שתף קטע נבחר

חממה ציבורית

מבטיחים לכם מזגנים ונסיעה קרירה כדי להעביר אתכם לנסיעה באוטובוסים, אבל בדיקת "ממון" מגלה כי בפועל האוטובוסים הציבוריים לוהטים בימים אלה, ולא בגלל הביקוש

כשהדלק יקר והפקקים בשיאם זאת הייתה צריכה להיות ההזדמנות הגדולה של האוטובוסים הציבוריים. בפרסומות הם נראים כל-כך מזמינים, וקרירים במיוחד בימי הקיץ החמים.

 

אבל בדיקת "ממון" מגלה שכאילו לא היו מזגנים בעולם, נסיעה באוטובוס בימות הקיץ הפכה לסיוט. הבדיקה, שנערכה בשיתוף דוד עידן מנהל אתר "פרייסל" וסוקריו, העלתה כי רק באחד מתוך 49 האוטובוסים שנבדקו פעל המזגן כיאות וקרר את האוטובוס. בכל שאר 24 קווי האוטובוס שנבדקו בחיפה, בגוש דן ובירושלים, נמדדו טמפרטורות של עד 34 מעלות צלסיוס.

 

מתברר שמשרד התחבורה כלל לא הגדיר בתקנות איזו טמפרטורה צריכה לשרור באוטובוסים כשהמזגן שלהם מופעל. חברות האוטובוסים, מצידן, טוענות כי קשה למזג אוטובוס עירוני, שפותח את דלתותיו בתדירות גבוהה, וכי בכל פעם שמתגלית תקלה במזגן מוכנס האוטובוס מייד למוסך.

 

ויש להן עוד הסבר. שמואל בן ארי, המהנדס הרכב הראשי של "אגד", מנמק למה לא ממש קר באוטובוסים. "אם ההפרש הטמפרטורות יהיה גבוה מדי, ובתוך האוטובוס יהיה צונן מדי, אדם שיכנס פנימה יקבל 'מכת קור' ויחלה".

 

  • הבדיקה המלאה - בגיליון סוף שבוע של "ידיעות אחרונות"

כמו לא היו מזגנים מעולם. נסיעה באוטובוס, יולי 2008
צילום: index open
מומלצים