שתף קטע נבחר

מה עושים כשבמוסך אומרים שהלך הממיר?

המכונית שלכם כבר לא חדשה, ואתם חוששים שלא תעבור את בדיקת זיהום האוויר במבחן הרישוי השנתי? לפני שאתם רצים להחליף ממיר קטליטי, דעו שיש אלטרנטיבה זולה שעשויה לעזור

יש לכם מכונית כמעט חדשה, כזו שנוסעת מעט ובעיקר בעיר ואתם מטפלים לפי הספר ובכל זאת יום אחד נדלקת נורית אזהרה בלוח השעונים. במוסך מבשרים לכם שהלך הממיר הקטליטי, עניין של אלפי שקלים.

 

הפעם זה קרה לפיאט פונטו של אשתי. אחרי חצי שנה של ריצות ובירורים, המסקנה היא שאל תמהרו לבצע את ההחלפה. ניסיתי תחילה בשיטת "עשה זאת בעצמך" את התרופה שבדרך כלל עוזרת: ניתקתי את הקוטב השלילי של המצבר לכמה דקות כדי לאפשר למחשב להתאפס. אבל הנורית המשיכה לדלוק.

 

במוסך המרכזי בישרו לי שייתכן שהבעיה היא בממיר, שהחלפתו עולה כ‭4,000-‬ שקל. ביקשתי שימחקו באמצעות המחשב שלהם במוסך את התקלה ממחשב הרכב שלי ונראה מה יקרה.


צילום אילוסטרציה (ויז'ואל/פוטוס)

 

זה החזיק בערך שבועיים ואז שוב נדלקה הנורה. במוסך בדקו את פליטת הגזים ובישרו לי שהממיר באמת הלך ושהמכונית לא תעבור טסט, שמועדו התקרב. החלטתי לנסות להשתמש בתוסף. למשימה נבחר ה‭K44-‬ של ‭,BG‬ שעלותו 100 שקל. התוסף עבד, פליטת מזהמים ירדה והאוטו עבר טסט. ‬‭K44‬ אינו התוסף היחיד בשוק - יש גם את גולד לייבל של ליקווי מולי, DEOO המיובא מטורקיה, ואחרים.

 

חשבתי שניצחתי, אבל אחרי שלושה שבועות חזרה הנורית. החלטתי לנסות את מזלי במוסך אחר, מוסך שי שחר בראשון-לציון, אבל גם שם אישרו אחרי שהתחברו למחשב, כי יעילות הממיר נמוכה. במוסך המליצו על "אינפוזיה" למערכת הדלק - הזרקת תוסף ניקוי ישירות לסעפת, שאמורה לנקות את הפיח גם מהממיר המחיר: כ‭500-‬ שקל.

 

אז ניסינו. 20 דקות נמשך הטיפול והטינופת והעשן השחור שנפלטו מצינור המפלט לא היו מביישים את בתי הזיקוק, אבל בסופו של התהליך התקבלו ערכי פליטה שלא היו מביישים רכב חדש והנורית כבתה. אחרי כ‭4-‬ חודשים חזרנו בשבוע שעבר לבדיקה נוספת של פליטת הגזים. התוצאות היו מרשימות: פליטת ה‭CO-‬ עמדה על ‭0.145%‬ בסיבובי סרק, למשל, כשהמקסימום המותר הוא ‭.0.5%‬

 

והמסקנה? אל תמהרו להחליף ממיר קטליטי, לפעמים אפשר לחסוך אלפי שקלים באמצעים פשוטים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים