בקרוב: Warhammer Online
Warhammer Online יגיע אלינו בסתיו הקרוב ויביא איתו קרבות עקובים מדם. אך מה בעצם הופך אותו לאחד המתמודדים הבולטים על הכתר של World of Warcraft?
רשימת המשחקים שהיו רוצים לרשת את World of Warcraft, או לפחות לנגוס לו בעוגת מיליארד הדולר שלו, הולכת ומתארכת. אחד השמות שמתנוססים כרגע בראש הרשימה הוא Warhammer Online, המבוסס על משחק מיניאטורות שבו צבאות שלמים של חיילים קטנים ומעוצבים בקפידה נלחמים על גבי שולחנות-מפה מסובכים על נצחון ושליטה.
המעבר משולחן המשחק אל שולחן העבודה שומר על סימן ההיכר הבולט של המותג - מלחמה. Warhammer Online אמנם סבל עד היום מלא מעט עיכובים בפיתוח (ואפילו ביטול אחד), אבל הוא סוף סוף מתקרב ליציאה ונמצא במבחני בטא מתקדמים. אז מה מחכה לנו בעולם של Warhammer?
מי רוצה להיות מהנדס?
ב-Warhammer Online תהיה לשחקנים המון בחירה בסוג הדמות אותה ישחקו: עולם המשחק מחולק לשני פלגים ביניהם יוכלו לבחור השחקנים - 'הסדר' (Order) , ו'ההרס' (Destruction). בכל צד, ישנם שלוש ממלכות (גזעים) המרכיבות אותו, ולכל אחת מהממלכות יש ארבעה מקצועות בהם יוכלו להתפתח.ב'סדר' אפשר למצוא את הגמדים, אנשי האימפריה והאלפים הגבוהים (High Elves). ב'הרס' לעומת זאת, יוכלו שחקנים לבחור בין ירוקי העור (אורקים וגובלינים), אנשי הכאוס, והאלפים האפלים (Dark Elves).
מבחר המקצועות לבחירה מרשים, ולכל ממלכה מקצועות משלה, בין השאר צייד מכשפות הנושא אקדח ביד אחת וחרב באחרת, רועה סקוויגים שרועה ביצורים דמויי חזיר (עם שיניים גדולות להחריד) כדי להתגבר על אויביו, ואף מהנדס המתמחה בשיגור פצצות פרימיטיביות.
מלחמה על שטחים
בהתאם לרוח המותג, המשחק ישים דגש על מלחמות ה'ממלכה נגד ממלכה' (RvR), כאשר כל ממלכה תילחם בעיקר בממלכה השנואה עליה ביותר - הגמדים מול ירוקי העור, האימפריה מול הכאוס, האלפים הגבוהים מול האלפים החשוכים. עם זאת, שחקנים יוכלו לתקוף מטרות של בני בריתם ולסייע להם, כשמטרת העל היא לבזוז את עיר הבירה של הממלכה האויבת.
כדי לבזוז עיר בירה, מוכרח צבא של שחקנים לחדור לארץ האויב ולקחת שליטה על שטחיו. קרבות מכריעים יערכו על שדות קרב ברחבי העולם, לפעמים פתוחים ולפעמים מרוכזים סביב מבצר מרכזי עליו צד אחד מגן והשני תוקף. בכל קרב גדול תהיה מטרה ולא 'סתם' ניסיון בלתי פוסק להרוג אחד את השני, אם כי סביר להניח שהרג יהווה את רובו של כל קרב.
בנוסף, ניתן לתרום למאבק על שטחים באמצעות אזורי קרב (כמו Battlegrounds, לחובבי World of Warcraft) אליהם יכנסו שחקנים ועל פי הצלחתם או כשלונם תושפע המלחמה הכוללת. במילים אחרות, כל שחקן יוכל לתת ידו למאבק הגדול, בין אם יבחר לרוץ עם אחיו לנשק אל תוך שדה קרב שורץ אורקים, ובין אם יתמקד על משימה ספציפית ומצומצמת בעומק שטחי אויב.
משימות פומביות ופשיטות הדרגתיות
תכונה חדשה שיכיר לנו המשחק היא 'קווסטים פומביים' (Public Quests), משימות עצומות הפזורות על אזורים גדולים בעולם המשחק, ואליהן מצטרפת כל דמות שמגיעה לאזור. מדובר במשימות עם מטרות בלתי אפשריות ללוחם בודד, או אפילו לקבוצה, אך כאשר מדובר במאות שחקנים שעובדים יחד על אותה משימה, הכול אפשרי. מעבר לכך, קווסטים פומביים פוטרים אותנו מהצורך 'להישאר עד הסוף', שכן כל אדם יכול לעזור בקווסט כפי יכולתו ולעזוב בכל רגע שמתחשק לו.
משימות אלו יורכבו מכמה שלבים או מטרות. כאשר מטרה אחת הושגה, תתחיל אחרת, והשלב האחרון ברוב המקרים יהיה קרב עם בוס גדול ומפחיד במיוחד. היתרון הוא שגם אם קווסט פומבי נמצא בשלב מתקדם, ניתן להצטרף אליו מאותו שלב, ללא הצורך להשלים פערים - פשוט נכנסים לאזור ומתחילים להלחם.
חידוש נוסף שיהפוך את חיינו לקלים ורווחים יותר הינה מערכת התגמול של קווסטים פומביים. שחקן המשתתף במשימה המונית כזו יזכה לנקודות נסיון כמו בכל חלק אחר במשחק, ובנוסף בנקודות מוניטין עם הממלכות השונות. לכל קווסט פומבי תהיה דמות אחראית שתוכל להמיר את המוניטין אשר צברתם לפרסים, קצת כמו שילוב של מערכת ה-Honor עם מערכת ה-Tokens וה-Badges ב-WoW.
תרמנו במשרד
מדד אחר של השתתפות במשימה המונית הוא 'תרומה'. לתרומה אין שום קשר למשך הזמן בו נכח שחקן באיזור, אלא רק לתרומה שתרם בפועל להשגת המטרה. אם, נניח, נכנסתם לאזור עם קווסט פומבי, והמטרה הנוכחית היא להרוג אלף זאבים בפחות מעשר דקות, סביר להניח שאנשים מסוימים יהרגו יותר מאחרים וכך תגדל כמות התרומה שלהם.תרומה גם תאפשר לשחקנים לקבל פרסים בהתאם לדירוג שצברו. באשר לכמות הקווסטים הפומביים אשר יתקיימו בעולם המשחק, מפתחת המשחק Mythic ציינה כי ישנם כ-300 קווסטים פומביים שונים להשתתף בהם, מה שאומר ששחקנים יוכלו לפתח קריירה על קווסטים אלו בלבד.
הכול למען המולדת
הערים הראשיות במשחק יתפתחו בהתאם להצלחות הממלכות במלחמה. חידוש זה מעניק לעולם המשחק חיים אמיתיים ודינאמיים שמושפעים ישירות מהצלחות השחקנים. מדובר בתכונה נוספת המעצימה את היבט ה-RvR במשחק, ותשנה את המראה והתכונות של ערי הממלכות השונות בהתאם לנצחונות והפסדים במערכות המלחמה.
דווקא מערכת הקרב לא ממציאה מחדש אף הגלגל. מדובר באותה מערכת קרב שניתן למצוא ברוב משחקי התפקידים ההמוניים היום כמו WoW או Everquest II. ההבדלים יהיו קטנים- אחד מהם הוא מערכת המוראל. מדובר במד שצובר מוראל ככל ששחקן נלחם ומנצח, עד שבשלב מסוים נפתחות בפניו אפשרויות למהלכים מיוחדים. כאשר מערכת המוראל מגיעה לשיאה, יכולים שחקנים לשחרר מהלכים קטלניים במיוחד.
שינוי נוסף נקרא 'פס האסטרטגיה'. חשבו על כך כסדרת תכונות ניתנות לשינוי לפני כל קרב. אם לדוגמא אתם הולכים להתמודד מול אויבים שאוהבים מאוד לשרוף אתכם, אתם יכולים להגביר לפני הקרב את יכולת התנגדות האש (Fire Resistence) של דמותכם. תכונות רבות ניתנות לתמרון אצל כל דמות, שינוי שיוצר פתח למחשבה אסטרטגית אמיתית לפני כל קרב.
שחקן לשחקן זאב
Warhammer Online הוא משחק עם דגש עצום על PvP (שחקן נגד שחקן, לא נגד המחשב), אם כי אינו מוגבל לכך- PvE (שחקן נגד המחשב) נמצא בשפע, אך גם הוא מיועד לתרום לאותה מטרת על, לנצח את הממלכה האויבת. אם זה לא מספיק, גם משימות PvP יומיות יאפשרו לשחקנים להפוך את קרבותיהם מול אחרים לבעלי משמעות ולא פעם תישלחו למשימות אשר ידרשו מכם לאסוף עיניים של אורקים ואצבעות של גובלינים.
חלק מהשחקנים יכולים להרגיש מאוימים תחת הלחץ התחרותי הזה- לנצח כל הזמן. מצד שני, מדובר בנוסחה ממכרת שהופכת כל קרב ומשימה למספקים בהרבה. זהו פיתרון להרגשת השחיקה המוכרת שמגיעה בשלב זה או אחר לכל שחקן. האם התחושה שכל מאמץ שלכם, ולו הקטן ביותר, תורם לקונפליקט אמיתי, דינאמי ויום יומי - תשנה את פני הז'אנר?
