שתף קטע נבחר

אושר בכנסת: סוף למבצעים המטעים

הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של חברי הכנסת רונית תירוש וגלעד ארדן לפיה על בעל העסק לציין את מספר הפריטים הקיימים במלאי, עליהם חל המבצע

המודעה בעיתון מציעה "מבצע חם"? עכשיו תוכלו לדעת כמה פריטים מחכים לכם בחנות. מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של חברי הכנסת גלעד ארדן ורונית תירוש הקובעת כי בפרסום מבצע יחויבו העוסקים לציין את מספר הפריטים המינימאלי שימכרו במחיר המבצע.

 

"הגיע הזמן לשים קץ לתופעה בה מנסים לפתות את הצרכן לרכוש מוצר על ידי פרסומי מבצעים מטעים", אומר ח"כ ארדן. "פעם אחר פעם אנו נתקלים במבצעים המציעים מחיר מוזל, למשל טיסות לחו"ל במחירים מפתים וכשמגיע הצרכן לביצוע הרכישה מתברר כי הכרטיסים המוזלים אזלו וניתן לרכוש רק כרטיס במחיר גבוה יותר. ההצעה גם תגרום לתחרות בין העוסקים בהיקף מבצעים, כיוון שיאלצו לחשוף בפני הציבור כמה פריטים ימכרו במסגר המבצע ולא יוכלו להטעות".

 

על פי ההצעה, פרסום בתקשורת ובסוגי דיוור שונים על מבצע או שירות על מוצר שעלותו 50 שקל ומעלה, יכלול את מספר הפריטים המוצעים במחיר המבצע. כמו כן המפרסם מוצר במבצע יחויב להחזיק מלאי סביר של הפריטים המוצעים במחיר זה. במידה והסתיים מלאי הפריטים שבמבצע, יחויב העוסק להפסיק מייד את פרסום המבצע. בנוסף הצעת החוק מחייבת בית עסק המפרסם מוצר בהנחה של עד אחוז מסוים, לציין מהם כמות הפריטים המוצעים באחוז ההנחה המרבי.

 

הפרת דרישות החוק תחשוף את העוסק לקנס של עד 80,000 שקלים. ח"כ ארדן הסביר במליאת הכנסת כי "החובה תחול על כל פרסום דרך כל אמצעי תקשורת או כלי שיווקי, למעט בפרסום המתבצע במקום העסק עצמו, שכן במקרה זה לא הפרסום הוא שגרם ללקוח להגיע לבית העסק".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
חה"כ רונית תירוש, יוזמת החוק
צילום: גיל יוחנן
"הגיע הזמן לשים קץ לתופעה". ארדן, יוזם החוק
צילום: חיים צח
מומלצים