עוד מכה לתעשייה: הסולר יתייקר ב-1 בספטמבר
התייקרות הבלו על הסולר ב-18% היא שלב נוסף ברפורמת הבלו שאושרה ב-2005; ההתייקרות האחרונה תהיה בספטמבר 2009. נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין: ראוי היה לפחות לדחות את עליות המחירים
לעליית מחירי הנפט וחומרי הגלם מתווספת התייקרות יזומה: הבלו על הסולר יתייקר ב-1 ספטמבר בכ-18%, ומחירו לצרכן יהיה 1.9 שקלים לליטר. זאת, בעוד לא נדמו הדי מחאת נהגי המשאיות והמוניות על הפגיעה בעסקיהם. ההתייקרות מהווה שלב נוסף ברפורמה שאושרה בתחילת 2005 על ידי ועדת הכספים של הכנסת, המתייחסת לעלייה הדרגתית בגובה הבלו על הסולר. זהו השלב האחד לפני אחרון בתהליך ההתייקרות, שיסתיים בספטמבר 2009.
נוסף על העליות לכלל האוכלוסייה, יתייקר הסולר למובילים ב־26% לרמה של 0.86 שקל לליטר. המחיר לתחבורה הציבורית יעלה ב־19% ל־1.05 שקלים לליטר (מדובר במחירים נטו לאחר החזרים).
באיגוד לשכות המסחר ובהתאחדות התעשיינים הביעו לאחרונה תרעומת על ההתייקרות הצפויה. לטענתם, מדובר במכה נוספת הנוחתת על בעלי העסקים והתעשיינים לאחר שורה של התייקרויות במשק שכבר הרעו את מצבם. במצב זה, טוען אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, ראוי היה לפחות לדחות את עליות המחירים. בנוסף טוענים בלשכות כי הכנסות המדינה מדלק ממילא עלו במחצית הראשונה של 2008 בכמיליארד שקל לעומת התקופה המקבילה.
בלו הוא מס בשיעור קבוע המוטל על סוגי דלק שונים. הרוב המכריע של ההכנסות מהבלו מתקבל ממיסוי בנזין וסולר. לאחרונה הודיע שר התשתיות, בנימין בן אליעזר, כי ישקול להחזיר את הפיקוח על הסולר. שאלת המיסוי וההיענות לבקשת הדחייה תלויות באישור רשות המסים. אולם מרשות המסים נמסר כי ההעלאה המתוכננת של הבלו על הסולר חושבה בתקציב 2008, ולכן אין כוונה לסגת ממנה. הרשות תמשיך לבחון את נושא הפיקוח על הסולר.