שתף קטע נבחר

שפיר הנדסה זכתה במכרז כביש 531

גובה ההצעה - 2.4 מיליארד שקל; מדובר בכביש רוחב לאורך 20 ק"מ שיחבר את כביש חוצה ישראל, נתיבי אילון בצפון וכביש החוף ולצידה מסילת רכבת; הפסידו במכרז: דניה סיבוס, אשטרום שיכון ובינוי ואלקטרה

לאחר למעלה משנה של עיכובים הודיעה היום (ב') ועד המכרזים הבין-משרדי בראשות סגן החשב הכללי, אבי דור, כי קבוצת הבניה והתשתיות שפיר הנדסה היא הזוכה במכרז לבניית כביש 531. גובה ההצעה הזוכה - 2.4 מיליארד שקל. מדובר בכביש רוחב לאורך 20 ק"מ שיחבר את כביש חוצה ישראל, נתיבי אילון בצפון וכביש החוף ולצידה מסילת רכבת.

 

הכביש אמור לתת מענה תחבורתי שיעקוף את גוש דן מצפון בעיקר לתושבי רעננה הרצליה והסביבה. אולם תוואי הכביש עורר את מחאתם של ישובי השרון הסמוכים שאף עתרו נגדו לבג"ץ.

 

במכרז התמודדו והפסידו חברות התשתית דניה סיבוס של אפריקה ישראל, אשטרום, שיכון ובינוי ואלקטרה. הצעתה של שפיר הנדסה היתה הזולה מכולן. בימים האחרונים התקימו עם אנשי שפיר הנדסה בדיקות האם לאור הצעתה הזולה תוכל החברה לעמוד בהתחיבויות שנטלה על עצמה בסלילת הכביש.

 

מדובר במכרז בשיטת ה-PFI למימון, הקמה ותפעול הכביש למשך 25 שנה כולל משך בנית הכביש שאמור על פי תנאי המכרז להסתים עד לשנת 2012.

 

שפיר הנדסה שבעלות ארבעה אחים ישראל, הראל גיל וחן שפירא מבצעים כעת גם את הנתיב המהיר לתל אביב לאחר שזכו בהקמתו והפעלתו וכן חלק מקו הרכבת המהירה לירושלים. לחברה יתרון יחסי על חברות בניה ותשתית אחרות בגלל שהיא בעלת כל "שרשרת היצור" בעלת מחצבות ממנו חוצבים את חומרי הבניה, מפעלי בטון וצי של כלים מכנים הנדסים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יקל על הפקקים?
צילום: ניב קלדרון
מומלצים