שתף קטע נבחר

המגעים בין יאהו ומיקרוסופט התחדשו

לדברי מיקרוסופט, מטרת המגעים המחודשים היא לא השתלטות מלאה על חברת האינטרנט, אלא רכישת עסקי הפרסום של יאהו בלבד

מיקרוסופט עושה נסיון נוסף לחבור ליאהו, על מנת לקדם את פעילותה בתחום החיפוש והפרסום מול המתחרה גוגל. זאת לאחר נסיונות רכישה קודמים על מיקרוסופט את גוגל, שלא נשאו פרי.

 

ענקית התוכנה מסרה אתמול (א') כי התחדשו המגעים לקראת עסקה עם יאהו, אך לא מסרה מידע נוסף על טיבה של העסקה אליה מיקרוסופט חותרת. "כמובן שאין שום ערבון לכך שהשיחות יניבו כל תוצאות", הודיעה החברה.

 

יאהו בתגובה מסרה כי היא בודקת מספר הצעות ואלטרנטיבות, ושהיא נשארת פתוחה ל"כל עסקה שתשרת היטב את האינטרסים של בעלי המניות שלנו". מיקרוסופט הדגישה כי אינה מניחה על השולחן שוב את הצעת ה-47.5 מיליארד דולר שהניח ב-3 במאי סטיב באלמר. ג'רי יאנג, מנכ"ל יאהו, לא קיבל אז את ההצעה ודרש 5.5 מיליארד נוספים.

 

לדברי מיקרוסופט, מטרת המגעים היא לא השתלטות מלאה הפעם, אלא רכישת עסקי הפרסום של יאהו בלבד. שותפות בין מיקרוסופט ליאהו תוכל להוות אלטרנטיבה לשותפות בעסקי הפרסום בין יאהו וגוגל, שהחלה על רקע האיום להשתלטות עויינת על יאהו מצד מיקרוסופט.

 

הפרק הקודם כשל

מיקרוסופט הציעה ליאהו לפני שלושה חודשים עסקת רכש חסרת תקדים, אשר הייתה אמורה, אם הייתה יוצאת לפועל ומאושרת בידי הרגולטורים, לשנות את פני האינטרנט וליצור חברה ממוזגת בעלת כוח מספק להילחם בגוגל בתחומי החיפוש והפרסום ברשת.

 

הצעת הרכש המקורית נדחתה בידי יאהו המקרטעת, אשר שקלה גם חלופות אחרות למיזוג עם מיקרוסופט כמו תוכנית פרסום וחלוקת רווחים עם גוגל או מיזוג עם AOL שבבעלות טיים-וורנר. מיקרוסופט לא בחלה בהפעלת לחצים על הדירקטוריון של יאהו לאשר את העסקה, בליווי איומי השתלטות עוינת והחלפת הדירקטוריון הסרבן - ובתוכו מייסד החברה והמנכ"ל הנוכחי, ג'רי יאנג.

 

כעת תצטרך יאהו לבחור בין המשך השותפות עם גוגל לבין שיתוף פעולה חדש עם מיקרוסופט.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מיקרוסופט ויאהו מנסות שוב
צילום: AFP
מומלצים