אם אין דלק בעזה - נוסעים על חשמל
מהנדסים ברצועת עזה ייצרו מנוע חשמלי אותו הרכיבו בפיז'ו 205, בשל המחסור בדלק ברצועה. המכונית העזתית מסוגלת לנסוע כ-200 ק"מ בטעינה אחת
שי אגסי, מאחוריך. הכירו - הפיז'ו 205 החשמלית הראשונה: אחרי כלי-הרכב המונעים על גז או על שמן טיגון, החלה לנסוע בעזה המכונית החשמלית הראשונה. מדובר במהנדסים שייצרו מנוע המורכב מ-32 בטריות, אותן הרכיבו בפיז'ו 205.
ברצועת עזה מתלוננים בשבועות האחרונים על מחסור בדלק, לאחר שישראל קיצצה לדבריהם את העברת הדלקים דרך מסוף נחל עוז לרצועת עזה.

המהנדס עמאן מציג את המכונית החשמלית (צילום: רויטרס)
המכונית החשמלית, שהוצגה היום (ג') בעזה, יכולה לנסוע כ-200 ק"מ בטעינה אחת. המהנדס פאיז עמאן, אמר: "בהתחלה אנשים אמרו שזה לא יעבוד. עכשיו תושבי הרצועה מתחננים שנהפוך את המנוע ברכב שלהם לחשמלי". לדבריו, עלות הסבת המנוע לחשמלי מסתכמת ב-2,500 דולר, אבל במכונית גדולות יותר המחיר יהיה גבוה יותר.
בישראל, לשם השוואה, מקודם בחודשים האחרונים מיזם המכונית החשמלית בידי קבוצת אנשי עסקים בראשות שי אגסי. החברה המקדמת את הרעיון חתמה על הסכמים עם יצרנית "רנו" ומתכננת להקים כבר ב-2009 כמה עשרות אלפי נקודות טעינה, כאשר בסופו של דבר צפויה הרשת לכלול כחצי מיליון נקודות.
ומה בעזה? בינתיים יש גם בשורות רעות שיכולות לפגוע בהליך הייצור של המכוניות החשמליות והידידותיות
לסביבה ברצועה. גורמים ברשות האנרגיה ברצועת עזה דיווחו בשבוע שעבר כי תחנת הכוח המספקת חשמל לתושבי הרצועה החלה לפעול במתכונת מצומצמת מאוד, בשל מחסור חמור בדלק. הגורמים טענו שישראל לא העבירה כמות דלק שתאפשר את הפעלת תחנת הכוח.
במערכת הביטחון מציינים כי בכל המעברים מוכנס ציוד הכרחי בכמויות המאפשרות אורח חיים תקין ברצועה וכל ניסיון להקטין את העברת הסחורה פוגע בסופו של דבר באזרח הפלסטיני.