שתף קטע נבחר

גוגל מתעקשת: עלינו לשמור מידע על גולשים

האיחוד האירופי קובע כי יש לשמור מידע על גולשים לזמן קצוב וקצר, ולספק גילוי נאות לגולשים. גוגל: יש לשמור על המידע לאורך זמן כדי לשפר את המוצרים שלנו

גוגל מתעקשת ואומרת כי עליה לשמור מידע על אודות החיפושים שביצעו אצלה משתמשים, וזאת על מנת לשפר את השירות. זאת בתגובה לדו"ח של האיחוד האירופי שקובע שהמידע צריך להישמר למשך חצי שנה לכל היותר. בעבר הצהירה גוגל כי תשמור על מידע למשך שנה וחצי .

 

קבוצת נציבויות הגנת מידע באירופה, קיימה דיונים בחודשים האחרונים, ופירסמה דו"ח (להורדה, PDF) הבוחן באיזו מידה נשמרת פרטיות הגולשים באתרי חיפוש גדולים כמו יאהו, גוגל, מיקרוסופט וחברות אחרות הפועלות באירופה וכפופות לחוקי הפרטיות באיחוד, וקבע יש לפקח על שמירת מידע פרטי, כמו כתובות IP ויצירת קובצי Cookie במחשביהם של הגולשים, המתעדים חלק מהגילשה לאתר מסויים.

 

"לדעתה של הקבוצה (שהפיקה את הדו"ח), מנועי חיפוש שאספו את המידע כשלו במתן הסברים לגולשים על אופי איסוף המידע ומטרת השימוש בו", נכתב בדו"ח. עוד נכתב כי לדעתה של הקבוצה אין צורך לשמור מידע למעלה מחצי שנה.

 

בהצרה שפירסמה גוגל אתמול (ב') בבלוג החברה, יועץ הפרטיות שלה, פיטר פליישר, ממשיך ומתעקש כי הם חולקים על ממצאי הדו"ח, וטען שמדיניות פרטיות צריכה להיות מאוזנת מול המאמצים לשיפור השירותים שהחברה מספקת.

 

"אנחנו מאמינים כי הדרישות לשמירה על המידע חייבות לקחת בחשבון את הצורך לספק מוצרים איכותיים לגולשים, כמו תוצאות חיפוש מדוייקות, וכן תקינות ואבטחה של המוצרים", הוא כתב. פליישר ציין בעבר כי כתובת IP היא לא בהכרח מידע פרטי. בדו"ח נכתב כי שימושים ל'שיפור המוצרים' עשויים להסתיר מטרות אחרות לשימוש במידע.   

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים