שתף קטע נבחר

"המורה ממשיכה להתנכל לבת שלנו"

השבוע פורסם ב-ynet כי הורים מירושלים התלוננו שהמחנכת של בתם המליצה להעביר אותה לכיתת חינוך מיוחד, משום ש"צורתה החיצונית גורמת לדחייה מסוימת". אחרי הכתבה גילו ההורים שהמורה החליפה מקומות בכיתה והותירה את בתם בשולחן נפרד. המורה מכחישה: הילדה לא יושבת לבד

העימות בין מחנכת להוריה של תלמידה מירושלים מסרב להסתיים: ביום שלישי פורסם ב-ynet כי זוג הורים מירושלים התלוננו במשרד החינוך נגד מורה בבית ספר יסודי בעיר, שהמליצה במסמך רשמי להעביר את בתם לכיתת חינוך מיוחד. זאת, משום שבסיומן של שורת טענות ענייניות בנושאים חברתיים ולימודיים, כתבה המורה על הילדה: "צורתה החיצונית גורמת לדחייה מסוימת מצד החברה בבית הספר".

  

הוריה של התלמידה טענו כי בעקבות פרסום הכתבה, החליפה המחנכת את מקומות הישיבה של התלמידים בכיתה והותירה את בתם בשולחן נפרד ללא חברים. "אני יושבת לבד בכיתה ולכולם יש חבר לידם. הייתי חולה אז העבירו את כולם מקום ומאז אני לבד בשולחן", סיפרה התלמידה ס' ל-ynet.

 

"גיליתי שהבת שלי יושבת מעכשיו לבד", אמרה אמה של ס' ל-ynet. "כולם יושבים בזוגות חוץ ממנה, כיוון שעשו העברת מקומות בכיתה. ס' הרגישה לא טוב, וכשבעלי בא לקחת אותה הוא ראה שהיא יושבת לבד. אני לא רוצה שהיא תהיה חריגה. לא מספיק שהמורה טוענת שיש לה בעיה במראה החיצוני - עכשיו היא יוצרת בכוח בעיה חברתית.

 

"זה לא נכון שלבתי יש בעיה חברתית. כשיש ילד עם בעיה ולו קטנה במראה - הילדים לא עוברים על כך לסדר היום וכמה שישוחחו איתם אי אפשר להילחם בזה. אבל הילדים בכיתה לא מנדים את הבת שלי. יש לה חברות ממש טובות בכיתה. היא באמת ילדה יפה ואני לא אומרת את זה בגלל שאני אמא שלה. אין שום דבר חריג בצורה החיצונית שלה, להיפך. היא מתלבשת יפה והיא בין המקובלות בכיתה למרות שניסו ליצור לה בעיה חברתית מלאכותית", אמרה האם.

 

המחנכת ומשרד החינוך: הטענות לא נכונות

המחנכת אמרה ל-ynet: "לא העברתי את ס' מקום. העברתי את כל התלמידים האחרים מקומות ואת ס' השארתי במקומה. ס' לא יושבת לבדה אלא עם עוד ארבעה חברים באותו שולחן".

 

ממשרד החינוך נמסר כי "ביום ראשון האחרון ערכה מחנכת הכיתה שינוי בסדר ישיבת התלמידים. התלמידה לא נכחה באותו יום ולכן מקומה לא שונה אלא בנוכחותה. ביום שני הגיעה התלמידה לבית הספר ופנתה לשבת במקומה הקבוע בכיתה. יודגש כי התלמידה יושבת בקבוצה של 4 תלמידים כפי שישבה טרם השינוי. שינוי מקומות הישיבה הסתיים אתמול

וסדר ישיבת התלמידים בכיתה הינו שווה לכל התלמידים. מעבר לכך, קיימה היום מנהלת בית הספר פגישה עם ההורים והצוות החינוכי והפדגוגי בכדי לנסות לגשר על הפערים. להורים הוצעו מספר פתרונות על מנת לגשר על הפערים".

 

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "הטענות אינן נכונות. הכיתה כולה חולקה לקבוצות ישיבה והתלמידה יושבת באחת הקבוצות, כמו כל יתר התלמידות. מנח"י, הפיקוח ובית הספר נמצאים בקשר ישיר וצמוד עם ההורים. מספר אנשי מקצוע בכירים מטפלים בילדה ובסביבתה הקרובה באופן צמוד תוך תיאום מלא עם ההורים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים