שתף קטע נבחר

בזק נגד דפי זהב: תשיק מדריך עסקים אינטרנטי

החברה תשדרג את אתר האינטרנט שלה ותרחיב מהותית את הצעות הפרסום שיינתנו ללקוחות בינוניים וקטנים; המפרסמים ישלמו תשלום אשר ישתנה בהתאם לרמת החשיפות

בזק מרחיבה את פעילות מוקד 144 ותתחרה ישירות בדפי זהב. החברה תשדרג את אתר האינטרנט b144.co.il ותרחיב מהותית את הצעות הפרסום שיינתנו ללקוחות בינוניים וקטנים. בדומה למקובל באתרים כמו גוגל, המפרסמים באתר המדריכים של בזק ישלמו תמורת הפרסום תשלום שישתנה בהתאם לרמת החשיפות.

 

בבזק מעריכים כי שוק הפרסום העסקי במדריכים מקוונים בישראל מסתכם בכ-60 מיליון שקל בשנה, מתוכם כ-40 מיליון שקל נמצאים בידי דפי זהב. מטרת החברה היא לנגוס נתח מהותי משוק זה.

 

האתר שיעלה לאוויר משלב בין חיפוש של עסקים קטנים ובינוניים ובין חיפוש של אנשים - תחום בו מתמחה האתר היום. בבזק מציינים כי בסיס הנתונים של האתר החדש כולל כ-5.9 מיליון מנויי טלפון, מכל הרשתות, וכן כ-300 אלף בתי עסק.

 

החברה השקיעה בפיתוח האתר כ-10 מיליון שקל, מתוכם 7 מיליון שקל בפיתוח טכנולוגי ו-3 מיליון שקל בשיווק, שיתבסס בעיקר על שילוט חוצות. עד היום פעלה בזק בשיתוף פעולה עם דפי זהב והעבירה לה את בסיס הנתונים של בתי העסק בישראל. בזק תנתק שיתוף פעולה זה ותהפוך למתחרה ישירה בדפי זהב. שיתוף הפעולה בין בזק ודפי זהב בתחום המדריכים הפרטיים יימשך.

 

פרסום כמו בגוגל

לטענת רן גוראון, סמנכ"ל השיווק של בזק, האתר החדש יוצר אלטרנטיבה לעסקים מפרסמים, ויביא להוזלת עלויות הפרסום. להערכתו מחיר הפרסום באתר של בזק יהיה נמוך בכ-50% ממחירי האתרים המתחרים. על פי המודל שמציעה בזק, יקבע בית העסק את תקציב הפרסום שלו, ובזק תנצל תקציב זה על פי מספר החשיפות שהשיגה לו באתר שלה.

 

החשיפות יעשו באמצאות מתן קדימות לעסקים המפרסמים, שיופיעו בראש רשימת תוצאות החיפוש שיבצעו הגולשים באתר החברה. כמו כן תפעל בזק לפרסם בגוגל קטגוריות מתוך המדריך המסווג שלה, להביא גולשים נוספים לאתר בזק ולהגביר את החשיפה של העסקים המפרסמים בו.

 

בדומה לפרסום בגוגל, יוכל המפרסם לעדכן בעצמו את פרטיו וכן לקבל דיווח מלא לגבי היקף החשיפה של פרטיו ואופי החשיפה. המפרסם ישלם רק עבור מקרים בהם הוא מקבל קדימות על המתחרים שלו בתוצאות החיפוש. בשלב מאוחר יותר יוכל המפרסם לקבל גם קדימות במוקד הטלפוני, ולהבטיח לעצמו להתברג כאחד משלושת ההמלצות של המוקדן.

 

בבזק מציינים כי כבר היום קיימים 5,000 בתי עסק בינוניים וקטנים המשלמים 150 שקלים לחודש עבור קדימות במנוע החיפוש של אתר 144. בכוונת החברה להפחית תשלום זה ולהציע לעסקים אלו מודל תשלום שהוא תלוי בהיקף החשיפות. המטרה היא להרחיב את קהל המפרסמים מהותית. גוראון מציין כי במרס 2008 נעצרה לראשונה הירידה בהכנסות של המוקד הטלפוני 144. בחברה מקווים כי האתר החדש ומודל הפרסום החדש יגרמו לצמיחה בהכנסות הפעילות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
סמנכ"ל השיווק של בזק, רן גוראון
צילום: אריאל בשור
מומלצים