ביום שבת, ה-15 במרץ.

 

מהסקר, שנערך על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה בקרב 500 איש, עולה עוד כי 82% מהצרכנים חושבים כי על הממשלה להמשיך לפקח על מחירי מוצרי היסוד, כגון לחם, חלב וביצים. לעומת זאת, 12.5% בלבד אשר חושבים כי על כוחות השוק החופשי לקבוע את מחירי מוצרי היסוד. כמו כן, למעלה מ-64% מהנשאלים, אומרים כי הכנסת אינה מחוקקת מספיק חוקים להגנת הצרכן.

 

עוד מראה הסקר, כי הציבור מבין את הקשר בין כוחו הצרכני ליכולת השפעתו על מדיניות העסקים, לפחות ברמה ההצהרתית. ל-87.5% מהצרכנים חשוב שבית העסק בו הם קונים ישמור על זכויות העובדים, כאשר 70% מהצרכנים היו מפסיקים לקנות בבית עסק שמפר את זכויות העובדים בו. זו עלייה במספר הצרכנים שהודיעו שינהגו כך לעומת שנה שעברה, אז 64% מהצרכנים אמרו כי היו מפסיקים לקנות בבית עסק הפוגע בזכויות העובדים.

 

הסקר מראה גם כי 24% בלבד מהצרכנים חושבים שלבעלי העסקים יש תרבות עסקית הוגנת, לעומת כ-70% מהצרכנים אשר לא חושבים שיש להם תרבות עסקית הוגנת.

 

מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות, עו"ד ירון לוינסון, אמר כי "הנתון בסקר לפיו 75% מהציבור אינו סומך על הרשויות הממשלתיות, מלמד כי הרשויות הממשלתיות חייבות להגביר את האכיפה, הפיקוח וההגנה על זכויות הצרכן על מנת שהאמון ברשויות אלה יחזור לציבור".

 

לוינסון הוסיף, כי "מעודד לגלות כי בקרב הצרכנים בישראל גוברת תחושת האחריות החברתית הקשורה לצרכנות. בעלי עסקים צריכים לדעת, שיחסיהם עם הצרכנים מושתתים לא רק על המחירים ועל רמת השירות, אלא גם על יחסם לעובדים. דבר זה משתלב עם המגמה הכלל-עולמית שבה צרכנים הם חלק מהמגמה ליצור מסחר הוגן, כלפי הצרכנים וכלפי העובדים גם יחד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קניות. מי מגן עלינו?
צילום: אמיר כהן
מומלצים