כביש ב-120 מיליון שקל נותר ללא שימוש
הכביש החדש והיקר בין ענתות לגבעה הצרפתית, שעלה למשלם המיסים 120 מיליון שקל, נותר כבר למעלה משנה שומם לחלוטין. הסיבה לטענת מע"צ: למשרד הביטחון אין כסף למחסומים
כביש באורך חמישה ק"מ שנסלל בהשקעת עתק של 120 מיליון שקל, לא נפתח לתנועה כבר למעלה משנה לאחר סיום העבודות. במע"צ מאשימים את משרד הביטחון בעיכוב בהקמת מחסומי בדיקה בכניסה לכביש. בצה"ל לא מתרגשים ומבהירים: "השימוש בכביש ייעשה עם השלמת המרכיבים הביטחוניים החיוניים".
סלילתו של הכביש בין ענתות לגבעה הצרפתית, עלייו הוחלט בעקבות פיגועי טרור, הסתיימה באוקטובר .2007 מטרתו: יצירת צירי תנועה נפרדים לישראלים ופלסטינים. זאת לטובת רצף תנועה לאוכלוסייה הפלסטינית, ונסיעה בטוחה לאוכלוסייה היהודית. במכתב ששלחה מע"צ לסגן הרמטכ"ל, האלוף דן הראל, נכתב: "סיימנו קטע כביש טבעת מזרחית ממחלף הזיתים ועד כביש .437 הפרויקט הנדון בוצע בהשתתפות משרד הביטחון והחברה הלאומית לדרכים, ובהתאם לדרישות הפרדת התנועה בין האוכלוסייה הפלסטינית והישראלית. לצורך ביצוע עבודות נוספות ולאור דרישות משרד הביטחון, נדחה מועד סיום הפרויקט מ3- במאי 2007 ל31- במרץ .2007 סיימנו הביצוע, כולל אלמנטים ביטחוניים, על פי הלו"ז המאושר".
עוד כותבת מע"צ במכתב, שנשלח ב28- אוקטובר 2007: "להפתעתנו נודע לנו שמשרד הביטחון לא יאשר לפתוח את הקטע לתנועה עקב אי הקמת תחנות
בידוק, וחוסר בתקציב במשרד הביטחון, הדרוש להשלמת העבודות הנדרשות מצד משרד הביטחון. פנינו לנציגי משרד הביטחון וביקשנו פגישה אך היא נדחתה שוב ושוב. אנו מבקשים התערבותך האישית... נראה תמוה להוביל פרויקט בהיקף של 120 מיליון שקל מבלי לדאוג למקורות כספיים להשלמתו", טוענים במע"צ.
תגובת דובר צה"ל: "כביש עוטף הטבעת המזרחית הוקם בהחלטת ממשלה שהתקבלה בשנת .2002 השימוש בכביש ייעשה עם השלמת המרכיבים הביטחוניים החיוניים. בכוונת מערכת הביטחון להיכנס בשנת העבודה הקרובה להשלמת אותם מרכיבים על מנת להכשיר את הכביש ביטחונית לתנועה של פלסטינים מרמאללה לירושלים ולתנועת ישראלים מהיישובים הסמוכים למעלה אדומים ולירושלים".