אינטל מציגה: מעבד גרפי עם עשרות ליבות
אינטל חשפה את Larabee, המעבד הגרפי העתידי מתוצרתה שיתמודד מול מעבדים מבית AMD-ATI ו-nVidia. השפן בכובע של אינטל: עשרות ליבות פנטיום במעבד אחד
אינטל מציגה את התשובה שלה בתחום המעבדים הגרפיים העתידיים. החברה, שהכריזה על כוונתה להיכנס לשוק העיבוד הגרפי בתחרות מול הענקיות השולטות בשוק, AMD-ATI ו-nVidia, הציגה את המעבד הגרפי שלה המכוון בעיקר לשוק הביתי והעסקי הכללי, שזכה לשם הקוד Larrabee.
אולי בניסיון לבדל את עצמה מהמתחרות, ובניגוד לאסכולת "אם זה נראה כמו ברווז ומגעגע כמו ברווז - זה כנראה ברווז", אינטל מתעקשת ש-Larrabee הוא "איננו מעבד גרפי". לארי סיילר, מהנדס ראשי בחטיבת המחשוב הוויזואלי של אינטל, אמר ל-Cnet כי "זוהי ארכיטקטורה המשלבת יכולת תכנות מלאה של יחידת עיבוד מרכזית (CPU), יחד עם החישוב המקבילי והיכולות המיוחדות של מעבדים גרפיים."
המוני פנטיומים קטנים
Larrabee הוא מעבד שיכיל שפע-ליבות (many core). הכוונה היא לא שתיים או ארבע ליבות המשווקות כיום, ואפילו לא שמונה הליבות המתכוננות בדור המעבדים של אינטל, Nehalem. לפי התכנון, Larrabee יכיל בין שמונה ל-48 ליבות המבוססות על ליבת מעבד הפנטיום הישן והזכור לטוב, שעברה הקטנה והתאמה לתפקידה החדש. ייתכן שבשלב מאוחר יותר, יכיל המעבד מאות ליבות כאלה.
כיון ש-Larrabee מתבסס על ליבת הפנטיום המוכרת, אינטל טוענים כי הוא לא ידרוש ממשק תכנות (API) מיוחד. המשמעות: משחקים קיימים יוכלו לרוץ על המעבד העתידי של אינטל. בכך אינטל מצטרפת למתחרותיה שגם הן הולכות בכיוון של התלכדות וטשטוש חלוקת התפקידים המסורתית בין המעבד המרכזי והמעבד הגרפי. כך למשל, הדור הבא של מעבדי AMD, המכונה Fusion, אמור לכלול שילוב בין שני סוגי המעבדים - המרכזי והגרפי.
עובדים על מעבד גרפי. אינטל
צילום: איי פי
מומלצים