שתף קטע נבחר

אוטומוטור 2008 - כמה חם היה?

אם מודדים לפי הטמפרטורה בצפיפות המיותרת, שנוצרה באופן מלאכותי וכנראה מכוון - חם מאוד. אם מודדים את התמורה לעלות הכרטיס לפי החידושים שהוצגו והאטרקציות - צונן למדי

בכל שנתיים מחדש, קשה לנו עם תערוכת אוטומוטור. מחד, היא תערוכת הרכב היחידה שיש לנו. ואל תטעו, זה בכלל לא משהו מובן מאליו, במדינה עם תרבות מוטורית בחיתולים, ללא תעשיית רכב, עם ספורט מוטורי מחוץ לחוק. בכלל לא ברור וטבעי בעידן בו כרכרה צמודה מהעבודה בדמות רכב-ליסינג, מחליפה את הבחירה האופטימלית.

 

 

מאידך, אוטומוטור משתדלת להיות הכי תערוכת-רכב שאפשר, בתנאים הקיימים. גני התערוכה (סליחה, מרכז הירידים...) שם היא נערכת, היו מיושנים כנראה לפני 20 שנה, עם אולם אחד בלבד שהולם את המעמד, ולא יותר. היא גם היחידה שיש כאן, ומה לעשות שלא כולם מבקרים על בסיס קבוע בז'נבה-פאריז-פרנקפורט-דטרויט. היא גם בילוי לא רע כל-כך עבור ילדים בחופש ארוך (מדי), ואפילו היבואנים הפנימו שכדאי להם לכוון הגעת דגמים חדשים למועד הנקוב בלוח השנה.


אלפא רומיאו. התקציב נגמר בשטיחון. למה לא להשקיע כמו בדוכן של פיאט? (צילומים: אוראל יעקבסברג)

 

ככה שאתם מבינים, לנו העוסקים בתחום, קשה שלא לרצות בטובתה של אוטומוטור. אבל.

 

חדש, חדיש ומשומש

קודם כל, צריך לזכור כי למיקום הגיאוגרפי ולגודל השוק, יש השלכות ישירות על הפופולריות שלך בקרב יצרניות רכב. המשמעות היא כי למרות שאחוז עצום מקהל היעד אכן מגיע לתערוכה, עדיין מדובר במספרים קטנים מאוד. כפועל יוצא, יצרניות הרכב אינן מתרשמות יותר מדי מאוטומוטור, ובלשון עדינה - לא שומרות עבורה בכורות עולמיות.

 

במילים פשוטות יותר, לא רק שמרבית המכוניות שהוצגו באוטומוטור כבר עשו סיבוב ענק בכל מקום אפשרי, חלקן הלא-קטן אף נראה על-ידי ישראלים ששהו בחו"ל, ומכוניות מסויימות כלל לא יכולות היו להגיע. אחד מבכירי התעשייה התלונן באוזנינו כי היצרנית לא הסכימה בשום אופן - למרות בקשותיו - להציג בארץ מכונית ספורט מרשימה, שנמכרת כבר באופן מסודר בעולם. אפילו לא כדי למשוך מבקרים לדוכן היצרנית.


פיז'ו וסיטרואן. דוגמה ומופת לאחרים

 

ומה תגידו על מכוניות שהוצגו בתערוכה תחת הסטטוס "תצוגה", בזמן שהדגם הסדרתי כבר נמכר במדינות אחרות? ואיך בדיוק אפשר להמשיך ולהתייחס לעובדה שאין זכות כניסה למכוניות בתצוגה, "כי ישחיתו אותן". לא עברנו את השלב האבולוציוני הזה לפני 20 שנה?

 

אז נכון, היו יבואנים שהשקיעו וכיבדו את הקהל, כמו פיז'ו-סיטרואן, פיאט ומיצובישי, עם תצוגות ברמה גבוהה ואיכות שעומדת בסטנדרט עולמי מקובל. קצת פחות מרשימה מבחינת מראה, אבל בהחלט מכובדת בתוכן, הייתה דלק מוטורס שהטיסה לכאן שלוש מכוניות תצוגה מרהיבות וחדשות למדי. לעומתן נראו תצוגות יונדאי, אלפא רומיאו וב.מ.וו פשוטות ודלות להכעיס - בעיקר בהתחשב בארסנל הדגמים המרהיב שיש לפחות לשתיים האחרונות. 

  

חם, לא מגניב

וזו רק ההתחלה. נראה כי כדי לגרום למבקרים לעבור לצד כל דוכן, הפכה התערוכה עמוסה וצפופה במיוחד. מסדרונות התנועה הצרים להם הוגבלו המבקרים יצרו עומס מיותר, דוחק מיוזע ומעצבן. כאילו לא הספיקו לאבא עם שני הילדים-והבן-של-השכנים הפקק המתיש בדרך, או ההליכה הארוכה בשמש מהחניון (לא מקורה, בקושי סלול) עד לקופות, ואז לדשדש בתור ארוך. למה לא לאפשר לקצר דרך בין דוכנים, או סתם לנוח על הדשא. נראה כי מבחינת המארגנים, אם אתם רוצים לנוח, מוטב שתעשו זאת ליד דלפק לממכר מזון. ואפרופו - מחירי השתייה והאוכל אינם פחות ממבישים. למה?


צפוף! (צילום: רונן טופלברג)

 

בסופו של יום, תמורת 85 שקלים לראש - גם במקרה של מבצעי נקודות שהוזילו את הכניסה - מותר, וצריך, וחובה לקבל יותר. יותר אטרקציות מעניינות ולא סטנדרטיות (אולי מספיק עם שריפת הצמיגים בסובארו?), יותר דגמים מושכים, יותר מעורבות של הקהל ויכולת לחוות את המוצגים.

 

בפשטות, חסרה לנו תערוכה שמכבדת יותר את מבקריה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שירן ולק
אולי די כבר עם שריפת הצמיגים?
צילום: שירן ולק
ח"ח לדלק מוטורס על מכוניות התצוגה
צילום: אוראל יעקבסברג
ב.מ.וו. דוכן דל ומשמים
צילום: אוראל יעקבסברג
מיצובישי. דוכן נאה
צילום: רונן טופלברג
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים